فرماندار تایباد گفت: پیش‌بینی می‌شود در اربعین امسال ۲۵ هزار زائر افغانستانی از طریق مرز دوغارون وارد کشور شوند.

مهدی شیردل فرماندار تایباد گفت: پیش‌بینی می‌شود در ایام ماه صفر امسال ۲۵ هزار زائر افغانستانی، جهت عزیمت به کشور عراق و پیوستن به همایش جهانی اربعین، از طریق مرز زمینی دوغارون وارد جمهوری اسلامی ایران شوند.

وی افزود: امسال پایانه مرزی دوغارون، همچون سال‌های گذشته مهیای استقبال و میزبانی از زائران حسینی کشور افغانستان می‌باشد و امکانات پذیرایی و زیرساخت‌های رفاهی برای آنان فراهم شده است.

فرماندار تایباد ادامه داد: حسینیه شهید سلیمانی، واقع در نمایندگی اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی در مرز دوغارون، محل میزبانی از این زائران است که ۱۰ موکب در این مکان مستقر می‌شوند و انواع خدمات پذیرایی، فرهنگی و درمانی را ارائه خواهند داد.

شیردل بیان کرد: روزانه ۲۰ دستگاه اتوبوس در مرز دوغارون جهت جابه‌جایی زائران افغانستانی به مرز چذابه استان خوزستان استقرار می‌یابند و در حال دریافت مجوز از سازمان راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای برای ورود ۱۰۰ دستگاه اتوبوس افغانستانی به کشور هستیم.

نماینده عالی دولت در تایباد تصریح کرد: نهاد‌های استانی و شهرستانی مانند آستان قدس رضوی، اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی خراسان رضوی، مرزبانی، فراجا، ارتش، ناحیه مقاومت بسیج سپاه، شبکه بهداشت و درمان، جمعیت هلال احمر، پایانه مرزی و گمرک دوغارون، شهرداری تایباد، اداره راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای، تبلیغات اسلامی، فرهنگ و ارشاد اسلامی، اوقاف و امور خیریه و مخابرات در کنار گروه‌های مردمی و هیئت‌های مذهبی به زائران حسینی خدمات‌رسانی خواهند کرد.

فرماندار تایباد اضافه کرد: میزبانی از زائران افغانستانی در مرز دوغارون نشان از همراهی و محبت دولت و ملت ایران با کشور دوست و برادر افغانستان و نیز حسن هم‌جواری دو کشور مسلمان دارد.

شیردل خاطرنشان کرد: گذرگاه مرزی و زمینی دوغارون همچنین در سال‌های ۱۳۹۷ و ۱۳۹۸ و پس از وقفه‌ای ۲ساله، در سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ میزبان زائران افغانستانی اربعین بوده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.