وال استریت ژورنال:

احتمال سفر گروسی به ایران زیاد است

خبرنگار نشریه وال استریت ژورنال احتمال سفر مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به ایران را بالا دانست.

«لارنس نورمن» خبرنگار وال استریت ژورنال در پیامی توییتری احتمال داد «رافائل گروسی» مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی هفته آینده به ایران سفر کند.

او در این پیام نوشت: «ارزیابی من این است که هفته آینده رافائل گروسی به ایران سفر خواهد کرد. من همچنین باور دارم که گزارش پادمانی که معمولا با گزارش سه ماهه فصلی می‌آید، تا پایان هفته آینده شاهد نتیجه سفر خواهد بود. البته باید بر این نکته تاکید کنم که این سفر در راستای افزایش تعداد دفعات بازرسی از فردو و نطنز و دیگر سایت‌های هسته‌ای به دلیل افزایش سطح غنی‌سازی اورانیوم در ایران انجام خواهد شد.»

خبرنگار ارشد وال استریت ژورنال در انتها اعلام کرد که این گمانه‌زنی‌های او از سفر گروسی هنوز نهایی نشده و یعنی توافقی برای تعداد دفعات بازرسی و توافق پادمانی گسترده‌تر حاصل نشده است.

نورمن پیشتر هم روز جمعه با انتشار پیامی در توئیترش نوشته بود: «از دومین منبع آگاه شنیدم که هیچ گزارش جداگانه‌ای از آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره غنی سازی ۸۴ درصدی ایران ارائه نخواهد شد. قرار است در گزارش سه ماهه آتی آژانس درباره ایران به این موضوع پرداخته شود.»

هفته گذشته نشریه بلومبرگ به نقل از دو دیپلمات ارشد مدعی شد بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در جریان تهیه گزارش ۳ ماهه خود در ایران، غنی‌سازی ایران را ۸۴ درصد گزارش دادند. به ادعای بلومبرگ این بالاترین حدی است که تا به امروز درباره غنی‌سازی اورانیوم ایران گزارش شده است و این میزان تنها ۶ درصد کمتر از اندازه‌ای است که برای سلاح اتمی نیاز است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Czechia
ناشناس
۱۰:۰۱ ۰۸ اسفند ۱۴۰۱
بمونه برا بعد از رفع تحریم‌ا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۵ ۰۸ اسفند ۱۴۰۱
همین جاسوس رو چرا راهش میدین
آخرین اخبار