عربستان سعودی آسمان خودش را به روی همه وسیله‌های حمل و نقل هوایی گشوده است.

شرکت هواپیمایی کشوری عربستان اعلام کرد، آسمان این کشور به روی هر وسیله حمل و نقل هوایی که به شرایط تردد هوایی عمل کند باز است.

به نقل از الجزیره، این شرکت افزود این تصمیم با هدف تکمیل تلاش‌هایی است که هدف از آغاز آن، توسعه جایگاه عربستان به عنوان پلی برای ارتباط سه قاره به شمار می‌آید.

استقبال آمریکا از تصمیم مقامات عربستان سعودی

جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا گفت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا از تصمیم تاریخی سران عربستان در گشودن آسمان این کشور به روی همه پرواز‌های غیرنظامی استقبال می‌کند.

وی افزود، تصمیم عربستان شامل پرواز‌های غیرنظامی از اسرائیل و به اسرائیل نیز می‌شود، چنین تصمیمی نتیجه دیپلماسی مداوم و چندین ماهه بایدن با عربستان است.

سالیوان ادامه داد، تصمیم عربستان برای گشودن آسمانش به روی پرواز‌های غیرنظامی، زمینه ساز تبدیل منطقه خاورمیانه به منطقه‌ای کامل تر، با ثبات‌تر و امن‌تر است و خاورمیانه‌ای با این ویژگی‌ها برای امنیت و شکوفایی آمریکا و اسرائیل امری حیاتی است.

مشاور امنیت ملی آمریکا ادامه داد، جو بایدن در حالی که سفر تاریخی و مستقیم خود را از اسرائیل به جده انجام خواهد داد درباره این تحول، سخنان بسیاری دارد.

پیشتر؛ محمد البخیتی سخنگوی جنبش انصارالله یمن در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: نتانیاهو نخست وزیر سابق رژیم صهیونیستی از محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی به دلیل نقشی که در تسهیل عادی سازی روابط با چهار کشور عربی و نیز گشودن خطوط هوایی بین تل آویو و مکه مکرمه داشت، تشکر کرد.

این در حالی است که وسام الشمری فعال عربستانی در گفتگو با خبرگزاری صدا و سیما درباره سفر رئیس جمهور آمریکا به عربستان سعودی گفت: در سفر بایدن به ریاض پرونده دو جزیره تیران و صنافیر مطرح می‌شود. در حال حاضر نیرو‌های چند ملیتی به موجب توافقنامه کمپ دیوید در این دو جزیره مستقر هستند. مالکیت این دو جزیره از مصر به عربستان سعودی منتقل خواهد شد و عربستان هم به طرف‌های کمپ دیوید اضافه خواهد شد.

وی افزود: سفر بایدن به عربستان برای تضمین اجرای بند‌های کمپ دیوید نیز صورت می‌گیرد و ائتلافی برای دفاع هوایی ایجاد خواهد شد و سامانه‌های دفاع هوایی اسرائیلی- آمریکایی در منطقه ایجاد خواهد شد شبیه سامانه "اسکای سپتر" که متشکل از موشک‌های اسرائیلی سینر و سامانه‌های پاتریوت است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
7891
۲۲:۲۵ ۲۴ تير ۱۴۰۱
بن سلمان رو برداریم اسراییل دم دستمان قرار دارد. زهر چشم گیری و نابودی اسراییل با نزدیک شدن به ایران اسانتر میشود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۴ ۲۴ تير ۱۴۰۱
آزادی آسمان عربستان سعودی ...نشانیه بمباران یمن ..خطر در راه است ..سعودیها تمام عیار اسرائیلی هستنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۱ ۲۴ تير ۱۴۰۱
هر چه دشمن به ما نزدیکتر شود نابودیش آسانتر میشود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۱ ۲۴ تير ۱۴۰۱
هر چه دشمن به ما نزدیکتر شود نابودیش آسانتر میشود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۹ ۲۴ تير ۱۴۰۱
دوباره دهه 40 هجری دارد در عربستان تشکیل می شود .
یهودیان در آن زمان مراکز فحشا و بخصوص خوانندگی در عربستان راه انداختند و از مسلمانهای سست عنصر استفاده کردند .
اگر شهادت امام حسین ع در برابر اینها نبود ، حتی نام اسلام از بین رفته بود .

در این زمان هم مراکز فحشا در عربستان و بخصوص در مکه و مدینه در حال راه اندازی گسنرده توسط فرزندان یهود و سعودی هست .
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۱۲:۱۴ ۲۴ تير ۱۴۰۱
اینا مثل اجداد شون شهوت پرستن و با رژیم صهیونیسی که مرکز فساد هست بدشون نمیاد ارتباط برقرار کنن این یک دلیل ارتباط با این رژیم هست دلایل دیگه اینکه پای این جانورها رو به این منطقه باز کنن تا بهتر بتونن به اهداف پلیدشون دست پیدا کنن و ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۲ ۲۴ تير ۱۴۰۱
خاک تو سرسعودی
گاو شیرده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۵ ۲۴ تير ۱۴۰۱
اگرخدایی نکرده صهیون ازاین وادادگی آل سقوط! برعلیه کشور پهناورایران زمین استفاده کند ایران باید همه حملات خود را ازآسمان بی دروپیکر این عیاشان به اصطلاح مسلمان!!!!! انجام بده تا برای صهیون این هشدار ایران!! که میگه ارتباط با کشورهای منطقه برای رژیم اشغالگر امنیت ایجاد نمیکند ثابت شود
آخرین اخبار