چارلز سوم در نخستین سفر اروپایی خود امروز به آلمان سفر می‌کند.

«چارلز سوم» پادشاه انگلیس قرار است در نخستین سفر خارجی خود پس از جانشینی مادرش، امروز (چهارشنبه) به آلمان سفر کند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، چارلز سوم که قرار بود ابتدا سفر خود را با ورود به فرانسه آغاز کند، به دلیل گسترش تظاهرات و ناآرامی‌های پاریس، این سفر را با تعلیق انداخت. با این حال امروز وی در سفری ۳ روزه قرار است به آلمان سفر کند.

پادشاه انگلیس در این سفر از «برلین» پایتخت آلمان، و نیز شهر‌های برادنبرگ و هامبورگ دیدن و با مقامات این کشور درباره طیف گسترده‌ای از مسائل گفت‌وگو خواهد کرد. خروج انگلیس از اتحادیه اروپا (برگزیت) یکی از مهمترین محور‌های گفت‌وگو میان مقامات آلمانی و چارلز سوم خواهد بود.

آلمان بزرگترین اقتصاد اتحادیه اروپا محسوب می‌شود و انگلیس به دنبال آن است پس از خروج از این اتحادیه، با توافقات دوجانبه اقتصاد خود را از شرایط بحرانی فعلی نجات دهد.

براساس اعلام کاخ باکینگهام، بحران اوکراین و جنگ این کشور با روسیه از دیگر مسائلی است که چارلز سوم در سفر به آلمان درباره آن با مقامات این کشور رایزنی خواهد کرد.

قرار است امروز «فرانک والتر اشتاین مایر» رئیس‌جمهور آلمان در دروازه برادنبرگ، نماد جدایی آلمان شرقی و غربی در طول جنگ سرد از پادشاه انگلیس و همسرش استقبال کند. اشتاین مایر می‌گوید انتخاب آلمان و فرانسه به عنوان نخستین مقصد سفر‌های خارجی چارلز سوم پیش از مراسم تاجگذاری در ماه مِه، یک حرکت اروپایی مهم از جانب پادشاه انگلیس به حساب می‌آید.

چارلز سوم تاکنون بیش از ۴۰ بار به آلمان سفر کرده است. با این حال از آنجا که وی دیگر به طور رسمی پادشاه انگلیس محسوب می‌شود، این سفر از اهمیت بیشتری نسبت به سفر‌های پیشین برخوردار است. پادشاه انگلیس قدرت اجرایی ندارد و در این سفر قرار نیست توافقات دوجانبه رسمی انجام شود. با این وجود، چارلز سوم به دنبال تسهیل شرایط به منظور ارتقای روابط دو جانبه میان برلین و لندن است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار