افراط گرایان دانمارکی در مقابل سفارت ترکیه در کپنهاگ تجمع ضداسلامی برگزار می‌کنند.

پس از آنکه دانمارک از برنامه ریزی برای یک تظاهرات در کپنهاگ، پایتخت خود علیه مسلمانان و احتمال سوزاندن قرآن، کتاب مقدس مسلمانان در آن خبر داد، ترکیه سفیر این کشور را احضار کرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، حزب راست افراطی راسموس پالودن در دانمارک اعلام کرده است امروز (جمعه) تظاهرات اعتراضی را در مقابل سفارت ترکیه در کپنهاگ برگزار خواهد کرد. رهبر این حزب می‌گوید این تظاهرات برای حمایت از سوئد انجام می‌شود و تا زمانی ادامه خواهد یافت که آنکارا موافقتش را با عضویت استکهلم در سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) اعلام کند.

لارس لاک راسموسن، وزیر خارجه دانمارک در واکنش به اقدام ترکیه در احضار سفیر این کشور گفت: ما روابط بسیار خوبی با آنکارا داریم و چنین مواردی هرگز باعث خدشه در روابط میان دو طرف نمی‌شود. ما اکنون باید با طرف ترک درباره شرایط دانمارک و دموکراسی آزاد خود گفتگو کنیم. میان رویکرد دولت دانمارک به عنوان یک کشور و مردم ما به عنوان یک گروه از افراد تفاوت وجود دارد.

یک منبع آگاه در وزارت خارجه ترکیه در این باره اعلام کرد: آنکارا به شدت اقدامات خصمانه‌ای را که می‌تواند منجر به جرایم خشونت آمیز و ناشی از نفرت شود محکوم می‌کند. یکی از این اقدامات اهانت به قرآن کریم است. ما خواستار لغو مجوز برگزاری این تجمع هستیم.

تجمع مشابه افراط گرایان سوئدی در هفته گذاشته مقابل سفارت ترکیه که بر ضد مهاجران و مسلمانان انجام شد باعث افزایش تنش‌ها میان ترکیه و سوئد گردید. آنکارا به دلیل سیاست‌های خصمانه استکهلم، با عضویت این کشور در سازمان ناتو مخالف است.

براساس منشور سازمان پیمان آتلانتیک شمالی، عضویت کشور‌های جدید در این نهاد نظامی منوط به موافقت تک تک اعضا است و آنکارا به دلیل سیاست‌های سوئد و فنلاند در حمایت از گروه‌های تروریستی همچون پ ک ک و اسلام هراسی آنها، مذاکرات سه جانبه برای عضویت این دو کشور در ناتو را به حال تعلیق درآورده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۳ ۰۸ بهمن ۱۴۰۱
مطمئن باشید با گرفتن امتیازاتی از سوئد و دانمارک ترکیه قرآن رو به توهین کنندگان به قرآن میفروشه و منافع مادی خودش یعنی ماندن سر قدرت رو پیگیری میکنه. وای به حال مسلمانی که اردوغان بخواد بشه نمایندش!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۶ ۰۷ بهمن ۱۴۰۱
اردوغان از این موضوع داره برای ریاست شدن استفاده می کند با صهیونیست دست میده نفت سوریه از امریکا میخره داعش توی عراق و سوریه راه داد و .....
آخرین اخبار