یک فعال فرهنگی و اجتماعی گفت: درک کردن نوجوانان نیاز به روز رسانی افکار از طرف بزرگسالان، مربیان و معلمان را دارد.

برنامه نوجوانانه «اقیانوس آرام» تلاش می‌کند در هم کلامی با نوجوانان، آسیب‌ها و چالش‌های این رده سنی حساس را با نگاهی نو مورد بررسی قرار دهد. این برنامه در هر قسمت میزبان مهمانی است که به دعوت بچه‌ها به برنامه می‌آید و قصه زندگی اش را روایت می‌کند.یکی از مهمانان فصل جدید برنامه «اقیانوس آرام» که این روز‌ها از شبکه دو سیما پخش می‌شود یوسف اصلانی، اصلانی خیّر و فعال اجتماعی  است.

اصلانی، فعال فرهنگی و اجتماعی گفت: در هر خانه، مجموعه، محل کار و کلا هر جایی که نوجوانان و جوانان حضور داشته باشند شاخصه اصلی آن فضا شادی، طراوت و هیجان خواهد بود.

به گفته این فعال اجتماعی، یکی از دغدغه‌های مهم نوجوانی فاصله‌ای بسیار زیاد با نوجوانان نسل‌های گذشته دارند. یعنی دغدغه من در دوران نوجوانی شکلی دیگر داشت و نسل جدید دغدغه‌هایی دیگر دارند و فاصله زیاد است. فاصله‌ای که شاید بین نوجوانانی که شصت سال پیش زندگی می‌کردند با نوجوانان بیست یا سی سال پیش وجود نداشت. تفاوت نسل‌ها بسیار زیاد شده و در هر دهه و شاید حتی هر چند سال یکبار شاهد تفاوت‌های آشکاری بین نوجوانان هستیم.

افکار بزرگسالان برای درک نوجوانان نیازمند به روز رسانی است

این فعال اجتماعی گفت: دغدغه اصلی نوجوانان امروز این است که حس می‌کنند از طرف دیگران درک نمی‌شوند و به حق هم این را می‌گویند چراکه تغییرات و پیشرفت‌ها در دنیا به سرعت نور رسیده و درک کردن نوجوانان نیازمند به روز رسانی افکار از طرف بزرگسالان، مربیان و معلمان را دارد.

به گته اصلانی، به نوجوانان عزیز کشورم می‌گویم سعی کنند فاصله سربازی تا سرداری را طی کنند، یعنی توقع نداشته باشند یک شبه ره صدساله را رفته و به هرآنچه می‌خواهند از جمله مهارت، پست، شرایط خوب مالی و معنوی برسند. اگر سرباز ظرف مدت کوتاهی به سرداری برسد و تجربه‌های کافی نداشته باشد قطعا حتی در صورت داشتن لشکری تحت فرمان هم موفق نخواهد بود اما کسی که مسیر درست را طی کرده باشد و پله‌پله گام بردارد همه چیز را به موقع یاد گرفته و به پختگی و در نهایت موفقیت خواهد رسید.

او گفت: یکی از مشکلاتی که نوجوانان امروز دارند عجول بودن آنهاست و اینکه دلشان می‌خواهد خیلی زود به آنچه مد نظر دارند برسند اما باید این موضوع را فرابگیرند که هر چیز ارزشمندی در سایه تلاش و صبر به دست می‌آید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار