در دور دوم انتخابات میان‌دوره‌ای سنا در جورجیا نماینده دموکرات‌ها توانست نماینده جمهوریخواهان را شکست دهد.

شعبه‌های اخذ رای در ساعت نوزده به وقت محلی در ایالت جورجیا در جنوب آمریکا بسته شد و هم اکنون نامزد‌های انتخابات میان دوره کنگره بی صبرانه منتظر اعلام نتایج هستند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا با درخواست از رای دهندگان در این ایالت با جمعیت بزرگ آفریقایی-آمریکایی برای حضور گسترده در پای صندوق‌های رای، گفت چشم ملت به شماست.

این کرسی مطمئنا به توازن قوا در کنگره آمریکا کمک چندانی نمی‌کند، زیرا دموکرات‌ها قبلا اطمینان حاصل کرده اند که کنترل سنا را همچنان در اختیار خواهند داشت. اما به جمهوریخواهان قدرت بیشتری برای سد کرد سیاست‌های جو بایدن می‌دهد. ۷۰۰ روز مانده به انتخابات بعدی ریاست جمهوری، مخالفان امیدوارند بایدن را به چالش بکشند.

پیروزی با اکثریت بسیار اندک دمکرات‌ها در سنا آن‌ها را در این مجلس تثبیت می‌کند و به آن‌ها اجازه می‌دهد تا در کمیته‌های ضروری پارلمانی نفوذ بیشتری داشته باشند. این بدان معناست که دموکرات‌ها در مابقی دوره ریاست جمهوری جو بایدن، اکثریت مطلق را در سنا دارند و در آخرین رای‌گیری مهم امسال، چرخه انتخاباتی نه چندان موفقیت‌آمیز را برای جمهوری‌خواهان رقم زدند.

دمکرات‌ها برای تحقق جاه طلبی‌های خود، از وزنه‌های سنگین خود برای نجات کمک خواسته اند. باراک اوباما، رئیس جمهور سابق، بدون شک یکی از کاریزماتیک‌ترین چهره‌های حزب است. او برای مثال هفته گذشته در آتلانتا برای مبارزات انتخاباتی دمکرات‌ها به میدان آمد.

جورجیا که از لحاظ تاریخی پایگاه جمهوریخواهان بود بایدن را به ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری گذشته ترجیح داد. این ایالت هم مرز با فلوریدا بار دیگر در قلب همه آرزو‌ها قرار دارد.

هرشل واکر جمهوریخواه، که یکی از بزرگترین بازیکنان تاریخ فوتبال دانشگاهی به حساب می‌آید، با چندین رکورد ورزشی به اعتبار خود، در اواخر عمر وارد عرصه سیاست شده است. این پیرمرد شصت ساله به دنبال تصاحب صندلی رافائل وارناک است، که قبل از اینکه در سال ۲۰۲۱ سناتور جورجیا شود، به عنوان کشیش میز سابق مارتین لوتر کینگ در آتلانتا خدمت می‌کرد. هرشل واکر به مواضع ضد سقط جنین معروف است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار