کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: افزایش سرعت وزش باد و ماندگاری هوای گرم، پدیده جوی غالب در مناطق مختلف این استان تا روزهای ابتدایی هفته آینده پیش‌بینی شده است.

زهرا مبشری‌نسب کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: در این مدت سرعت وزش باد به ویژه در نواحی بادخیز گاهی شدید، همراه با گرد و خاک، کاهش کیفیت هوا، با احتمال بروز خسارت و انتقال ذرات گرد و غبار به نواحی مرکزی پیش‌بینی می‌شود.

او افزود: گرمترین روز‌های خراسان رضوی در روز‌های شنبه و یکشنبه هفته آینده رخ خواهد داد، به طوریکه در این دو روز دمای هوای روزانه در اغلب نقاط گرمسیر استان به ۴۵ درجه سلسیوس و دمای هوای در مشهد به بیش از ۴۰ درجه می‌رسد.

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی با اشاره به هشدار سطح زرد این اداره کل پیرامون افزایش دما ادامه داد: این هشدار به منظور مدیریت بحران استان و تمهیدات لازم برای مقابله با گرما صادر شده است.

مبشری بیان کرد: در شبانه روز گذشته دمای هوای مشهد بین ۲۵ تا ۳۷ درجه سلسیوس بالای صفر در نوسان بوده است، بیشینه دمای هوای این کلانشهر ۳۸ درجه سلسیوس و کمینه دمای هوای امشب مشهد به ۲۴ درجه خواهد رسید.

او تصریح کرد: قوچان با کمینه دمای هوای ۱۷ درجه سلسیوس و شهرستان سرخس با بیشینه دمای هوای ۴۲ درجه به ترتیب سردترین و گرمترین شهر‌های خراسان رضوی در ۲۴ ساعت گذشته بوده‌اند.

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی تاکید کرد: همچنین در این بازه زمانی بیشترین شدت وزش باد از شهرستان‌های داورزن با سرعت ۵۸ کیلومتر در ساعت گزارش شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.