تسلیحاتی که کشورهای ناتو با هدف کمک به اوکراین تهیه می‌کنند، بیش از ۲۱ میلیارد دلار درآمد را نصیب شرکت‌های تسلیحاتی آمریکا کرده است.

ه نقل از پایگاه اینترنتی شبکه تلویزیونی روسیا الیوم، تسلیحاتی که هم پیمانان واشنگتن در ناتو با هدف کمک به اوکراین تهیه می‌کنند، بیش از ۲۱ میلیارد دلار درآمد را نصیب صنایع تسلیحاتی آمریکا کرده است.

مرکز دفاع از دموکراسی‌ها در بیانیه‌ای که در پایگاه اینترنتی خود منتشر کرد، این درآمد را ناشی از خرید تسلیحات ارسالی به اوکراین از صنایع تسلیحاتی آمریکا دانست و میزان آن را ۲۱.۷ میلیارد دلار برآورد کرد.

پیش از این، روسیه در یادداشتی به ناتو درباره کمک‌های تسلیحاتی به اوکراین هشدار داده و اعلام کرده بود، کمک‌های تسلیحاتی به اوکراین نه تنها سبب حل بحران نمی‌شود بلکه سبب طولانی شدن مدت زمان جنگ خواهد شد.

پیش از این یک مقام اروپایی به نشریه پولیتیکو گفته بود اگر کمی دقت کرد می‌توان دید بیشترین کسی که از این جنگ (جنگ اوکراین) سود می‌برد آمریکاست. زیرا هم تسلیحات زیادی به فروش می‌رساند هم نفت بیشتری را با قیمتی بیش از قیمت قبل از جنگ عرضه می‌کند.

امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه نیز فروش گاز به قیمت بالا از سوی آمریکا را نقد کرده و در این خصوص گفت: اینکه آمریکا گاز را به بهایی بالاتر به اروپا عرضه می‌کند اصلا دوستانه نیست.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۵۱ ۰۲ بهمن ۱۴۰۱
آمریکا داره تمام منابع کره زمین رو نابود میکنه
Iran (Islamic Republic of)
Reza
۰۴:۰۱ ۰۲ بهمن ۱۴۰۱
بسته های کمکی امریکا به اوکراین بدون دریافت وجه میباشد
در ازای آن به امریکا اجازه میدن برای یک مدت طولانی در خاک کشورشان پایگاه داشته باشن و از منابع استفاده کنند
اوکراین وابت تسلیحات ارسالی هیچ پولی نداده مگر اینکه جداگانه از شرکت های خصوصی خرید داشته بوده باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۳ ۰۲ بهمن ۱۴۰۱
سلام علیکم ،

چشم های همه سفید است ،
کاری کنید وقتی چشم ها کمی کنار می رود ،
برای هم‌ خطرناک نباشیم‌ ،

پیمان اشراقی.
آخرین اخبار