یک کارشناس سبک زندگی گفت: موفقیت به معنای ساده یعنی به دست آوردن هر آنچه که فرد تمایل دارد آن را داشته باشد.

جلال مسلمان یزدی، کارشناس سبک زندگی گفت: موفقیت به معنای ساده یعنی به دست آوردن هر آنچه که فرد تمایل دارد آن را داشته باشد. در کنار آن خوشبختی یعنی دوست داشتن آن چه که فرد در حال حاضر دارد؛ متاسفانه بسیاری از افراد خوشبختی خود را از دست می‌دهند تا به موفقیت برسند و چیزی را به دست آورند که در حال حاضر ندارند.

مسلمان یزدی ادامه داد: انتخاب هوشمندانه آن است که فرد هر دو مسئله را در کنار یکدیگر داشته باشد و هم آنچه دارد را دوست داشته باشد و هم برای به دست آوردن آن چه دوست دارد تلاش کند.

وی افزود: ما برای رسیدن به مرحله شکوفایی نیاز به طی کردن چهار گام اصلی داریم؛ گام اول خودآگاهی و خودشناسی است که باعث می‌شود انسان ضعف‌ها، قدرت‌ها و فرصت‌های خود را بشناسد. متاسفانه افراد معمولا این کار را انجام نمی‌دهند و بدون خودشناسی برنامه‌ریزی می‌کنند.

او اظهار کرد: گام دوم در این مسیر، پذیرش حال حاضر است. این یعنی فرد باید دستاورد‌های خود تا به امروز را بپذیرد و با حقیقت خود روبرو شود. به طور کلی کیفیت زندگی افراد با انتخاب‌های آن‌ها ارتباط مستقیم دارد در نتیجه فرد با پذیرش زندگی خود می‌تواند کیفیت آن را بالا ببرد و انتخاب‌های بهتری داشته باشد.

کارشناس سبک زندگی گفت: گام سوم خودسازی است که فرد در طی آن با شناختی که از خود دارد ویژگی‌های مختلف خود را گسترش می‌دهد و تلاش می‌کند تا قابلیت‌هایش توسعه پیدا کنند. در نهایت گام چهارم این مسیر شکوفایی است.

مسلمان یزدی افزود: متاسفانه بسیاری از افراد این گام‌ها را در مسیر خود بر نمی‌دارند و بدون برنامه‌ریزی و دانش کافی به جهتی اشتباه حرکت می‌کنند و این مسئله باعث سرخوردگی می‌شود.

او ادامه داد: یکی از مباحث مهم دیگر ارزش‌ها و اولویت‌ها هستند که افراد باید به آن‌ها توجه بسیاری داشته باشند. ما ناچاریم تا بهای ارزش‌های خود را بدهیم و پای خواسته‌های خود بایستیم.

وی اظهار کرد: موفقیت در دنیا ۳ شاخص دارد که شامل ثروت، کیفیت روابط عاطفی و جایگاه اجتماعی می‌شود. تحقیقات دانشگاه هاروارد درباره موفقیت افراد نشان داده هوش هیجانی انسان در موفقیت او بسیار تاثیرگذار است. بررسی هوش هیجانی به فرد یاد می‌آموزد که در چه قسمت‌هایی ضعف دارد و در چه بخش‌هایی بهتر عمل می‌کند.

کارشناس سبک زندگی گفت: سه شاخص دیگر برای موفقیت انسان‌ها وجود دارد که به بررسی مسائلی همچون علاقه‌مندی یک فرد به کاری که انجام می‌دهد می‌شود. این شاخص‌ها همچنین استعداد‌های فرد را بررسی می‌کند. در آخر نیز ارزش‌های فردی مورد بررسی قرار می‌گیرند و اگر تمامی این موارد وجود پررنگی داشته باشند فرد در زندگی حرفه‌ای خود موفق عمل کرده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار