کمبود نیروی انسانی باعث شده تا بیماران مبتلا به سرطان به جای بستری در بخش مجهز شیمی‌درمانی، در بخش‌های دیگر بیمارستان علامه بهلول گناباد بستری شوند و خدمات دریافت کنند.

 شهریور سال گذشته بود که خبر دریافت مجوز و راه‌اندازی بخش شیمی‌درمانی بیمارستان علامه بهلول، بیماران سرطانی شهرستان گناباد را خوشحال کرد، زیرا دیگر نباید مسیر طولانی به مرکز استان بروند و خدمات دریافت کنند.

نبود بخش شیمی‌درمانی در گناباد به مراجعه مکرر بیماران به مراکز درمانی سطح استان منجر می‌شد که با راه‌اندازی این بخش، مشکلات بیماران سرپایی برطرف می‌شود و در روند بهبود آنها و حتی مشکلات روحی و روانی که ممکن بود ایجاد شود، اثرگذار است. ولی این روز‌ها بخش سرطان یا همان شیمی‌درمانی بیمارستان علامه بهلول نیمه فعال است و بیماران گلایه دارند.

یکی از بیماران گفت: برای دریافت خدمت باید به بیمارستان بهلول مراجعه و دارو‌های شیمی درمانی دریافت کنیم.

وی ادامه داد: بیمارستان بخشی را به عنوان بخش شیمی‌درمانی منظور و پزشک حاذق و خوب و پرستاران آموزش دیده در آن مستقر کرده، اما فقط در شیفت صبح فعال هستند و بیمار بستری باید به سایر بخش‌ها منتقل و داروی خود را دریافت کند.

این بیمار سرطانی عنوان کرد: آیا درست است که بخشی با تمام امکانات برای بیماران سرطانی درست شود، ولی به علت مدیریت نادرست بخش توانایی پذیرش بیمار را نداشته باشد؟

بیمار سرطانی دیگری بیان کرد: برای دریافت خدمات نمی‌توان به مرکز استان یا شهرستان‌های دیگر رفت، زیرا هزینه‌های رفت و آمد به همراه بستری و یک شب حضور در شهرستان یا مرکز استان به هزینه‌های درمانی اضافه می‌شود.

وی ادامه داد: اینکه بیمار در بخش دیگری بستری شود کار درستی نیست، بیماران سرطانی معمولا از سیستم ایمنی ضعیفی برخوردار هستند و احتمال ابتلا به بیماری دیگری وجود دارد و از سویی پرستار متخصص خود را نیاز دارد.

کمبود نیرو در بخش‌شیمی درمانی داریم

رئیس مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی علامه بهلول گنابادی گفت: بیمارستان علامه بهلول گنابادی در راستای انجام وظایف قانونی و توسعه ارائه خدمات درمانی با حضور ارزشمند فوق تخصص هماتولوژی (خون و سرطان بالغین) نسبت به اخذ مجوز بخش خدمات سرپایی شیمی‌درمانی اقدام کرد.

مهدی پاسبان ادامه داد: این بخش که از مرداد ۱۴۰۲ کار پذیرش بیماران را آغاز کرده تاکنون یک هزار و ۴۷۳ جلسه شیمی درمانی ارائه کرده و در همین راستا با هدف ارائه خدمات مطلوب به بیماران تخت‌های بستری این بخش در همین مدت حدود یک سال از دو تخت به ۶ تخت ارتقا یافته است.

رئیس مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی علامه بهلول گنابادی تصریح کرد: با توجه به اینکه فراهم کردن شرایط بستری اینگونه از بیماران، نیازمند تامین نیروی انسانی متناسب با بخش و تعداد بیماران نیازمند بستری است، محدودیت نیروی انسانی موجود و دستورالعمل ممنوعیت به‌کارگیری نیروی جدید با هر عنوان و الزام خدمات رسانی به سایر بیماران مراجعه کننده، امکان راه اندازی بخش بستری را با مشکلاتی مواجه کرده که با عنایت و پیگیری‌های ریاست دانشگاه، رایزنی‌ها و مکاتباتی با وزارت بهداشت در جهت تامین نیروی انسانی انجام شده است.

پاسبان گفت: همچنین تا صدور مجوز تامین نیروی انسانی مورد نیاز از ظرفیت نیرو‌های موجود استفاده می‌شود و امید آن می‌رود که در هفته‌های آتی مشکل تأمین نیرو مرتفع و خدمات بستری در بخش مربوطه انجام شود.

وی تاکید کرد: در حال حاضر، بستری بیماران شیمی درمانی در سایر بخش‌های بالینی انجام و خدمات دریافت می‌کنند.

منبع:تسنیم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.