نامزد ریاست‌جمهوری آمریکا تاکید کرد واشنگتن اوکراین را به مهره‌ی جنگ نیابتی خود علیه روسیه تبدیل کرده است.

رابرت اف کندی، نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا در سخنانی بین طرفداران خود اعلام کرد واشنگتن اوکراین را به مهره ای در جنگ نیابتی خود با روسیه تبدیل کرده است.

براساس گزارش نیشن، او در ادامه افزود: آمریکا فرصت های زیادی را برای حل مسالمت آمیز اوضاع در اوکراین را نادیده گرفته است و رفتار واشنگتن به اوکراین آسیب می زند.

کندی اظهار کرد در آوریل ۲۰۲۲ تلاشی برای برقراری صلح بین روسیه و اوکراین صورت گرفت و مسکو با حسن نیت خود را برای اجرای توافق آماده می کرد، اما برعکس، آمریکا به این فرصت ها لطمه زد ، زیرا صلح را نمی خواهد.

کندی جونیور خاطرنشان کرد که از عمویش (جان اف کندی) آموخته است که برای حل اوضاع مناقشه آمیز خود را به جای حریف قرار دهد. کندی گفت که نگرانی مسکو به خاطر تمایل اوکراین برای ورود به ناتو مشروع است، اما آمریکا این نگرانی را رد می‌‌کند.

به گفته این سیاستمدار، در آمریکا، همه می‌دانستند که کشانده شدن کی یف به ناتو با پاسخ روسیه روبرو می‌شود. آمریکا مسکو را با دادن وعده عدم گسترش ناتو در سال ۱۹۹۲ فریب داد.

کندی گفت: آن‌ها گفتند که از ما یک چیز می‌خواهند، عدم پیشروی ناتو به شرق. جیمز بیکر، وزیر امور خارجه وقت در آن زمان گفت که ناتو حتی یک اینچ به سمت شرق حرکت نخواهد کرد. از آن زمان، ما هزار مایل در ۱۴ کشور حرکت کرده ایم و در رومانی و لهستان، درست در کنار مرز روسیه سیستم‌های موشکی مستقر کرده ایم.

این سیاستمدار که برادرزاده سی و پنجمین رئیس جمهور جان اف کندی است، برای ریاست حزب دموکرات نامزد شده و با جو بایدن، رئیس  جمهور کنونی آمریکا رقابت خواهد کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار