استاندار کرمان گفت: باید به حوزه فرهنگ و هنر کمک و توجه بیشتری شود.

محمد مهدی فداکار استاندار کرمان در نشست شورای اداری جنوب کرمان گفت: هزینه‌های اجرای فعالیت‌های فرهنگی در این منطقه بسیار پایین است.

او افزود: تکمیل مجموعه فرهنگی قلعه گنج لازم و ضروری است، در ۹ سال گذشته شاید ۹ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

استاندار کرمان گفت: به حوزه فرهنگ و هنر باید کمک بیشتری شود.

نبود فرهنگسرا، عدم توجه به حوزه فرهنگ و هنر است

منصور شکرالهی نماینده پنج شهرستان جنوبی در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: منطقه جنوب کرمان دارای ظرفیت‌های مهمی است، مردم این سرزمین با تاریخ کهن ۵ هزار ساله مردم متمدن و دارای فرهنگ غنی هستند.

او افزود: در جنوب کرمان ما به زیرساخت ها، تخصیص اعتبار نیاز داریم، توجه بیشتر به فرهنگ و جوانان، اقتصاد و امنیت شغلی هنرمندان برای ما مهم است.

شکرالهی تصریح کرد: اعتبارات مصوبات سفر رئیس جمهور با توجه به محرومیت‌های جنوب چه در بحث فرهنگ و ... از جنوب شروع شود.

نماینده مردم پنج شهرستان جنوبی گفت: راه اندازی سینماها، فرهنگسرا ها، تخصیص اعتبار برای مصوبات شورای فرهنگ عمومی جنوب کرمان، کمک به چاپ نویسندگان بومی، ثبت موسسات فرهنگی و هنری جنوب توجه ویژه‌ای میخواهد.

توسعه فرهنگی منطقه نیازمند عزم و جهاد فرهنگی است

احمد بلند نظر فرماندار جیرفت در این نشست نیز گفت: سنگ بنای توسعه جوامع فرهنگ است و لازمه کار فرهنگی تامین زیرساخت‌های مورد نیاز است.

او افزود: توسعه فرهنگی منطقه نیازمند عزم و جهاد فرهنگی است، متاسفانه از مشکلات این حوزه در جنوب کرمان نبود فرهنگسراها، نبود پلاتو و نگار خانه است و در جیرفت نیازمند راه اندازی دفاتر انجمن سینمای جوان هستیم و شهرستان جیرفت سینما هم ندارد.

بلندنظر تصریح کرد: از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خواستاریم با توجه به نیاز‌های حوزه فرهنگ و هنر هفت شهرستان جنوب توجه به این مهم ویژه‌ای شود.

فرماندار جیرفت اظهار کرد: یکی دیگر از درخواست‌های ما استقلال خبرگزاری ایرنا جنوب کرمان است.

او افزود: تعداد سه سرای محله از سوی اداره کل راه و شهرسازی ساخته شده که نیاز به تجهیزات دارند و از وزیر درخواست داریم این مهم را نیز مدنظر قرار دهند.

فرماندار جیرفت گفت: این اداره کل از دوران ریاست جمهوری سابق بدهی‌های زیادی دارد و این مسئله مشکلاتی را برای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان به وجود آورده است.

او افزود: برای برگزاری جشنواره‌های بومی و محلی به کمک‌های مالی نیاز داریم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار