رئیس جمهور روسیه اعلام کرد این کشور در مقابل اقدامات ناتو، هیچ گزینه‌ای جز عملیات نظامی که از ماه فوریه گذشته آغاز کرد، پیش رو نداشته است.

ولادیمیر پوتین گفت: هدف ما حمایت از مردمی است که بخشی از فرهنگ ما هستند. روسیه احساس اعتماد به نفس می‌کند و همه اهدافی که تعیین کردیم، محقق خواهد شد.

به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره ، رئیس جمهور روسیه گفت: کشور‌های عضو پیمان سابق ورشو، سلاح‌های ساخت شوروی سابق را به طور گسترده به اوکراین ارسال می‌کنند و این تسلیحات در حال پایان یافتن است، زیرا ارتش ما این تسلیحات را نابود کرد.

وی افزود: اعتراف می‌کنیم که آمریکا در نقشه هایش در اوکراین موفق شد و راهی برای عقب نشینی وجود نداشت. عملیات ویژه نظامی در اوکراین تنها گزینه پیش‌روی ما بود. ما برای پایان این جنگ تلاش می‌کنیم و هر چه این اقدام سریعتر صورت گیرد، بهتر است.

رئیس جمهور روسیه گفت: سامانه‌های پاتریوت قدیمی است و در سطح سامانه اس ۳۰۰ هم نیست، اما در هر صورت موضوع ارسال پاتریوت برای اوکراین را در نظر خواهیم گرفت و راهی برای آن پیدا خواهیم کرد. از ابتدای ماه آینده، تسلیحات جدید در اختیار ارتش روسیه قرار خواهد گرفت.

وی گفت: روسیه امسال را با اطمینان کامل پشت سر گذاشت و هیچ نگرانی درباره امکان تحقق برنامه‌های آینده نداریم. باید از نظامیان خودمان برای حمایت از حاکمیت ملی و حفاظت از مردم تشکر کنیم.

پوتین افزود: شاخص‌های اقتصادی در روسیه بسیار بهتر از بسیاری از کشور‌های عضو گروه بیست است و میزان بیکاری در روسیه امروز پایین‌تر از دوره قبل از کرونا است. در نتیجه اقدامات دولت روسیه، بخش مالی باثبات است و تردیدی درباره تحقق اهدافی که برنامه ریزی کرده ایم، نیست.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار