معاون فرماندار کوهسرخ گفت: هزار و ۵۰۰ قطعه مرغ ۵۰ روزه بر اثر قطع ناگهانی برق در یکی از مرغداری‌های این شهرستان خراسان رضوی تلف شدند.

رضا داروغه گفت: این مرغداری که حوالی روستای "طرق" مرکز بخش "دررود" شهرستان کوهسرخ واقع است، دیروز صبح دچار قطع برق شد.

وی گفت: در این مرغداری ۲۰ هزار قطعه مرغ ۵۰ روزه،آماده بارگیری و انتقال به کشتارگاه بود که پس از قطع ناگهانی برق و به دلیل خرابی دستگاه ژنراتور برق اضطراری و عدم تهویه هوا هزار و ۵۰۰ قطعه مرغ از این تعداد تلف می شوند.

معاون فرماندار کوهسرخ بیان کرد: عوامل مرغداری با گذشت مدتی، اقدام به راه اندازی دستگاه ژنراتور برق اضطراری کرده ، با این حال خسارت ناشی از تلف شدن مرغ ها حدود سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برآورد شده است.

وی ادامه داد: مطابق قوانین، شرکت بیمه گر تنها حوادث برای جوجه و تولید مرغ تا عمر ۵۰ روز را پوشش می دهد اما این واحد مرغداری به دلیل شرایط بازار و نوسانات قیمت، مرغ ها را بیش از این تاریخ نگه داشته است.

داروغه تصریح کرد: برای حمایت از تولید و جلوگیری از اتلاف سرمایه مرغداران، شایسته است نسبت به اینگونه حوادث تدابیری اندیشیده شود.

وی در خصوص علت قطع ناگهانی برق توضیحی نداد با این حال برخی منابع محلی علت قطع ناگهانی برق در این واحد مرغداری را افت فشار برق در شبکه محلی و رفع کمبود برق اعلام کردند.

شهرستان کوهسرخ ۲۸ روستا و حدود ۲۹ هزار نفر جمعیت دارد و ریوش، مرکز آن در ۲۲۰ کیلومتری جنوب غرب مشهد واقع است.

برچسب ها: قطع برق ، مرغداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.