بهای بنزین در کالیفرنیای آمریکا به بیش از ۶ دلار رسید که افزایش حدود ۲ دلاری نسبت به سال گذشته را نشان می‌دهد.

بر اساس آمار منتشر شده، قیمت بنزین در کالیفرنیا نسبت به ماه گذشته ۰.۳۱ دلار و نسبت به سال گذشته ۱.۸۹ دلار افزایش یافته است.

به گزارش اسپوتنیک، در یک نظرسنجی که هفته گذشته منتشر شد، آمریکایی‌ها از تورم به عنوان بزرگترین نگرانی خود یاد کردند. با افزایش قیمت بنزین، مواد غذایی و مسکن، هزینه‌های زندگی در آمریکا افزایش یافته است.

میانگین ملی قیمت گاز در روز سه‌شنبه به ۴.۵۲۳ دلار رسید که یک رکورد محسوب می‌شود. میانگین قیمت بنزین در هر ایالت نیز بیش از ۴ دلار گزارش شده است.


بیشتر بخوانید:


به باور کارشناسان، قیمت بنزین یکی از عوامل مؤثر در تورم است، زیرا هزینه حمل‌ونقل کالا را افزایش می‌دهد. نرخ تورم در آمریکا در ماه آوریل ۸.۳ درصد بود که به بالاترین حد خود نزدیک شد.

قیمت گازوئیل که منبع اساسی انرژی در زمینه حمل‌ونقل تجاری محسوب می‌شود نیز افزایش یافته است. میانگین بهای گازوئیل به ۵.۵۷۳ دلار در هر گالن رسیده که ۲.۴۰ دلار نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

از مهم‌ترین عوامل بحران سوخت در آمریکا می‌توان به تحریم منابع انرژی روسیه اشاره کرد. «تیم استوارت»، رئیس جمعیت نفت‌وگاز آمریکا اخیراً اعلام کرد که کشورش با بزرگترین بحران انرژی در ۵۰ سال گذشته روبه‌روست و ذخایر آمریکا به پایین‌ترین حد خود رسیده است. وی تأکید کرد دولت «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا راهبردی برای برون‌رفت از این بحران ندارد.

پیش از این نیز تحلیلگران اقتصادی در تازه‌ترین پژوهش خود هشدار داده بودند که قطع کامل واردات انرژی روسیه، غرب را وارد رکود خواهد کرد. به اعلام بانک مرکزی آلمان، قطع کل واردات منابع انرژی روسیه به معنای کاهش ۵ درصدی تولید اقتصادی و افزایش تورم است. قیمت گاز طبیعی آمریکا از آغاز امسال (میلادی) ۳ برابر شده و پیش‌بینی می‌شود که به بیش از ۸ دلار نیز برسد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۱ ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۱
نکنه از الان می خواهید ذهن مردم رو برای گرونی بنزین اماده کنید؟؟
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
مهدی
۱۱:۱۴ ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۱
اینجا تو انگلیس (رویای خیلی از شماها)شده لیتری 1.95،ماه پیش بود 1.55.ولمون کنین بابا ،خیلی غرب زده هستید ،من که بعد از بیست سال دارم برمیگردم برای همیشه ،شماها هم هی بشینید و حسرت خارج و بخورید نوش جان.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۵۴ ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۱
تورم کمرشکن ایران چطور؟ هیچوقت رکورد نزده؟؟
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۴:۲۰ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱
در ایران با توجه به درآمد ریالی که ما داریم متاسفانه رکورد در همه چیز زده شده است عدم توانایی خرید یا توان حداقلی در تهیه اقلام مورد نیاز خانواده و .............
United States of America
علی
۱۳:۳۰ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱
دولت دوباره میخواد جیب زنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۴ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱
تو ایران که همه چی رکورد زده چرا خودمونو نمیگیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۹ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱
امریکا بنزین لیتری نیست گالنی حساب میکنن هر گالن 3/8 لیتر..اخی امریکاییا شب میخوابن صبح بلند میشن میبینن 200 درصد رفته رو جنساشون..خب بیان مدیریت تورم 2 درصدی از ما یاد بگیرن..چقدر بیسوادن!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۷ ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
تو ایران همه چیز خوبه شما که راست میگید چیو میخواهید گرون کنید؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ددو
۱۴:۱۶ ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
آخی بیچاره ها پس اونام مثل ما بدبختن!!!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۲ ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
چاه نکن بهر کسی اول خودت بعدا کسی.حالا تحریمهایی که برای ایران می نوشتید ناخواسته بسر خودتان هم میآید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۶ ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
یعضی ها نمی فهمند که تورم در آمریکا چیه و چه به روزه مردم آمریکا میاره.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۹ ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
کاش همه چیزتون رو با امریکا مقایسه میکردین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۴ ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
موافقم مثلا افزایش دستمزد رو باید مقایسه کنند. در آمریکا برای چند دهه حداقل دستمزد تقریبا ثابت بود. پدیده بیخانمانی هم در آمریکا بیداد می‌کنه. همینطور تبعیض طبقاتی، اعتیاد و اووردوز، خودکشی، قتل، سرقت مسلخانه، تعرض و .. که همه اینها در آمریکا حتی نسبت به جمعیت از ایران بیشتره و برای شاد شدن دل غربگداها باید از آمریکا تقلید کنیم تا مثل اونها پیشرفته به حساب بیاییم. فقط یک چیز هست نمی‌تونیم تقلید کنیم اونم چاپیدن کل دنیاست چون هر چند اینکار از نظر آمریکاپرستان از نظر اخلاقی ایرادی نداره ولی اینکار ما رو رقیب آمریکا می‌کنه که رقابت با آمریکا برای غربگدایان اصلا قابل قبول نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۷ ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
ولی انجا خودور را با قیمت واقعی به مردم می دهند نه چندین برابر قیمت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۷ ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
قیمت را می گویید ولی نمی گویید که بر اساس گالن (3.7 لیتر) سوخت فروخته می شود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۰ ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
اگه بر حسب لیتر بود که وضع آمریکاییها از این هم بدتر بود. نکنه فکر می‌کنی ۶ دلار برای هر گالن کمه؟ با حداقل دستمزد در آمریکا میشه حداکثر ۴۰۰ لیتر بنزین زد و با حداقل دستمزد در ایران ۱۸۶۰ لیتر بنزین سهمیه‌ای و آزاد. تازه مالیات در آمریکا به مراتب سنگینتره. نه آمریکا اون بهشتی هست که به تصویر کشیدند نه ایران اون جهنمی که دائم تبلیغ می‌کنند. آسمانخراشهای بزرگ و کارخانه‌هایی که تو فیلمها میبینی متعلق به کمتر از یک درصد جمعیته که سرمایه‌شون از سرمایه کل طبقه متوسط آمریکا بیشتره.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۵ ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
قیمت بنزین در ایرانم رکرد زد
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۹:۴۱ ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
چیه باز جو گیر شدید رکورد زد که زد به شماه چه مربوطه؟
مگر اینکه حضرات بخواهید شما هم بنزین رو گرون کنید ها؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۵ ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
همه جای این دنیا به ما ایرانی ها مربوطه. روشنه؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۲ ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
با این موضوع که ما باید از همه دنیا بهتر باشیم و مقایسه نکنیم موافقم. ما باید الگوی دنیا در رفاه باشیم. ولی این تقصیر خودتونه چون شما ۲۴ ساعته تبلیغات دروغ شبکه‌های لندنی رو تکرار و ایران رو با کشورهای دیگه بطور کاملا اشتباه مقایسه می‌کنید پس گاهی لازمه حقایقی از بهشت خیالی غرب گفته بشه که زیاد دور برندارید. اگر قوانین ایران تغییر کنه و دقیقا مثل آمریکا بشه بیشتر شماهایی که دائم نق میزنید از گرسنگی و بیخانمانی تلف میشید چون شما هرگز نمی‌تونید مثل یه آمریکایی (عین اسب) کار کنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۳ ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
طفلی آمریکایی ها ، همیشه با استرس و تورم زندگی میکنن
Iran (Islamic Republic of)
اشکان
۰۸:۲۵ ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
آره بابا آمریکا که تورم ۳۰۰۰ درصدی داره ، ایرانه که تورمش ۷-۸ درصد بیشتر نیست !!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۱ ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
تورم آمریکا کمتره ولی دستمزدها در آمریکا برای چند دهه تقریبا ثابت مونده و کیفیت زندگی آمریکاییها افت کرده. در ایران اگه تورم بالا بوده ولی بطور مثال طی ده سال اخیر حداقل حقوق بیست برابر شده یعنی دو هزار درصد افزایش داشته که با تورم تقریبا برابری می‌کنه و اگه خرابکاریهای دولت قبل و زدن ریشه اقتصاد کشور نبود کیفیت زندگی نه تنها کم نشده بود بلکه افزایش پیدا کرده بود.
Netherlands
7891
۰۵:۳۶ ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
کشور ایران چون توسط امریکا تحریم شده راهی بجز این ندارد که نفت گازبرق و کلیه حاملهای انرژی و معاملات خارجی خود را با طلای نقدی و نه نسیه یعنی دست به دست بفروشد. ما مجبوریم دلار را مثل برجام در سطل اشغال بریزیم. البته من هنوز طرح اصلی را در ذهنم برای مثلا خرید که ایا خرید به دلار به نفع ما هست یا نیست را نکرده ام و این کمک همکاران امور مالی را میطلبد. چون با عجله تفکر کردم. اخر وقت نداریم زمان برای ما بیشتر از ثانیه ها قیمت دارد.
Iran (Islamic Republic of)
Roojaa
۱۲:۵۱ ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
مثل اینکه دچار بیماری نیوکاسل شدی؟!! اصلا خودت فهمیدی چی گفتی ؟!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۴ ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
اگه در برابر طلا بشه فروخت که عالیه چون ارزش دلار داره افت می‌کنه. الان ارزش روبل روسیه در برابر دلار و یورو در چند سال اخیر به بالاترین میزان خودش رسیده و تا حالا در سال ۲۰۲۲ در جایگاه ارز برتر از نظر افزایش ارزش قرار داشته. روسها ثابت کردند کنار گذاشتن دلار و یورو نه تنها امکانپذیره بلکه بهتره و قدرت اثر گذاری تحریمهای آمریکا و اروپا رو از بین میبره
آخرین اخبار