نخست وزیر سوئد درباره حادثه سوزاندن قرآن کریم در کشورش تنها به ابراز همدردی اکتفا کرد.

نخست وزیر سوئد در مورد حادثه سوزاندن یک نسخه از قرآن کریم در کشورش اظهار نظر کرد.

به گزارش «بغداد الیوم» «اولف کریسترسون» نخست وزیر سوئد در حساب رسمی دفتر نخست وزیری سوئد نوشت: آزادی بیان جزء اساسی دموکراسی است، اما آنچه قانونی است لزوماً مناسب نیست.

کریسترسون که وابسته به حزب راست میانه رو است، افزود: «سوزاندن کتب مقدس برای بسیاری از مردم اقدامی بسیار شرم آور است».

نخست وزیر سوئد که در اکتبر گذشته به قدرت رسید، ادعا کرد با مسلمانانی که از آنچه در استکهلم رخ داد، آزرده خاطر شده اند، ابراز همدردی می‌کند.

 تعدادی از گروه‌های افراطی اسلام ستیز، ضمن هتک حرمت کتاب آسمانی مسلمانان جهان، اقدام به آتش زدن قرآن کریم در مقابل سفارت ترکیه در سوئد کردند و پلیس این کشور هم نه تنها مانع این اقدام نشد بلکه شرایط اجرای این اقدام اسلام ستیزانه را فراهم کرد. «استرام کورس» رهبر حزب راست افراطی سوئد هم در راهپیمایی در استکهلم، قرآن کریم را به آتش کشید.

در پی این جنایت کشورهای مختلف اسلامی در سراسر دنیا این اقدام سوئد را محکوم کردند اما مقامات سوئد با ادعای آزادی بیان اعتنایی به اعتراضات مسلمانان نکردند. اکنون نیز نخست وزیر سوئد تنها به یک ابراز همدردی بسنده کرده و اقدام جدی درخصوص آنچه که افراطیون این کشور به صورت دائمی علیه مسلمانان و اسلام در سوئد مرتکب می‌شوند، انجام نمی‌دهد. 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۲ ۰۳ بهمن ۱۴۰۱
به نظرتون اگر من سفارت سوئد رو آتش بزنم و مسئولان ایرانی هم بعدش ابراز همدردی کنن چطوره؟ هم آزادی بیانشون سرجاشه هم ما دلمون خنک شده. همینطور در مورد سفارت دانمارک و فرانسه. بالاخره ما هم باید آزادی بیان داشته باشیم!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۸ ۰۲ بهمن ۱۴۰۱
اینا دردشون چیه؟
دقیقا از چی توی قرآن اینقدر بهم ریختن؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۵ ۰۲ بهمن ۱۴۰۱
باید تمام کشورهای اسلامی سوئد رو تحریم کنم.
آخرین اخبار