هزاران نفر از استرالیایی‌ها در حومه شهر سیدنی امروز یکشنبه به دلیل بارش باران سیل آسا و سیلاب مجبور به تخلیه خانه‌های خود شدند.

در پی جاری شدن سیل جاده‌های سراسر شهر سیدنی قطع شد و مقامات اعلام کردند دستکم ۱۸ دستور تخلیه در غرب سیدنی، منطقه‌ای که در ماه مارس با سیل شدید غرق شده بود، صادر شده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، استفانی کوک، رئیس خدمات اضطراری ایالت نیو ساوت ولز به خبرنگاران اعلام کرد: «این یک وضعیت اضطراری است و می‌توان گفت تهدیدی برای جان انسان است.»

استرالیا با خشکسالی‌ها، آتش‌سوزی‌های مرگبار در جنگل‌ها، سیل‌ها روبه رو شده و این حوادث با تغییر الگو‌های آب و هوای جهانی رایج‌تر و شدیدتر شده است.

با توجه به اینکه در روز‌های آینده هوای بد بیشتری پیش بینی می‌شود، کوک هشدار داد مردم باید «برای تخلیه در کوتاه مدت آماده شوند.»

وی افزود که سد واراگامبا این شهر در ساعات اولیه صبح یکشنبه شروع به سریز شدن کرده است.

در کامدِن، حومه جنوب غربی سیدنی که بیش از صد هزار نفر جمعیت دارد، مغازه‌های محلی و یک پمپ بنزین زیر سیلاب رفتند.
کوک از کسانی که در امتداد ۵۰۰ کیلومتری (۳۱۰ مایلی) سواحل شرقی استرالیا، هم در شمال و هم در جنوب سیدنی زندگی می‌کنند، خواست تا برنامه‌های سفر تعطیلات مدرسه خود را به دلیل آب و هوا لغو کنند.

وی افزود سازمان‌های اورژانس و امداد و نجات ۲۹ عملیات نجات از سیل انجام داده اند و در ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۱۴۰۰ بار فراخوانده شده اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار