بلینکن: تحریم‌های بی سابقه‌ای را بر روسیه اعمال کردیم

وزیر خارجه آمریکا در نشست خبری با دبیرکل ناتو، از تحریم‌های سنگین علیه روسیه سخن گفت.

آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا در سخنانی در نشست خبری با دبیرکل ناتو اعلام کرد ما تحریم‌های بی سابقه‌ای را برای فشار به روسیه و تلاش برای متوقف کردن تجاوز این کشور وضع کردیم.

او در ادامه ادعا‌های خود گفت: تحریم‌هایی که بر روسیه وضع کردیم، سنگین بوده و هیچ کشوری سابقه چنین [تحریم هایی]را نداشته است. بایدن از ابتدای تجاوز روسیه به شکلی روشن رفتار کرد و به شکلی مستقیم با پوتین در ارتباط هست.

او در ادامه گفت: اوکراین به مبارزه با شجاعت فراوان ادامه می‌دهد و آمریکا و تمامی کشور‌های ناتو به حمایت بشری و نظامی خود ادامه خواهند داد. ما ارسال تسلیحات به اوکراین را تسریع می‌کنیم تا این کشور در هر مذاکره‌ای در آینده با روسیه، در موضعی قوی باشد.

بلینکن مدعی شد: پوتین می‌خواست با حمله به اوکراین، اروپا را تجزیه کند، اما آنچه اتفاق افتاد برعکس بود. ما تأیید می‌کنیم که از هر وجب از خاک کشور‌های ناتو دفاع خواهیم کرد و برای توقف هرگونه تجاوز تلاش خواهیم کرد.

وزیر خارجه آمریکا در خصوص درخواست عضویت سوئد و فنلاند در پیمان ناتو نیز گفت: درخواست فنلاند و سوئد هنوز در دست بررسی است و ما از پیوستن آن‌ها به ناتو حمایت می‌کنیم. ما حضور خود را در بخش شرقی ائتلاف با پیش‌بینی هرگونه محاسبات اشتباه روسیه تقویت کرده‌ایم.
وی درباره نگرانی ترکیه در خصوص پیوستن این دو کشور به ناتو نیز گفت: ما راهی واحد را برای رسیدگی به نگرانی‌های ترکیه در مورد درخواست سوئد و فنلاند برای پیوستن به ناتو خواهیم یافت.

«ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو نیز در این نشست خبری گفت: تحریم‌های اعمال شده علیه روسیه بی سابقه است.

وی مدعی شد: پوتین وقتی مردم اوکراین و ارتش آن‌ها را دست کم گرفت، یک اشتباه راهبردی مرتکب شد

ینس استولتنبرگ با تأکید بر مذاکرات بر سر جنگ اوکراین نیز اعلام کرد: همه جنگ‌ها باید در نقطه‌ای از میز مذاکره پایان یابد. ما مراقب روسیه، مانور‌ها و اظهاراتش در مورد استفاده از سلاح هسته‌ای هستیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۴ ۱۲ خرداد ۱۴۰۱
بعد از اوکراین نوبت تایوان و چین بعدم هند و پاکستان بعدم برزیل و آرژانتین و بعدم انگلیس و اروپاست
Iran (Islamic Republic of)
7891
۰۰:۴۱ ۱۲ خرداد ۱۴۰۱
روگوزین سلامتونو میرسونه.
آخرین اخبار