مرکز خدمات جامع سلامت شهید هاشمی‌نژاد به عنوان چهارمین مرکز خدمات جامع سلامت آموزشی در دانشگاه علوم پزشکی مشهد به بهره‌برداری رسید.

مرکز خدمات جامع سلامت شهید هاشمی‌نژاد امروز یکم مرداد ماه به عنوان چهارمین مرکز خدمات جامع سلامت آموزشی در دانشگاه علوم پزشکی مشهد به بهره‌برداری رسید.
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد روز دوشنبه در آیین آغاز به کار این مرکز گفت: این مجموعه در راستای استفاده از توان اعضای هیأت علمی و ظرفیت‌های موجود معاونت بهداشتی این دانشگاه در حوزه‌های آموزشی، پژوهشی و مدیریتی و به ویژه توانمندسازی دانش‌آموختگان پزشکی عمومی در حیطه پزشک خانواده راه‌اندازی شد.

دکتر حمیدرضا قربان زاده افزود: این مرکز پس از مراکز شهید جمشیدیان طرقبه، امیرالمومنین (ع) و منزل آباد به عنوان چهارمین مرکز خدمات جامع سلامت آموزشی مشهد فعال شده است.

وی ادامه داد: سود سرمایه‌گذاری در راه اندازی مراکز خدمات جامع سلامت آموزشی بسیار بیشتر از هزینه هاست.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به مغفول ماندن آموزش‌های بهداشتی دانشجویان پزشکی بعد از تلفیق آموزش در بهداشت و درمان گفت:امید است با راه‌اندازی مراکز خدمات جامع سلامت آموزشی و حضور دانشجویان پزشکی اجتماعی و پزشکی خانواده در سطح اول خدمت رسانی، تحول شایسته‌ای در ارائه خدمات مراکز بهداشتی ایجاد شود.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز در این مراسم گفت: پیش از این، آموزش دانشجویان پزشکی در سطح تخصصی و فوق تخصصی انجام می‌شده است ولی حوزه خدمت و فعالیت آنان در مراکز سرپایی و مراکز خدمات جامع سلامت بوده است که راه‌اندازی مراکز خدمات جامع آموزشی با هدف رفع این نقیصه انجام می‌شود.

دکتر سید علی علمداران افزود: مرکز شهید هاشمی‌نژاد به دلیل همجواری با بیمارستان شهید هاشمی‌نژاد و سهولت دسترسی برای ارجاع سطح ۲ موقعیت خاص و راهبردی دارد.

وی ادامه داد: برنامه‌ریزی برای فعالیت هشت مرکز خدمات جامع سلامت آموزشی پیرو تفاهمنامه بین معاونت آموزشی و معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد و به منظور استفاده از توان اعضای هیات علمی در مدیریت خدمات نظام سلامت و ارتقای کمی و کیفی پژوهش‌ها انجام شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.