در آستانه ماه محرم و آغاز ایام عزاداری سرور و سالار شهیدان، حرم مطهر امام رضا (ع) به همت خادمان این آستان ملکوتی، سیاه‌پوش شد.

امروز، ۱۶ تیرماه صحن و سرای بارگاه منور امام هشتم (ع) با نصب پرچم‌ها و کتیبه‌های مشکی، حال و هوای حزن و اندوه به خود گرفته و زائرین و مجاوران حضرت رضا (ع) با حضور در این مکان مقدس، به سوگ و ماتم شهادت امام حسین (ع) و یاران با وفایش می‌نشینند.

این سیاه‌پوشی که هر ساله در آستانه ماه محرم در حرم انجام می‌شود، نمادی از ارادت و عشق خادمان و زائرین این آستان مقدس به خاندان عصمت و طهارت (ع) و تجلی‌بخش شور و شعور حسینی در قلوب عاشقان مکتب عاشورا است.

آیین‌های عزاداری و سوگواری ماه محرم در حرم مطهر رضوی با برنامه‌های متنوعی از جمله سخنرانی، مرثیه‌خوانی، نوحه‌خوانی و سینه‌زنی برگزار خواهد شد و زائرین می‌توانند با حضور در این برنامه‌ها، در فضایی معنوی، به سوگ و ماتم شهادت امام حسین (ع) و یاران با وفایش بنشینند.

امید است که عزاداری‌های امسال ماه محرم در حرم مطهر رضوی، فرصتی برای تعمیق معرفت و بصیرت ما نسبت به نهضت عاشورا و درس‌های آن باشد و بتوانیم با الگوگرفتن از سیره و آموزه‌های امام حسین (ع) و یاران با وفایش، در مسیر سعادت و رستگاری، گام برداریم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.