ناظر گمرکات استان و مدیرکل گمرک کرمانشاه گفت: انتقال تجهیزات مواکب خدمات رسانی به زائران از ۲۵ مردادماه (دهم ماه صفر) تنها از مرز سومار مجاز است.

علی‌اصغر عباس‌زاده ناظر گمرکات استان و مدیرکل گمرک کرمانشاه گفت: از امروز ۲۲ مردادماه تا هفتم شهریورماه مرز سومار به عنوان مرز جایگزین برای فعالیت‌های تجاری مرز خسروی تعیین شده و تردد مواکب نیز از ۲۵ مردادماه تنها از مرز سومار انجام می‌شود از این رو جمعی از کارشناسان فنی گمرکات استان به این مرز اعزام می‌شوند.

وی اظهار کرد: هدف از اعزام کارشناسان فنی دیگر گمرکات و تقویت نیرو‌ها در مرز سومار با هدف تسریع در روند انجام مبادلات تجاری و عدم ایستایی کالا‌های صادراتی در آن مرز عملیاتی می‌شود.

ناظر گمرکات استان و مدیرکل گمرک کرمانشاه ادامه داد: با اعزام نیرو‌های فنی به گمرک سومار و تقویت بخش فنی این گمرک، نه تنها تشریفات گمرکی کالا‌های صادراتی در این مرز با سرعت بیشتری انجام می‌پذیرد، بلکه ارائه خدمات به موکب دارانی که این مرز را برای خروج تجهیزات و وسایل مواکب خود در نظر گرفته اند نیز بدون وقفه و در کوتاه‌ترین زمان میسر خواهد شد.

عباس‌زاده ادامه داد: مرز سومار تنها برای فعالیت‌های تجاری و تردد مواکب فعال است و تردد زوار از این مرز انجام نمی‌شود از این رو زائران برای تردد و حضور در پیاده روی اربعین باید به مرز خسروی مراجعه کنند.

او گفت: تا پایان راهپیمایی اربعین حسینی، نیرو‌های فنی اعزامی در گمرک سومار حضور خواهند داشت و به انجام فرایند تشریفات گمرکی کالا‌های صادراتی و همچنین ارائه خدمات به موکب داران و خروج تجهیزات و وسایل مواکب آنان خواهند پرداخت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.