حجت‌الاسلام محمد قمی:

عزاداری سیدالشهدا (ع) شناسنامه تهرانی‌هاست

رییس سازمان تبلیغات اسلامی گفت: عزاداری سیدالشهدا(ع) هویت و شناسنامه تهرانی‌هاست و خاطرات کودکی ما به محافل عزای محرم آمیخته است.

حجت‌الاسلام محمد قمی رییس سازمان تبلیغات اسلامی گفت: نعمت نوکری عزاداران سیدالشهدا (ع) بر برگزارکنندگان رویداد «عطر سیب» گوارا باد. هویت تهران به عزاداری سیدالشهدا (ع) گره خورده است. این هویت و شناسنامه تهرانی‌هاست. خاطرات کودکی ما به محافل عزای محرم آمیخته است و بر اساس چیزی که بزرگان ما گفته‌اند، اجر اصلی متعلق به نوکران این محافل است.

به گفته رییس سازمان تبلیغات اسلامی، امیدوارم امسال با رعایت ضوابط و قواعد، آن گونه عزاداری کنیم که این باطن نیرومند مردم تهران را در عزای سیدالشهدا (ع) به نمایش بگذاریم. تکلیف ما این است که هیئات را به عنوان کانون جهاد تبیین، باشکوه برپا کنیم. بر اساس فرمایش مقام معظم رهبری، محفل عزای امام حسین (ع) کانون تبیین حق است؛ تبیین روشن کردن حقیقت است و این نه فقط بر عهده ذاکران و خادمان هیئات، بلکه وظیفه تک‌تک هیئتی‌ها و عزاداران است.

او گفت: تهران عاصمه حکومت اسلامی است و تبیین حق در هیئت‌های آن باید الگویی برای سراسر کشور باشد. انشالله یک محرم نورانی و سرشار از تعظیم معارف حق را تجربه کنیم.

آیین افتتاحیه بیستمین رویداد «عطر سیب» دوشنبه سوم مردادماه در میدان آئینی امام حسین (ع) برگزار شد. این رویداد در آستانه فرا رسیدن ایام عزای سید و سالار شهیدان امام حسین (ع) با هدف تأمین محصولات و خدمات محافل حسینی شهر تهران از دوم تا نهم مردادماه از ساعت ۱۶ تا ۲۳ در میدان امام حسین (ع) پذیرای علاقه‌مندان است.

برچسب ها: عطر سیب ، ماه محرم ، تهران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار