معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری تایباد گفت: بانوان هنرمند این خطه مرزی چهار تخته فرش دستباف به متراژ ۱۶ متر را به کشور امارات متحده عربی صادر کردند.

غلامرضا قیاسی گفت: بافت این چهار تخته فرش در ابعاد ۲ متر در ۲ متر و هزار و ۳۳۰ گره در عرض هزار و ۴۶۰ در مدت زمان یک سال پایان یافته است.

وی اظهار کرد: این آثار هنری دستباف از سوی چهار بانو در روستاهای «خیرآباد، فرمان آباد و چهار برجی» بافته شده که ارزش آنها از سوی کارشناسان افزون بر ۱۰ میلیارد ریال برآورد شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری تایباد با اشاره به اینکه طرح و نقشه های استفاده شده در این تعداد تخته فرش برگرفته از ایده های بانوان تایبادی است، ادامه داد: طرح های استفاده شده در این فرش ها نمادی از مفاخر و آثار تاریخی ایران است که تجار کشور امارات متحده عربی از آن استقبال کرده اند.

وی با بیان اینکه بافت صنایع دستی در بین زنان تایباد قدمت دیرینه دارد، بیان کرد: در چند سال گذشته احیاء و رونق صنایع دستی در بین زنان روستایی این شهرستان رونق گرفته است، در حال حاضر سالانه ۲۰۰ متر مربع تولیدات حوزه فرش تایباد به کشور همسایه افغانستان صادر می شود.

قیاسی گفت: امسال ۴۸ میلیارد ریال اعتبار به حوزه مشاغل خانگی تایباد تعلق گرفته است که ۸۰ درصد متقاضیان این تسهیلات بانوان هستند.

در حال حاضر ۸۳ کارگاه دارای مجوز انفرادی تولیدات صنایع دستی در تایباد فعالیت می کنند که بیش از دو هزار و ۵۰۰ نفر از بانوان این شهرستان زیر مجموعه آنها هستند.

شهرستان ۱۴۵ هزار نفری تایباد در فاصله ۲۲۵ کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار