معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری مشهد گفت: بیش از ۱۲ هزار تن خاک و نخاله ساختمانی در مشهد به صورت روزانه جمع‌آوری می‌شود که این حجم نسبت به تولید روزانه در سال گذشته ۲۰ درصد کاهش داشته است.

علی نجفی گفت: توسعه روز افزون مشهد و افزایش حجم عملیات‌های عمرانی در این کلانشهر موجب شده تا حجم قابل توجهی خاک و نخاله در سطح شهر تولید شود که مدیریت آن و تلاش برای کاهش میزان آن، یکی از اولویت‌های مدیریت شهری است.

او افزود: آمار‌ها حاکی از آن است که از ابتدای امسال تاکنون، روزانه بیش از ۱۲ هزار و ۷۰۰ تن خاک و نخاله در شهر مشهد جمع‌آوری شود که این حجم نسبت به تولید روزانه در سال گذشته ۲۰ درصد کاهش داشته است.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری مشهد ادامه داد: در حال حاضر ۲۶ درصد از خاک و نخاله تولیدی در شهر مشهد به صورت مکانیزه، با استفاده از ۲۵۰ دستگاه خودروی مکانیزه، بیش از سه هزار و ۵۰۰ باکس مخصوص حمل خاک و نخاله و ۷۴ درصد دیگر نیز به صورت غیر مکانیزه جمع‌آوری می‌شود.

نجفی بیان کرد: خاک و ضایعات ساختمانی رها شده در شهر‌ها و حاشیه آن‌ها خطرات بسیار زیادی برای محیط زیست و سلامت شهروندان در پی دارد که می‌تواند موجب بروز بیماری سالک و مشکلات ریوی برای شهروندان شود و علاوه بر آن سبب نازیبایی منظر شهر و بعضا بروز سانحه می‌شود.

او تصریح کرد: اکیپ‌های ویژه‌ای درباره نظارت بر تخلیه غیر مجاز به‌طور شبانه‌روزی اقدام به گشت زنی می‌کنند که در صورت مشاهده با متخلف برخورد قانونی صورت گرفته و برابر ضوابط جریمه و یا به دادگاه معرفی می‌شود.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری مشهد تاکید کرد: از شهروندان تقاضا می‌شود، در هنگام عملیات تعمیرات و ساخت‌وساز، از باکس خودروی حمل خاک و نخاله استفاده کنند و در صورت مشاهده هر گونه تخلف در این زمینه با سامانه ارتباطات مردمی۱۳۷ تماس بگیرند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار