دبیرکل سازمان ملل در جریان سفر به اوکراین و بازدید از مناطق جنگ زده، جنگ در اوکراین را «بیهوده» توصیف کرد.

«آنتونیو گوترش» در سفر به کی‌یف، از چندین شهر در اطراف پایتخت اوکراین بازدید و با ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین دیدار کرد. دبیرکل سازمان ملل ضمن ابراز تأسف از شرایط به‌وجود آمده، خواستار پایان فوری درگیری‌ها شد.

به گزارش واشنگتن پست، گوترش روز سه‌شنبه با ولادیمیر پوتین در مسکو دیدار کرد تا موضع سازمان ملل در خصوص وضعیت اوکراین را تکرار کند. «اری کانکو» سخنگوی سازمان ملل گفت که هدف از هر دو دیدار اخیر گوترش بحث درباره اقدامات فوری برای توقف جنگ و تضمین امنیت طرفین بوده است.

در این دیدار فرمانداران نظامی اوکراین، دبیرکل سازمان ملل را همراهی می‌کردند و ساختمان‌های مسکونی را که بر اثر حملات روسیه ویران شده بود به او نشان دادند. بازدید از شهر‌های «بوچا» و «ایرپین» نیز در دستورکار دبیرکل سازمان ملل قرار داشت.

گوترش با اشاره به احتمال ایجاد یک کریدور بشردوستانه با هماهنگی سازمان ملل و کمیته بین‌المللی صلیب سرخ برای صد‌ها غیرنظامی که گمان می‌رود هنوز در کارخانه فولاد «آزوفستال» ماریوپل هستند، گفت: «همانطور که ما صحبت می‌کنیم، بحث‌های زیادی برای پیشبرد این پیشنهاد وجود دارد تا آن را عملی کنیم. ماریوپل، بحرانی درون یک بحران دیگر است. هزاران غیرنظامی به کمک نیاز دارند.»

دبیرکل سازمان ملل، پس از گفت‌وگو با زلنسکی به خبرنگاران گفت: «بسیاری از ساکنین مناطق جنگ زده سالخورده هستند و نیاز به مراقبت پزشکی دارند. آن‌ها همچنین به یک راه فرار از شرایط آخرالزمانی به وجود آمده نیاز دارند.»

تنش روسیه و اوکراین در ۵ اسفند ۱۴۰۰ به اوج خود رسید و درگیری‌ها وارد فاز نظامی شد. پس از گذشت شصت‌وپنج روز از شروع درگیری‌ها، پیشروی نیرو‌های روسی در خاک اوکراین ادامه دارد. تا این لحظه ادوات جنگی بسیاری منهدم شده و تعداد زیادی کشته، زخمی و آواره شده‌اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۶ ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۱
لعنت به باعث و بانی اش
Iran (Islamic Republic of)
..
۰۶:۰۲ ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۱
ریس یکی از ادرات دولتی امریکا! 8 ساله جنگ در یمن از این حرف نمی زدی ! الان زبون واز کردی؟! مردم یمن رو محاصره نظامی کردید و نذاشتید غذا هم وارد بشه! در حالی که اوکراین جونتون ( که سرباز و نوکر ملحدینه) سیلی از تجهیزات و امکانت و .. براش سرازیر کردید. شما دغدغه اصلیتون جز براورد کردن نیاز ظالمین ک ملحدین و مستکبرین نیست.
آخرین اخبار