در مراسم پاسداشت روز جهانی صنایع دستی در شیراز از ۲۰ هنرمند پیشکسوت و دارای نشان ملی این رشته تجلیل، همچنین از تندیس مدافعان سلامت و کتاب کاشی هفت رنگ رونمایی شد.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس  در آیین روز جهانی صنایع دستی که با حضور مدیران استان و شهری، هنرمندان و صنعتگران در آرامگاه سعدی برگزار شد، گفت: این مراسم با حضور هنرمندان و مسئولان مربوطه است و به منظور جلب حمایت‌ها و مشارکت برای رونق، تولید، فروش بهتر صنایع دستی و برند سازی محصولات برگزار شد.

موید محسن نژاد گفت: در فارس ۸۰ رشته صنایع دستی فعال است که: ۲۳۰ هزار هنرمند این هنر را زنده نگه داشته اند و فارس به عنوان متنوع‌ترین رشته‌های صنایع دستی در کشور محسوب می‌شود.

مدیرعامل اتحادیه تعاونی صنایع دستی فارس نیز گفت: به هنرمندان تازه وارد تا ۱۵ میلیون تومان تسهیلات بدون بهره پرداخت می‌شود.

همتی گفت: اتحادیه پیگیر راه اندازی تعونی مسکن هنرمندان صنایع دستی نیز است که امیدواریم با پیگیری‌های صورت گرفته، امسال شاهد راه اندازی تعاونی مسکن صنایع دستی باشیم و زمینی به این امر اختصاص داده شود تا هنرمندان این رشته اصیل صاحب کارگاه یا ملک شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.