مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان خراسان رضوی گفت: ۶ هزار و ۶۰۰ هکتار اراضی کشاورزی استان زیر کشت محصول هندوانه قرار دارد.

سعید خوش قامت گفت: از مجموع سطح زیر کشت هندوانه در خراسان رضوی چهار هزار هکتار آن زیر کشت هندوانه خوراکی و ۲ هزار و ۵۵۰ هکتار آن زیر کشت هندوانه بذری و آجیلی است.

وی بیان کرد: در سال جاری برداشت ۱۲۰ هزار تن هندوانه خوراکی و ۲ هزار و ۵۵۰ تن هندوانه بذری از سطح مزارع استان خراسان رضوی پیش‌بینی شده که در حال انجام است.

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان خراسان رضوی ادامه داد: بیشتر کشت هنداونه خوراکی در شهرستان‌های تایباد، تربت جام و جوین انجام می‌شود.

وی افزود: کشت هندوانه بذری نیز که برای استفاده تخمه آجیلی آن انجام می‌شود، در شهرستان های فیروزه و نیشابور محقق شده است.

خوش قامت گفت: اغلب انواع هندوانه های خوراکی در استان خراسان رضوی به نام ‌های "نیاگارا ، نیو وود، روسن سید و کینگ استون" هستند.

بیش از ۳۳۸ هزار بهره بردار در بخش کشاورزی خراسان رضوی فعالیت دارند و حجم تولید سالانه انواع محصولات باغی، زراعی و دامی این استان هشت میلیون تن است.

همچنین ۲ میلیون و ۱۳۸ هزار هکتار عرصه مستعد کشاورزی در خراسان رضوی وجود دارد و سالانه یک میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار زمین در این استان زیر کشت ۸۳ نوع محصول می‌رود که ۹۰۰ هزار هکتار از این سطح مربوط به زراعت و ۳۰۰ هزار هکتار آن باغ است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار