انگلیس برنامه‌های محرمانه‌ای برای روابط با اروپا دارد

نشریه بلومبرگ گزارش داد انگلیس به دنبال راه‌هایی برای بازسازی روابط با اتحادیه اروپا است که پس از خروج از این اتحادیه در سال ۲۰۲۰ قطع شده بود.

منابع دولتی به بلومبرگ گفته‌اند «ریشی سوناک» نخست‌وزیر انگلیس به طور خصوصی از اعضای کابینه خود خواسته است تا راه‌هایی را برای بازسازی روابط با اتحادیه اروپا که پس از برگزیت در سال ۲۰۲۰ قطع شده بود، بررسی کنند.

بلومبرگ گزارش داد که در حال حاضر طرح‌هایی در خیابان «داونینگ ۱۰» دفتر کار رسمی نخست‌وزیر و مرکز دولت انگلیس برای تقویت روابط بین لندن و بروکسل در زمینه دفاع، مهاجرت و اقتصاد، از جمله تجارت، انرژی و استاندارد‌های بین‌المللی در حال انجام است.

به گفته وزیران، دیپلمات‌ها و مقامات انگلیسی که همگی به شرط ناشناس ماندن صحبت کردند، این روابط برای جبران پیامد‌های درگیری بین روسیه و اوکراین، که در آن لندن خود را در میان حامیان اصلی مقامات کی‌یف قرار می‌دهد، آماده می‌شود.

دولت سوناک امیدوار است در روز‌های آینده راه‌حلی برای اختلاف طولانی مدت با اتحادیه اروپا بر سر ترتیبات تجاری پس از برگزیت برای ایرلند شمالی اعلام کند.

با آن‌که روند برگزیت (خروج انگلیس از اتحادیه اروپا) از ۲۹ مارس ۲۰۱۷ آغاز شده است، اما «ماروس سفکوویک» معاون رئیس کمیسیون اروپا روز دوشنبه گذشته گفت اختلافات میان لندن و بروکسل درباره ایرلند شمالی و روند تبادلات اقتصادی همچنان پابرجاست.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
U-238
۱۹:۲۲ ۲۴ بهمن ۱۴۰۱
انگلیس طبق برگزیت از اتحادیه اروپا فرار کرد و حق دخالت در امور اروپا را ندارد. انگلیس با بیرون رفتن از اتحادیه اروپا پولهای کلانی به جیب زد و جیم فنگ شد. اروپا گول نخورد.
آخرین اخبار