معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با اشاره به بی میلی دانش‌آموزان کرمانشاهی برای تحصیل در رشته ریاضی فیزیک، گفت : هم اکنون در هفت شهرستان و منطقه آموزش و پرورش استان اصلا دانش‌آموز رشته ریاضی فیزیک نداریم.

ماشاءالله پروین، معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه در نشست تخصصی با جمعی از مدیران مدارس مقطع متوسطه اول کرمانشاه، با بیان اینکه حال آموزش در دستگاه تعلیم و تربیت استان خوب نیست، گفت : استان کرمانشاه چه در حوزه توازن رشته‌ای، چه در بحث میانگین نمرات امتحانات نهایی و چه در زمینه قبولی داوطلبان در کنکور سراسری وضعیت خوبی در کشور ندارد.

پروین با بیان اینکه در موضوع توازن رشته‌ای مشکلات زیادی در استان داریم، گفت: هم اکنون ۷۰ درصد دانش‌آموزان کلاس نهمی هنگام ورود به پایه دهم در فرآیند انتخاب رشته به سمت تحصیل در رشته‌های نظری رفته و تنها ۳۰ درصد به سمت تحصیل در هنرستان‌ها می‌روند، درحالیکه بر اساس آنچه وزارتخانه تکلیف کرده باید نیمی از دانش‌آموزان به سمت تحصیل در هنرستان‌ها هدایت شوند.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه ادامه داد: ۹۲ درصد دانش‌آموزانی هم که تحصیل در رشته‌های نظری را انتخاب می‌کنند، در رشته‌های علوم تجربی، علوم انسانی و علوم معارف اسلامی مشغول به تحصیل می‌شوند و تنها هشت درصد این دانش‌آموزان رشته ریاضی فیزیک را برای تحصیل انتخاب می‌کنند.

پروین روند گرایش دانش‌آموزان به تحصیل در رشته ریاضی فیزیک را نزولی عنوان کرد و افزود: در حالیکه سال تحصیلی گذشته ۹.۸۲ درصد دانش‌آموزانی که تحصیل در رشته‌های نظری را انتخاب کرده بودند، در رشته ریاضی فیزیک مشغول به تحصیل شدند، این آمار امسال به ۸.۲۰ درصد رسیده است.

وی تاکید کرد: هم اکنون در هفت شهرستان و منطقه آموزش و پرورش استان اصلا دانش‌آموز رشته ریاضی فیزیک نداریم که این درد است.

پروین با اشاره به خالی بودن صندلی کلاس‌های درس اکثر رشته‌های فنی مهندسی در دانشگاه‌های کرمانشاه، گفت: احتمال قبولی داوطلبان آزمون سراسری در گروه ریاضی فیزیک ۳۰ درصد است و امکان قبولی داوطلبان با کسب رتبه‌های ۱۵ و ۱۶ هزار در رشته‌های تاپی مثل مهندسی معماری وجود دارد .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.