سخنگوی دبیرکل سازمان ملل حمله پهپادی اوکراین به پایتخت روسیه و هرگونه حمله به غیرنظامیان و زیرساخت‌های غیرنظامی را محکوم کرد.

 

«استفان دوژاریک» سخنگوی دبیرکل سازمان ملل در مورد حمله پهپاد اوکراینی به مسکو تأکید کرد که این سازمان هرگونه حمله به غیرنظامیان و زیرساخت‌های غیرنظامی را محکوم می‌کند.

طبق گزارش روسیا الیوم، دوژاریک در یک کنفرانس مطبوعاتی در پاسخ به سوالی درباره این حمله گفت: «سازمان ملل حملات به غیرنظامیان و زیرساخت‌ها را محکوم می‌کند.»

او اضافه کرد: «قطعاً ما هرگونه حمله علیه غیرنظامیان و زیرساخت‌های غیرنظامی را در هر کجا که روی دهد، محکوم می‌کنیم.»

پیش از این،  کاخ سفید نیز اعلام کرده بود که ایالات متحده از انجام عملیات نظامی در داخل خاک روسیه حمایت نمی‌کند. 

سخنگوی کاخ سفید با صدور بیانیه‌ای در این باره تأکید کرد: «واشنگتن همچنان در حال جمع‌آوری اطلاعات پیرامون گزارش‌های منتشر شده در رسانه‌ها درباره حمله پهپادی به مسکو است. ما بر مواضع پیشین خود مبنی بر مخالفت با انجام حملات نظامی در داخل خاک روسیه پایبند هستیم و کمک‌های ما به اوکراین تنها برای بازپس‌گیری سرزمین‌های این کشور است.»

این بیانیه می‌افزاید: «تمرکز فعلی ما بر آموزش نیرو‌های اوکراینی و تجهیز آن‌ها به تسلیحاتی است که بتوانند با کمک آن‌ها تمامیت ارضی خود را حفظ کنند. ما شاهد آن هستیم که نیرو‌های روسی تنها در ماه جاری میلادی (ماه مِه) ۱۷ بار کی‌یف، پایتخت اوکراین را با موشک و پهپاد هدف قرار داده‌اند.»

صبح امروز (سه‌شنبه) پایتخت روسیه مورد حمله پهپاد‌ها قرار گرفت. وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که کی‌یف با ۸ پهپاد تلاش کرده به مسکو حمله کند که پدافند هوایی موفق شد همه آن‌ها را منهدم کند.

«سرگئی سوبیانین» شهردار مسکو نیز از سقوط هواپیما‌های بدون سرنشین بر روی دو ساختمان مسکونی در غرب و جنوب غربی مسکو خبر داد و اعلام کرد که این حمله آسیب جدی به دنبال نداشته است.

«ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه هم در واکنش به این حمله پهپادی گفت: «دشمن می‌کوشد با انجام چنین حملاتی مردم روسیه را به وحشت بیاندازد. من دستورات لازم به منظور تقویت سامانه دفاع موشکی در اطراف مسکو را صادر کرده‌ام.»

کرملین نیز به نوبه خود اعلام کرد که حمله‌ای که انجام شد، دلیلی بر لزوم ادامه عملیات نظامی ویژه در اوکراین است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۳۹ ۱۰ خرداد ۱۴۰۲
اوکراینی = جنایتکار جنگی
آخرین اخبار