درحالیکه کشور‌های غربی نسبت به کندی ضدحمله علیه روسیه ناراضی‌اند، وزیر دفاع اوکراین ادعا کرد ضدحمله اصلی هنوز آغاز نشده است.

الکسی رزنیکوف، وزیر دفاع اوکراین در مصاحبه‌ای به فایننشال تایمز ادعا کرد که ضدحمله اصلی علیه روسیه هنوز آغاز نشده است. اما او هیچ اطلاعاتی درباره ضدحمله اصلی نداد.

او در این خصوص گفت: وقتی این اتفاق بیفتد، شما همه چیز را خواهید دید. همه همه چیز را خواهند دید.

این روزنامه تاکید می‌کند که به گفته رزنیکوف، حضور نظامیان اوکراینی در برخی شهرک‌ها در خط مقدم اقدام اصلی مربوط ضد حمله نیست. به گفته این نشریه، رزنیکوف، نتایج کنونی تنها یک پیش نمایش از حمله بسیار بزرگتر آینده دانست.

وزیر دفاع اوکراین تأیید کرد که از ذخایر اصلی نظامی کی یف، از جمله بیشتر تیپ‌هایی که اخیراً در غرب آموزش دیده اند و به تانک‌ها و خودرو‌های زرهی مدرن ناتو مجهز شده اند، هنوز در ضد حملات استفاده نشده است.

روز سه‌شنبه، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه گفت که کی‌یف ۲۵۹ تانک و ۷۸۰ خودروی زرهی را از زمان شروع ضد حمله از دست داده است. در همین راستا رسانه‌های غربی نیز تایید کردند سربازان اوکراین آموزش لازم برای استفاده از دوات کشورهای غربی را ندیده‌اند.

ضدحمله اوکراین در محورهای یوژنو-دونتسک، زاپوروژیه، آرتیوموفسک در ۴ ژوئن آغاز شد، در حالی که ضربه اصلی نیروهای مسلح اوکراین در بخش زاپاروژیه متمرکز بود. کی‌یف تیپ‌های آموزش دیده توسط ناتو و مسلح به تجهیزات غربی از جمله تانک های لئوپارد را وارد نبرد کرد. پوتین در نشستی با خبرنگاران نظامی در ۱۳ ژوئن گفت که نیروهای اوکراینی در جریان حمله متحمل خسارات سنگینی شده اند و در هیچ محوری موفق نبوده اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۳ ۰۷ تير ۱۴۰۲
17000 کشته نظامی اوکراین در این دور ضد حمله داده اند و مردان اوکراینی به جز پیرمردها هم اجازه خروج از کشور را ندارند. دور اصلی بشود چقدر میخواهند تلفات بدهتد.
جالب روزگاری هر چه ایران رو میکرد، میگفتند فتوشاپ است، الان هی میگویند ایران این را به روسیه داده ، اونهم روسیه که خودش اسلحه ساز بزرگی است. الان تانک و زره پوشها دودشده میگویند ایران موشک ضد زره داده به روسیه. هم به نعل میزنند هم به سندان. غربیها تازه گفته اند اسلحه هایی که به اوکراین میدهند رایگان نیست و تا اوکراین باعث برکناری یا سقوط پوتین نشود عضو ناتو نمیشوید.
وقتی برنامه بریزید تا بعد از عضویت در ناتو، شبه جزیره کریمه با کمک غرب را بگیرید و روسیه بفهمد پیش دستی میکند و اون حمله میکند، چون حق وتو دارد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۲ ۰۷ تير ۱۴۰۲
آره گذاشتن تو یخچال خنک بشه واسه روز مبادا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۸ ۰۷ تير ۱۴۰۲
رو که نیست سنگ پای قزوینه
آخرین اخبار