۷ کودک یمنی بر اثر سرمای شدید در اردوگاه‌های مأرب که در محاصره ائتلاف آمریکایی-سعودی و اماراتی است، جان خود را از دست دادند.

 یک منبع در دولت مستعفی یمن اعلام کرد: از نیمه نوامبر ۲۰۲۲ تا روز گذشته مرگ هفت کودک را بر اثر سرمای شدید ثبت شده است. این اردوگاهها، میزبان بیشتر آوارگان یمنی هستند.

به گزارش پایگاه اینترنتی خبرگزاری اسپوتنیک عربی، این منبع که در واحد اجرایی اداره اردوگاه‌های آوارگان در مأرب کار می‌کند افزود: ده‌ها خانواده به شدت از سرمای شدید در میان کمبود شدید امکانات رنج می‌برند.

استان مأرب از نیمه نوامبر گذشته با موج سرما روبروست و بر شدت سرما در نیمه دوم دسامبر افزوده شده است و همچنان ادامه دارد.

واحد اجرایی دولتی در مأرب اواخر دسامبر گذشته از طرف‌های مؤثر شرکای اقدامات بشردوستانه خواسته بود نیاز‌های زمستان را تأمین و برای فراهم آوردن نیاز‌های اساسی آوارگان تلاش کنند تا آنان در برابر موج شدید سرما و یخبندان در امان بمانند و به کودکان و سالمندان و افراد ضعیف رسیدگی کنند.

ارزیابی‌های سازمان ملل متحد نشان می‌دهد بیش از سه میلیون یمنی به علت جنگی که از سال ۲۰۱۴ میلادی با تجاوزگری ائتلاف سعودی آماده شد،‌ آواره شده اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۲ ۲۰ دی ۱۴۰۱
سعودیا و اماراتیا باید دیه اشون رو به خونواده هاشون بدن
آخرین اخبار