نماینده مردم قاینات و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی گفت: نگاه دولت سیزدهم توجه به منافع مشترک ایران و افغانستان در روابط تجاری و اقتصادی است.

سلمان اسحاقی نماینده مردم قاینات و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی در نشست مشترک سرپرست وزارت صنعت و تجارت افغانستان و هیات همراه با استاندار خراسان جنوبی در بیرجند گفت: استاندار در جلسات مختلف بر توجه به منافع مشترک ۲ کشور همسایه تاکید دارند و به همان اندازه که صادرات به افغانستان را در نظر داریم به واردات از این کشور هم باید توجه داشته باشیم تا ملت‌های ایران و افغانستان از مزایای آن بهره‌مند شوند.

وی با اشاره به تفرقه‌افکنی دشمنان بین ایران و افغانستان گفت: افزایش مبادلات تجاری و اقتصادی با در نظر گرفتن منافع مشترک بین ۲ کشور باعث شکست دشمنان می‌شود.

نماینده مردم قاینات و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: به عنوان عضو هیات رئیسه گروه پارلمانی دوستی ایران و افغانستان حامل ابلاغ سلام رئیس مجلس به شما و ملت افغانستان هستم.

وی افزود: تحولات اساسی در بخش صنعت و تجارت افغانستان را شاهد هستیم و اینکه فقط از واردات به افغانستان صحبت نمی‌شود و ظرفیت‌های صادراتی این کشور هم فعال شده است.

وی اظهار داشت: امروز شاهد هستیم که در نزدیکی مرز یزدان و در شهرستان قاینات بزرگترین مجتمع فولاد و کارخانه سیمان مستقر است که ظرفیت خوبی برای فرآوری مواد معدنی افغانستان محسوب می‌شود.

نماینده مردم قاینات و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی افزود: در دولت سیزدهم شاهد پیشرفت ۸۰ درصدی طرح گازرسانی به روستای کلاته نظر افغانستان هستیم و این موضوع برای ما مهم است که هرچه سریعتر گازرسانی به کلاته نظر انجام شود و دهه فجر امسال شاهد گازرسانی به پایانه مرزی یزدان بودیم.

وی با اشاره به اینکه زمانی ۲ میلیون نفر از مرز یزدان ارتزاق می‌کردند گفت: حضور شما این امید را به ملت‌های افغانستان و ایران برگرداند و شاهد اولین هیات عالی‌رتبه بعد از استقرار دولت اسلامی افغانستان هستیم که امیدواریم در آینده نزدیک از ظرفیت‌های استان خراسان جنوبی بیشتر استفاده کنیم.

اسحاقی عنوان کرذ: با حضور در بازارچه یزدان نشان دادید که مردم افغانستان و ایران برای شما مهم هستند و همانگونه که منافع ملت افغانستان برای شما مهم است منافع ملت ایران هم اهمیت دارد لذا امید است در آینده نزدیک به برکت ماه مبارک رمضان و ایام عید فطر پایانه مرزی یزدان به عنوان یک رویداد تاریخی به صورت رسمی بازگشایی شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.