فرماندار گناباد گفت: یک هزار و ۹۹۲ واحد مسکونی نهضت ملی مسکن در این شهرستان از سه سال گذشته تاکنون به بهره‌برداری رسیده است.

رضا نصیری گفت: ۲ هزار واحد مسکونی هم با پیشرفت فیزیکی افزون بر ۸۰ درصد در گناباد در حال اجرا است.

وی بیان کرد: زیرساخت‌های مورد نیاز شامل آب، برق و گاز افزون بر یک هزار واحد نهضت ملی مسکن در شهرستان گناباد امسال تکمیل شده است.

فرماندار گناباد تصریح کرد: با تکمیل زیرساخت های هزار واحد نهضت ملی مسکن گناباد، واحدهای فوق وارد مرحله روبنایی شده و دیگر امکانات شامل مسجد، درمانگاه، فضای سبز، زمین ورزشی، محوطه سازی و نصب روشنایی آنها اجرا شد.

وی اظهار کرد: ارتقای پست‌های فوق توزیع برق گناباد از یک پست به چهار پست و پل‌های مناطق شهری و روستایی از یک پل به ۱۰ پل برای افزایش ایمنی برابر سیلاب دیگر اقدامات زیربنایی در گناباد به شمار می رود.

نصیری ادامه داد: ۲۰ میلیارد ریال در سال جاری برای به‌سازی جاده گناباد به فردوس و ۱۴ میلیارد ریال هم برای به‌سازی جاده گناباد به بجستان اختصاص یافت.

وی با اشاره به اختصاص ۳۰ میلیارد ریال از محل اعتبار تملک دارایی‌های سرمایه‌ای گناباد برای احداث طرح زیرگذر روستاهای اقماری این شهرستان شامل روستاهای «مند،‌ قوژید،‌عزیز آباد ،‌بیلند و باغ آسیا» گفت: با اجرای طرح فوق به عنوان یکی از طرح های مهم و زیربنایی دسترسی مردم این مناطق به مرکز شهر گناباد روان‌سازی می‌شود.

فرماندار گناباد گفت: ۳۰۰ میلیارد ریال هم با پیگیری های نماینده مردم گناباد و بجستان برای احداث زیرگذر روستاهای اقماری گناباد در سال جاری اختصاص یافت.

وی اظهار کرد: مشکلی در تامین زیر ساخت های نهضت ملی مسکن گناباد در زمینه های تامین گاز،‌برق و تلفن وجود ندارد و تنها مشکل تامین آب است که برای رفع این معضل چند چاه عمیق در نظر گرفته شده که یکی از آنها دارای توان تولید ۴۵ لیتر بر ثانیه آب است.

نصیری گفت: در ۲ سال آینده مشکل تامین آب گناباد به خصوص با بهره برداری از خط انتقال آب از دریای عمان به شمال شرق کشور کاهش و ۴۵۰ لیتر بر ثانیه از این محل به گناباد اختصاص می یابد.

مرکز شهرستان گناباد در ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد و جنوب استان خراسان رضوی واقع است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار