همزمان با تحریم روسیه کشور‌های غربی ابراز نگرانی کردند در صورت قطع شدن گاز و نفت از سوی روسیه بسیاری از صنایع در کشور‌های اروپایی فلج می‌شوند.

به گزارش روسیا الیوم، اتحادیه صنایع آلمان درباره عواقب فاجعه بار توقف واردات گاز از روسیه برای آلمان هشدار صادار کرد.

در همین حال تیم استوارت، رئیس جمعیت نفت و گاز آمریکا اعلام کرد کشور با بزرگترین بحران انرژی در پنجاه سال گذشته روبروست و ذخایر نیز به پایین‌ترین حد خود رسیده است. وی تاکید کرد دولت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا راهبردی برای برون رفت از این بحران ندارد.

گزارشگر روسیا الیوم به این موضوع پرداخته و گفت: نگرانی محافل غربی از احتمال توقف صادرات نفت و گاز روسیه افزایش یافته است. اتحادیه صنایع آلمان درباره عواقب فاجعه بار توقف واردات نفت و گاز روسیه برای اقتصاد کشور هشدار داد و تاکید کرد در صورت وقوع چنین اتفاقی، فعالیت بسیاری از شرکت‌ها به طور کامل فلج خواهد شد.

زیگفرد روسفورم رئیس اتحادیه صنایع آلمان هم در این خصوص گفت: در صورت بروز هرگونه خللی در واردات گاز به شبکه گاز آلمان، فعالیت تعداد زیادی از شرکت‌ها به طور کامل فلج خواهد شد و تعداد زیادی از این شرکت‌ها قادر به حرکت در آوردن دوباره چرخ تولید خود نخواهند بود.

روسیاالیوم به نقل از انجمن خودروی آمریکا نیز اعلام کرد قیمت بنزین بار دیگر به قیمت بی سابقه چهار دلار و ۴۵ سنت برای هر گالن رسید که در مقایسه با قیمت سه دلار برای هر گالن در سال گذشته افزایش شدیدی را نشان می‌دهد.

 پیش از این نیز تحلیلگران اقتصادی در تازه‌ترین پژوهش خود هشدار دادند که قطع کامل واردات انرژی روسیه، اروپا را وارد رکود خواهد کرد. آلمان، بزرگترین اقتصاد این قاره، به شدت به انرژی روسیه وابسته است. به اعلام بانک مرکزی آلمان، قطع کل واردات منابع انرژی روسیه می‌تواند به معنای کاهش ۵ درصدی تولید اقتصادی و افزایش تورم باشد.

اندیشکده «بروگل» نیز در گزارشی هشدار داد که اگر اروپا برای حل بحران سوخت چاره اندیشی نکند، با مشکلات عدیده‌ای در زمینه انرژی و به تبع آن معضلات اقتصادی و اجتماعی روبرو خواهد شد. اروپا حدود ۴۰ درصد از گاز خود را از طریق روسیه تامین می‌کند و در سال جاری روزانه ۲۰۰ تا ۸۰۰ میلیون یورو (۸۸۰ میلیون دلار) بابت خرید منابع انرژی از روسیه پول پرداخت کرده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار