در آستانه دو ماهه شدن جنگ روسیه و اوکراین، ترکیه اعلام کرد برخی کشورهای عضو ناتو با هدف تضعیف روسیه، به دنبال طولانی کردن این جنگ هستند.

حمله نظامی روسیه به اوکراین به پنجاه‌وهفتمین روز خود وارد شد و این در حالی است که «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه روز گذشته تأکید کرد فاجعه در «دونباس» و اقدامات تروریستی، مسکو را مجبور به آغاز عملیات برای کمک به هموطنان خود در «لوهانسک» و «دونتسک» کرد.

خبرگزاری فرانسه مدعی شد اوکراین به روسیه پیشنهاد مذاکره در شهر محاصره شده ماریوپل را می‌دهد.

«سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه شب گذشته (چهارشنبه شب) در تماس با چاووش اوغلو، همتای ترکیه‌ای خود اعلام کرد موفقیت مذاکرات با اوکراین به تصمیم کی‌یف بستگی دارد. «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه نیز به سوئد و فنلاند درباره پیامد‌های پیوستن احتمالی این دو کشور به ناتو هشدار داد.

«آنالنا بائربوک» وزیر امور خارجه آلمان، در کنفرانس مشترک روز چهارشنبه با همتای خود در لتونی، اعلام کرد که برلین تسلیحات بسیار زیادی را در اختیار کی‌یف قرار داده، اما آن را علنی نکرده است.


بیشتر بخوانید:


در حالی که در تازه‌ترین دور تحریم‌های واشگتن علیه مسکو، وزارت خزانه‌داری آمریکا از اعمال تحریم‌های جدید علیه شماری از افراد و نهاد‌های روسیه خبر داد، اما شرکت‌های نفتی دولتی هند قصد دارند تا حد امکان خرید نفت از روسیه را افزایش دهند و قرار داد‌های بلند مدت با مسکو امضا کنند. وزیر امور خارجه روسیه پیش از این اعلام کرده است که هند تحت فشار زیادی برای قطع روابط با روسیه است.

وزارت خارجه اوکراین دیروز اعلام کرد که کی‌یف موافق «آتش‌بس ۴ روزه به مناسبت عید پاک» و پیشنهادِ دبیرکل سازمان ملل است. اوکراین مدعی شده که به حل‌وفصل مناقشه با روسیه از راه مسالمت‌آمیز و از طریق دیپلماسی متعهد است. پیش از این خبرگزاری ریانووستی در گزارشی اعلام کرد که «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل می‌خواهد شخصاً با پوتین و زلنسکی درباره هر «گام فوری» برای پایان دادن به خصومت‌ها در اوکراین و اقدامات آتش‌بس مذاکره کند.

وزارت دفاع روسیه پیش‌تر فاش کرد اوکراین با حمایت قدرت‌های غربی قصد انجام اقداماتی برای اجرای سناریو‌های ساختگی تحریک‌آمیز در شب عید پاک دارد.

تحولات روز پنجاه‌وهفتم از حمله نظامی روسیه به اوکراین را نیز می‌توانید در زیر بخوانید:

زلنسکی: امیدوار به پیروزی نظامی در ماریوپل هستیم

«ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین با بیان اینکه نجات جنگنده‌های اوکراینی محبوس در ماریوپل هنوز امکانپذیر است مدعی شد به کمک نیرو‌های خارجی این مسئله امکان پذیر خواهد بود.

به گزارش آرتی، زلنسکی در مصاحبه با یک رسانه محلی در کنفرانسی خبری به همراهی نخست‌وزیر اسپانیا با بیان آنکه نجات جنگنده‌های اوکراینی محبوس در ماریوپل هنوز امکانپذیر است، گفت: کی یف برای انجام این کار به کمک خارجی نیاز دارد. او در ادامه افزود: «راه نظامی برای رفع انسداد و بازپسگیری ماریوپل وجود دارد، ما باید برای آن آماده شویم. ما برای قوی شدن آماده می‌شویم؛ اما در اینجا به کمک شرکای خود نیاز داریم، این کار به تنهایی سخت است.»

۲ سال پیش
حمله وزارت دفاع روسیه به پایگاه‌های اوکراینی

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که ارتش ۱۴ پایگاه نیرو‌های اوکراینی در مناطق چرکاسکو و الکساندروکا را هدف حملات موشکی قرار داده و ۱۲۰ افراط‌گرا را مورد هدف گرفته است.

وزارت دفاع روسیه در ادامه افزود: هواپیما‌های روسی ۶۴ تاسیسات نظامی اوکراین از جمله ۱۷ مرکز که درآن‌ها تجهیزات نظامی اوکراینی نگهدار می‌شد را در یک روز منهدم کردند.

۲ سال پیش
تحریم‌های جدید روسیه علیه اتباع آمریکایی و کانادایی

به گزارش اسپوتنیک، روسیه امروز (پنح‌شنبه) چندین تبعه آمریکا از جمله «کامالا هریس» معاون رئیس‌جمهور این کشور، و «مارک زاکربرگ» بنیانگذار فیسبوک (متا) را تحریم کرد.

از طرفی دیگر، خبرگزاری فرانسه در گزارشی جداگانه به نقل وزیر خارجه روسیه نوشت: «روسیه تحریم‌های مسافرتی را بر ۶۱ کانادایی از جمله مقامات و روزنامه نگاران این کشور اعمال کرده است.»

۲ سال پیش

یک مقام اوکراینی گفت که اگر کی‌یف این فرصت را داشت، مدت‌ها پیش با پل کریمه برخورد می‌کرد و اگر این احتمال وجود داشت، همچنان این کار را انجام می‌داد.

۲ سال پیش
بایدن از ارائه بسته ۸۰۰ میلیون دلاری برای حمایت نظامی از اوکراین خبر داد

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در سخنانی گفت: پوتین باید به غیرنظامیان اجازه دهد ماریوپل را ترک کنند و هیچ مدرکی مبنی بر اینکه این شهر کاملاً به دست روسیه افتاده است، وجود ندارد. آمریکا مستقیماً به خطوط مقدم سلاح می‌فرستد. بسته جدید کمک‌های دفاعی به اوکراین شامل توپخانه سنگین و پهپاد است.

او افزود: من یک لایحه تکمیلی برای ادامه ارسال سلاح به اوکراین به کنگره ارائه خواهم کرد. پوتین در کنترل کل اوکراین موفق نخواهد شد. ۵۰۰ میلیون دلار کمک اقتصادی مستقیم به دولت اوکراین خواهیم داد. پهلوگیری کشتی‌های روسی در بنادر آمریکا را ممنوع می‌کنیم و این اقدامی است که در هماهنگی با متحدان انجام شده است.امروز با نخست وزیر اوکراین ملاقات کردم و مذاکرات خوبی داشتیم. کمک ۸۰۰ میلیون دلاری اضافی برای حمایت نظامی از اوکراین خواهیم داشت. ما در حال تسهیل انتقال تجهیزات نظامی از متحدان در سراسر جهان به اوکراین هستیم.  ما اطلاعاتی را با اوکراین به اشتراک می‌گذاریم تا در جنگ به آن کمک کنیم.

۲ سال پیش
ممنوعیت پهلو گرفتن کشتی‌های مرتبط با روسیه در بنادر آمریکا

رویترز به نقل از منابع آگاه اعلام کرد: جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا از پهلو گرفتن کشتی‌های مرتبط با روسیه در بنادر آمریکا جلوگیری خواهد کرد.

۲ سال پیش
کرملین: منتظر پاسخ طرف اوکراینی به پیشنهادات خود در چارچوب مذاکرات صلح هستیم

الجزیره/ کرملین اعلام کرد: روسیه منتظر پاسخ طرف اوکراینی به پیشنهادات خود در چارچوب مذاکرات دوجانبه است. روسیه هنوز به درخواست دبیرکل سازمان ملل برای دیدار با پوتین پاسخ نداده است. نیرو‌های اوکراینی این امکان را دارند که سلاح‌ها را تحویل داده و از طریق گذرگاه های بشردوستانه ماریوپل را ترک کنند. اعلام احتمال حمله اوکراین به پل کریمه، آمادگی برای یک اقدام تروریستی است که غیرقابل قبول است.

۲ سال پیش
سفارت روسیه: تحریم‌های آمریکا بیانگر ناامیدی واشنگتن است

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، سفارت روسیه در آمریکا در واکنش به تحریم‌های جدید واشنگتن علیه مسکو گفت: این تحریم‌ها و تدابیر کاملا بیهوده و بی فایده بوده و بیانگر ناامیدی آمریکا در به زانو درآوردن روسیه است.

۲ سال پیش
مناطق آزاد شده در اوکراین خواستار الحاق به روسیه هستند

یکی از مقامات مسئول در شبه جزیره کریمه اعلام کرد ساکنان مناطق آزاد شده از رژیم نژادپرست نازیسم در جنوب اوکراین خواستار الحاق مناطقشان به روسیه هستند.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، این مقام محلی گفت: اوضاع در مناطق آزاد شده در جنوب اوکراین باثبات و پایدار است ولی مردم از آن بیم دارند که عناصر افراطی نژادپرست اوکراین بار دیگر به این مناطق بازگردند و به همین خاطر علاقه مند هستند موضوع مربوط به الحاق مناطق آزاد شده در جنوب اوکراین به روسیه در سریعترین زمان ممکن محقق شود.

۲ سال پیش
تعویق نشست یونسکو در روسیه

به گزارش خبرگزاری فرانسه، منابع رسمی اعلام کردند نشست یونسکو که برای ژوئن در روسیه برنامه ریزی شده بود، تا اطلاع ثانوی به تعویق افتاده است.

۲ سال پیش
تحریم‌های جدید انگلیس علیه روسیه

اسپوتنیک/ انگلیس ۲۶ فرد و شرکت روسی را به فهرست تحریم‌های خود اضافه کرد.

۲ سال پیش
روسیه کنسولگری های استونی، لتونی و لیتوانی را تعطیل کرد

شبکه تلویزیونی المیادین گزارش داد: وزارت امور خارجه روسیه فعالیت کنسولگری‌های همه کشور‌های حوزه دریای بالتیک را بست و همه کارکنان آن‌ها را عنصر نامطلوب اعلام کرد.

روسیه کنسولگری های استونی، لتونی و لیتوانی را در سن پترزبورگ تعطیل و کارکنان آنها را اخراج کرده است.

۲ سال پیش
دادگاه مسکو گوگل را جریمه کرد

به گزارش ایتارتاس، دادگاه مسکو شرکت گوگل را پس از مجرم شناخته شدن به سبب انتشار غیرقانونی کلیپ‌های ویدئویی تولید شده گروه‌های راست افراطی اوکراین جریمه کرد.

۲ سال پیش
پوتین: حتی اجازه ندهید یک مگس از «آزوفستال» رد شود

در حالی که تمام شهر ماریوپل به جز کارخانه فولاد «آزوفستال» به تصرف نیروی روسیه درآمده، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه خواستار محاصره شدید این کارخانه شد.

ولادیمیر پوتین با لغو فرمان حمله به کارخانه فولاد «آزوفستال» خطاب به نیرو‌های روسی در اوکراین گفت: «به کارخانه آزوفستال یورش نبرید؛ آن را محاصره کرده و اجازه ندهید حتی یک مگس از این کارخانه عبور کند».

۲ سال پیش
روسیه: پایتخت گردان آزوف آزاد شد

سرگئی شویگو، وزیر دفاع رژیم صهیونیستی از آزادسازی شهر ماریوپل – پایتخت گردان آزوف – اوکراین خبر داد.

شویگو امروز (پنجشنبه) در دیدار با پوتین گفت: ماریوپل به دست نیرو‌های مسلح روسیه و نیرو‌های جمهوری خلق دونتسک آزاد شد و بقایای تشکیلات افراطی ناسیونالیست و مزدوران خارجی به طور کامل در منطقه کارخانه (آزوفستال) محاصره شده اند.

۲ سال پیش
تحریم های جدید آمریکا علیه روسیه

وزارت خزانه داری آمریکا دور جدیدی از تحریم ها را علیه روسیه اعمال کرد. 

براساس این تحریم ها، ده ها فرد و یک نهاد و بانک روسیه در لیست جدید تحریم های واشنگتن قرار گرفتند. تحریم های جدید بخش استخراج رمزارزها در روسیه را هدف قرار داده است. همچنین ایالات متحده برنامه های بیشتری به منظور جلوگیری از دور زدن تحریم های روسیه در دست بررسی دارد. 

۲ سال پیش
وعده کمک ۲۴ میلیارد دلاری گروه هفت به اوکراین

به گزارش خبرگزاری رویترز، وزرای دارایی گروه هفت اعلام کردند همراه با جامعه بین الملل به اوکراین بسته حمایت مالی فراتر از ۲۴ میلیارد دلاری برای تحویل در سال ۲۰۲۲ میلادی و بعد از آن وعده داده اند. آن‌ها همچنین گفتند در صورت لزوم آماده کمک بیشتر در این باره هستند.

وزرای دارایی گروه هفت گفتند از مشارکت روسیه در نشست مجامع بین الملل نظیر گروه ۲۰، صندوق بین الملی پول و بانک جهانی در هفته جاری متاسفند.

۲ سال پیش
خروج مقامات غربی از مذاکرات گروه بیست درباره روسیه

«سری مولیانی ایندراواتی» وزیر دارایی اندونزی و رئیس نشست وزرای دارایی گروه ۲۰ گفت، خروج مقامات آمریکا، انگلیس و کانادا از این نشست بر سر مشارکت روسیه موجب بر هم خوردن تمرکز این نشست بر یافتن زمینه‌ای مشترک برای مقابله با چالش‌های رشد جهانی نشد.

وی گفت خروج مقامات این کشور‌ها «یک غافلگیری تمام عیار» نبود و موجب اختلال در مباحثات این گروه نشد. وی در کنفرانسی مطبوعاتی بعد از این نشست گفت: «مطمئنم این موجب فرسایش همکاری یا اهمیت مجمع گروه ۲۰ نخواهد شد.»

۲ سال پیش
آمادگی اوکراین برای مذاکره درباره ماریوپل

مذاکره کننده ارشد اوکراین گفت کی یف آماده «دور ویژه‌ای از مذاکرات» در ماریوپل بدون پیش شرط است.

«دیوید آراخامیا» مذاکره کننده اوکراین افزود: آماده است به همراه دیگر مذاکره کننده اصلی این کشور به ماریوپل برود و با روسیه بر سر تخلیه پادگان‌های نظامی و غیرنظامیان اوکراینی از این شهر مذاکره کند.

۲ سال پیش
خشم آلمان از پوتین

به گزارش خبرگزاری رویترز، «اولاف شولتس»، صدراعظم آلمان با حضور در یک کنفرانس مطبوعاتی در جمع خبرنگاران در برلین گفت: درد و رنج اوکراین هرگز نباید فراموش شود. ما در سوگ بی انتهای قربانیان بسر می‌بریم و باید گفته شود که خشم و عصبانیت زیادی از رئیس جمهور روسیه بابت این جنگ بی هدف و بی معنا داریم. ما از پوتین و جنگی که به راه انداخته است بسیار خشمگین هستیم. 

۲ سال پیش
مقامات غربی در نشست گروه 20 اقدامات روسیه در اوکراین را محکوم کردند

مقامات ارشد آمریکا، انگلیس و کانادا روز گذشته در نشست گروه 20 اقدام نظامی روسیه در اوکراین را محکوم کردند و خواستار همکاری های نزدیک تر برای حمایت همه جانبه از اوکراین شدند.

سری مولیانی ایندراولتی، وزیر دارایی اندونزی که ریاست این اجلاس را برعهده داشت از مقامات کشورهای گروه 20 خواست برای مقابله با بحران اقتصادی و چالش بی سابقه جهانی در بحبوحه درگیری های نظامی در اوکراین بیش از پیش با یکدیگر همکاری داشته باشند.

اعضای این گروه همچنین در نشستهای خود روسیه را به ارتکاب به جنایات جنگی در اوکراین متهم کردند و از مسکو خواستند هر چه سریعتر به درگیری ها در اوکراین پایان دهد.

۲ سال پیش
جانسون: مذاکره با پوتین مانند گفتگو با تمساح است

بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس گفت: هر گونه تلاش برای مذاکره احتمالی بر سر اوکراین با شکست مواجه خواهد شد چراکه گفتگو با پوتین همانند مذاکره با تمساح است. در شرایط دشوار کنونی تجهیز اوکراین از سوی کشورهای غربی ضروری و حیاتی است.

نخست وزیر انگلیس این سخنان را در زمان سفر خود به هند عنوان کرده است. گفته می شود بوریس جانسون در تلاش است تا مقامات هندی را متقاعد کند دست از بی طرفی در موضوع اوکراین و روسیه بردارند و به جمع کشورهای غربی برای حمایت از کی یف بپیوندد.

جانسون در جمع خبرنگاران تاکید کرد: در شرایط فعلی اوکراینی ها به سختی می توانند با پوتین سر میز مذاکره بنشینند زیرا که او تا به حال حسن نیت خود را برای پایان دادن به درگیری ها نشان نداده است. پوتین به دنبال گفتگو از موضع قدرت با مقامات اوکراینی پس از تصرف برخی مناطق در این کشور است.

۲ سال پیش
حمایت آمریکا از سیاست در‌های باز ناتو

جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید در پاسخ به سوالی درباره درخواست فنلاند و سوئد برای عضویت در سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) گفت آمریکا از سیاست در‌های باز ناتو حمایت می‌کند. ما پیشتر نیز شاهد عضویت سایر کشورهای اروپایی در این نهاد دفاعی بوده ایم. 

۲ سال پیش
تلاش برخی کشورهای غربی برای فرسایشی کردن جنگ اوکراین

مولود چاووش اوغلو، وزیر خارجه ترکیه اعلام کرد برخی کشورهای عضو سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) خواهان ادامه جنگ اوکراین برای تضعیف روسیه هستند. آنها به صورت آشکار می خواهند این جنگ فرسایشی شود. 

وی افزود: ما تصور نمی کردیم پس از آغاز مذاکرات صلح میان طرف های روسی و اوکراینی در استانبول این جنگ این گونه ادامه یابد. اردوغان به طور پیوسته با رهبران روسیه و اوکراین در تماس است. وی در روزهای آینده مجددا با آنها دیدار می کند. 

۲ سال پیش
مخالفت لوپن با تحریم انرژی روسیه

مارین لوپن، نامزد انتخابات ریاست جمهوری فرانسه گفت از میان تحریم‌های اعمالی علیه روسیه فقط با تحریم‌های مرتبط با انرژی مخالف است.

۲ سال پیش
نشست بایدن با مقامات نظامی آمریکا در بحبوحه تشدید درگیری ها در اوکراین

جو بایدن، رییس جمهور آمریکا در نشستی با مقامات نظامی این کشور که به طور سالانه در کاخ سفید برگزار می شود تحولات و رویدادهای اوکراین به ویژه در روزهای اخیر را مورد بحث و بررسی قرار داد.

گفته می شود از آنجایی که درگیری های نظامی در اوکراین وارد مرحله جدیدی شده آمریکا در حال برنامه ریزی برای ارسال تسلیحات و کمکهای نظامی بیشتر است. در نشست امسال مقامات نظامی آمریکا موضوع اوکراین در راس موضوعات پیشنهادی برای گفتگوهاست.

بسیاری از منابع خبری می گویند آمریکا به شدت نگران امنیت در اروپا برای ماه ها و حتی سالهای آینده است. در این نشستها که از روز گذشته آغاز شده قرار است لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا به بررسی رویدادها و تحولات جهانی به ویژه اوضاع نظامی در اوکراین بپردازد.

۲ سال پیش
روسیه موشک قاره پیمای جدید با قابلیت حمل کلاهک هسته ای را آزمایش کرد

در حالی که نزدیک به دو ماه از آغاز درگیری های نظامی در اوکراین می گذرد، روسیه روز گذشته یک موشک قاره پیمای جدید با قابلیت حمل کلاهک هسته ای را با موفقیت آزمایش کرد.

ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه می گوید این موشک در نوع خود از بهترین انواع موشکهای قاره پیمای موجود است و می تواند موجب هراس دشمنان مسکو شود.

پوتین در این باره گفت: این موشک جدید دارای بالاترین ویژگی های تاکتیکی و فنی جدید است و می تواند بر تمام ابزارهای مدرن دفاع ضدموشکی در جهان غلبه کند. این موشک مشابهی در جهان ندارد و می تواند یکی از بهترینها در نوع خود باشد.

۲ سال پیش
پیشنهاد کی‌یف به مسکو درباره مذاکره در ماریوپل

خبرگزاری فرانسه مدعی شد اوکراین به روسیه پیشنهاد مذاکره در شهر محاصره شده ماریوپل را می‌دهد.

۲ سال پیش

به گزارش الجزیره، مولود چاووش اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه گفت:

  • اوکراینی‌ها و روس‌ها با وجود همه شرایط همچنان در حال مذاکره هستند.
  • نشانه‌های مثبتی درباره دیدار پوتین و زلنسکی در استانبول وجود دارد، اما شرایط برای هر دو طرف وجود دارد.
  • حساس‌ترین مسائل برای هر دو طرف مربوط به کریمه و دونباس است.
۲ سال پیش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۹ ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۱
لعنت حق بر آمریکا و انگلیس که بخاطر اینکه در جهان ثابت کنند قدرتهای برتر جهانی هستند حاضرند تمام مردم اوکراین وکشورهای هم جوار اوکراین و روسیه را تا نفر آخر قربانی کنند و روسیه را از بین ببرند در این میان فقط ملت اوکراین هستند که دارند قربانی جاه طلبی زلنسکی غربگرا میشوند و نفعش به آمریکا میرسه که تسلیحات میفروشن به کشورهای اروپایی با ایجاد وحشت از روسیه کسی نیست یا نمیخان بدونند اکثر جنگهای دنیای معاصر توسط آمریکا و انگلیس ایجاد شده نه روسیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۰ ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۱
من از اولش گفتم غرب به دنبال فرسایشی کردن جنگه
باید همون اول کار با یه تک سنگین کی یف رو میگرفتن و سر زلنسکی یهودی رو میزدن
Brazil
ناشناس
۱۵:۰۹ ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۱
ترکیه توضیح واضحات داده.
کاش اضافه میکرد که براشون اصلا فرقی نمیکنه که چه میشود فقط سودش به جیب آنها و تجار آنها برود.
آقای اردوغان بسیار کیس کاسب خوی هستند و هر جا آش است ایشان فراش !
این شغار ها هم براشون خرجی ندارد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۹ ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۱
عبارت جنگ تحمیلی روسیه علیه اکراین ...دولتمردان باید بمانند روس‌ها فرصت مغتنم شمرده شود و قرارداد صادرات گاز با اروپا ببندند و روس‌ها رو از گردونه بازار خارج کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۶ ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۱
بعنوان يه ايراني خوشحالم که روسيه داره ضعيف ميشه
Iran (Islamic Republic of)
یه آدم
۱۵:۱۴ ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۱
خب نظر شخصی شماست، ولی اگر روسیه قدرت خودشو داشته باشه و داره، کمترین کاری که میتونه انجام بده کشیدن افسار غرب برای فشار به شرق و کشور های درحال توسعه س.
یکم راجب اینده فکر کنید لطفا، ناتو به سمت شرق داره پیشروی میکنه، اگر همین اوکراین عضو ناتو میشد به نظرتون کشور های بعدی کیا میشدن؟ غیر اذربایجان یا هرکدوم از کشور های ناحیه شمال غربی ما؟ حساب کنید که ترکیه هم که عضو ناتو باشه بیخ گوشمونه، که اگر اوکراین و به دنبالش یه کشور دیگه حاشیه ما میشدن عضو ناتو، دست امریکا برای تهاجم نظامی بازتر نمیشد؟!
حداقلش اینه فعلا جلوی گسترش ناتو رو گرفته و در همین حد هم که شده این جنگ برای ما خوب بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۸ ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۱
یه ایرانی از همه جا بی خبر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۹ ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۱
کاربر یه آدم واقعا درست فرمودند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۷ ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۱
این جنگ ناخودآگاه فرسایشی خواهد شد چون جنگ شهری و جنگ شهرها و جنگ نفرات و تن به تن است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۹ ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۱
جنگ یمن. جنگ افغانستان. جنگ سوریه .جنگ روسیه؟ اینا همه اتفاقی بوده؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۶ ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۱
۱۴ نفر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۶ ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۱
کنترل انرژی نفت و گاز . فقط ۱۲ نفر میتونند جلوی فرسایشی بودن جنگ را بگیرند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۵ ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۱
جنگی بیهوده و احمقانانه و سربازانی که نمیدونند واسه چی میجنگند و کشته میشند و بیگناهانی که نمیدونند بزا چی کشته میشند لعنت به سیاست و قدرت جنگی بی هدف جنگی واقعا پوچ با افکاری پوچ پوتین طمع قدرت و زلنسکی دلقک و احمق خودشونم نمیدونند واسه چی دارند میجنگند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۲ ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۱
تو فهمت در همین سطحه هنوز به این درک نرسیدی
با این استدلال کودکانه ای که داشتی یعنی اگر یکی بخواد تمام زندگیت رو غارت کنه و تو رو به خاک سیاه بنشونه و آخر سرهم بخواد قبرت رو بکنه بدون مقاومت تسلیم میشی؟

ناتو 4 تا کشور فاسد آشغاله که مهم ترین هدفشون نابودی کشور های شرقی است
برای چپاول سرمایه ها و نمایش قدرت نظامی و به دست آوردن منابع طبیعی و خدادادی مثل نفت و گاز و از بین بردن رقبای نظامی و اقتصادی
و اگر اوکراین به ناتو ملحق میشد آمریکا یک قدم به این هدف کثیف نزدیکتر شده بود
زلنسکی دلقک هم به جای حمایت از روسیه مقابل روسیه ایستاد و با اهداف شوم غرب هم صدا شد
حمله روسیه به اوکراین کاملا تصمیمی حساب شده و درست و عالی بود
نیرو های اوکراین هم فرصت تسلیم و اتحاد با روسیه رو داشتند ولی با حماقت خودشون مرگ رو انتخاب کردند

امریکای جاه طلب و شیطان صفت هم حالا که نتونسته ناتو رو گسترش بده و شکست خورده
برای جنگ افروزی و ایجاد جنگ بین ملت ها و به دست آوردن پول کثیف بیشتر، داره سلاح های بیشتر میفروشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۰ ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۱
از نظر شما بی هدفه ولی از نظر روسیه جلوگیری از نفوذ ناتو که باعث نا امنی در روسیه و تسلط غرب بر منابع روسیه خواهد شد
از نظر غربیها جنگ نیابتی اوکراین باعث تضعیف روسیه می شود مخصوصا اگر فرسایشی شود و از فروش اسلحه در آمد سرشاری نصیب غربیها می شود
از نظر اوکراین هم مقاومت و ملیت و از این چیزها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۷ ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۱
ترکیه و پوتین بخاطر اینکه جلوی پیشرفت ناتو و پیشرفت اقتصادی اوکراین را بگیرند این جنگ را به راه انداختند.ایران هم از این قضیه کاملا اگاه بود.بیچاره ملت اوکراین که دست های زیادی به خون انان اغشته شده است.پس شما خواهشا مغلطه نکنید.و طوری نشان ندهید که اوکراین مقصر این جنگ است.حقیقت این است که کمونیست ها کثیف ترین موجودات روی کره خاکی هستند چه از نوع چینی چه روسی و چه کره شمالی.یک نمونه سازمان منافقین که نوکر مارکسیست ها بودند. مثل حزب کثیف توده والله جنایاتی که کمونیستها در شمال ایران انجام دادند در تاریخ بشر بی سابقه است.خدا ناظر افکار و اعمال ماست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۰ ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۱
تركيه به هويت تر از اين است.
Iran (Islamic Republic of)
مرد شرقی
۱۳:۵۲ ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۱
بله این وسط فقط مردم بی گناه قتل و عام می شود و فرزندان آنها که نظامی هستند... باری گناه زلنسکی خیلی بیشتر از پوتین است که شده مهره امریکا و غرب و مهم تر مانع خروج مردم از شهر ها شده آنها را سپر بلای خود بی شرفش کرده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۳ ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۱
سلام کیف ،

بمب اتم برای تو خوب نیست،
اگر مذاکرات صلح ادامه یابد از طرف روسیه ،
تجهیز نظامی اوکراین با سلاح های متعارف را ضمانت می کنم ،

پیمان اشراقی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۵ ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۱
درگیری چیه. عملیات ویژه نطامی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۹ ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۱
چجوری حساب کردی ۵۷ روز ؟ هنو یه ماه نشده که
United States of America
ناشناس
۰۳:۴۶ ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۱
دقت کردم هر وقت روسیه آتیش رو زیاد میکنه زلنسکی میگه مذاگره کنیم تا روسیه شل میکنه زبون اوکراین دوباره دراز میشه
آخرین اخبار