وزارت دفاع آمریکا اذعان کرد هیچ نشانه‌ای از استفاده روسیه از تسلیحات شیمیایی، بیولوژیکی یا هسته‌ای در اوکراین وجود ندارد.

پنجاه‌وششمین روز حمله روسیه به اوکراین در حالی از راه رسید که «جان کربی» سخنگوی پنتاگون تأکید کرد که هیچ نشانه‌ای وجود ندارد که روسیه از سلاح های هسته ای استفاده کرده باشد. 

وزارت دفاع روسیه روز گذشته (سه‌شنبه) فاش کرد اوکراین با حمایت قدرت‌های غربی قصد انجام اقداماتی برای اجرای سناریو‌های ساختگی تحریک‌آمیز در شب عید پاک دارد.

کاخ سفید روز گذشته اعلام کرد با وجود درخواست رئیس‌جمهور اوکراین از همتای آمریکایی خود برای سفر به کی‌یف، جو بایدن برنامه‌ای برای این سفر ندارد. رئیس‌جمهور آمریکا، اما پس از تماس با رهبران متحدین درباره حمله روسیه به خبرنگاران گفت که واشنگتن توپخانه بیشتری به اوکراین خواهد فرستاد.


بیشتر بخوانید:


دولت کانادا با انتشار بیانیه‌ای تصمیم برای اعمال تحریم علیه ۱۴ فرد نزدیک به دولت روسیه از جمله دختران «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور این کشور، خبر داد. «جنیفر ساکی» سخنگوی کاخ سفید نیز اعلام کرد آمریکا احتمالاً طی هفته جاری تحریم‌های تازه‌ای علیه روسیه وضع کند.

«سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه در سفر رسمی ۲ روزه به دهلی نو و دیدار با نخست‌وزیر هند اعلام کرد هند تحت فشار زیادی برای قطع روابط با روسیه است.

وزیر خارجه مجارستان دیروز ضمن اعلام خبر ورود محموله‌های گاز از روسیه گفت که کشورش موافق ممنوعیت واردات انرژی روسیه به اتحادیه اروپا نیست. وزیر دارایی فرانسه اما گفت: «به دنبال متقاعد کردن سایر کشور‌های اروپایی برای تحریم نفت روسیه هستیم.»

تحولات پنجاه‌وششمین روز حمله روسیه به اوکراین را در ادامه می‌خوانید:

تحریم‌های جدید آمریکا علیه روسیه

وزارت خزانه‌داری آمریکا از اعمال تحریم‌های جدید علیه روسیه خبر داد.

طبق گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد تحریم‌های جدید آمریکا شامل ۲۹ فرد و حدود ۴۰ نهاد روسی می‌شود.

۲ سال پیش

به گزارش آرتی، اوکراین با درخواست دبیرکل سازمان ملل برای آتش‌بس بشردوستانه در آستانه عید پاک موافقت کرد.

۲ سال پیش
پنتاگون: آزمایش موشکی روسیه تنها هشداری به آمریکا بود

به گزارش آرتی، «جان کربی» سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) در واکنش به آزمایش امروز موشک قاره‌پیمای روسیه، به جمعی از خبرنگاران گفت که این آزمایش تهدید برای آمریکا نبود بلکه مسکو تنها هشداری به واشنگتن داد.

۲ سال پیش

به گزارش ریانووستی، وزارت دفاع فدراسیون روسیه اعلام کرد:

  • موشک‌های هدایت دقیق ۱۲ هدف نظامی اوکراین را مورد اصابت قرار دادند.
  • ۲ پست فرماندهی نیرو‌های اوکراینی، ۳ منطقه تمرکز نیروی انسانی و تجهیزات نظامی اوکراین، از جمله در کراماتورسک، همچنین ۶ پایگاه نیرو‌های ملی‌گرا در منطقه پوپاسنا مورد اصابت قرار گرفت.
  • بیش از ۱۵۰ ملی گرا در نتیجه حملات کشته شدند.
  • سامانه موشکی ضدهوایی «اوسا-اِی‌کِی‌اِم» (Oca-AKM) در نزدیکی روستای یازیکوو منهدم شد.
  • ۷۳ تأسیسات نظامی اوکراین در طول روز مورد اصابت هوانوردی قرار گرفتند.
  • نیرو‌های موشکی در طول روز به ۴ پاسگاه فرماندهی، یک انبار مهمات و مراکز تمرکز نیروی انسانی دشمن حمله کردند.
  • سامانه‌های پدافند هوایی یک هلی‌کوپتر Mi-۸ و ۲ پهپاد اوکراینی را سرنگون کردند.
۲ سال پیش
لاوروف: موفقیت مذاکرات با اوکراین به تصمیم کی‌یف بستگی دارد

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در تماس با چاووش اوغلو، همتای ترکیه‌ای خود اعلام کرد موفقیت مذاکرات با اوکراین به تصمیم کی‌یف بستگی دارد.

۲ سال پیش

«ایها نیوز» گزارش داد، یک مقام ارشد دفاعی آمریکا با بیان آن‌که روسیه از حملات بمب‌افکن‌های بال ثابت برای حمایت از پیشرفت‌های پیاده نظام، به ویژه در ماریوپل استفاده کرده است، افزود: «صد‌ها نیروی اوکراینی همچنان از کارخانه فولاد آزوفستول در ماریوپل دفاع می‌کنند.»

۲ سال پیش

تی‌آرتی نوشت، ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین با بیان آن‌که با وجود صد‌ها مجروح وضعیت ماریوپل هر لحظه بدتر می‌شود، گفت: «آماده مبادله اسرای جنگی روسیه در ازای عبور امن غیرنظامیان و سربازان اوکراینی در ماریوپل هستیم، اولویت برای ما عضویت اوکراین در اتحادیه اروپا است.»

زلنسکی همچنین اعلام کرد او سندی را که کرملین گفته در رابطه با مذاکرات صلح به اوکراین ارسال کرده است، ندیده و نشنیده است، و همچنین تخمین زده می‌شود که هزار غیرنظامی در کارخانه آزوفستول ماریوپل پناه گرفته‌اند.

۲ سال پیش

به گزارش خبرگزاری فرانسه، وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) اعلام کرد اوکراین تاکنون هواپیمای کامل را از متحدان دریافت نکرده، فقط قطعات آن به اوکراین رسیده است.

۲ سال پیش

خبرگزاری ریانووستی نوشت، دفتر دبیر کل سازمان ملل اعلام کرد آنتونیو گوترش می‌خواهد شخصاً با پوتین و زلنسکی درباره هر «گام فوری» برای پایان دادن به خصومت‌ها در اوکراین و اقدامات آتش‌بس مذاکره کند.

به گفته این دفتر دبیر کل سازمان ملل درخواستی را به نمایندگی دائم فدراسیون روسیه برای پذیرایی از وی در مسکو ارسال کرد، درخواست مشابهی برای طرف اوکراینی درباره سفر به کی‌یف ارسال شد.

۲ سال پیش
آزمایش موشک بالستیک قاره‌پیمای روسیه

اینترفکس به نقل از وزارت دفاع روسیه اعلام کرد روسیه موشک بالستیک قاره‌پیمای «سارمات» را آزمایش کرد.

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه می‌گوید موشک «سرمات» برای کسانی که می‌خواهند روسیه را تهدید کنند، زمینه تفکر فراهم می‌کند.

موشک بالستیک قاره‌پیمای «سارمات» روسیه

۲ سال پیش
محرومیت حضور بازیکنان روسیه و بلاروس در رقابت‌های تنیس ویمبلدون

خبرگزاری فرانسه گزارش داد، «ویمبلدون» بازیکنان روسیه و بلاروس را از حضور در مسابقات ۲۰۲۲ محروم کرد.

«مسابقات تنیس ویمبلدون» یکی از ۴ رویداد بزرگ ورزش تنیس و به اعتقاد بسیاری مهمترین آن‌هاست که هر سال از دوشنبه پایانی ماه ژوئن تا اولین تعطیلات آخر هفته ماه ژوئیه در حاشیه جنوب غربی لندن برگزار می‌شود. «راجر فدرر» با ۸ قهرمانی رکورددار این مسابقات است.

۲ سال پیش
ارسال تسلیحات از آلمان به اوکراین بدون علنی کردن آن

سی‌جی‌تی‌ان نوشت، بر اساس گزارش بلومبرگ، آنالنا بائربوک، وزیر امور خارجه آلمان گفت که آلمان تا پایان سال به واردات نفت از روسیه پایان خواهد داد.

۲ سال پیش

به گزارش تی‌آرتی، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه می‌گوید محدودیت‌های «غیرقانونی» بر شرکت‌های روسی توسط کشور‌های غربی مغایر با قوانین سازمان تجارت جهانی است و به دولتش می‌گوید که استراتژی روسیه در سازمان تجارت جهانی را به‌روزرسانی کند.

۲ سال پیش
اوکراین از بلغارستان کمک نظامی خواست

دیمیتری کولبا، وزیر امور خارجه اوکراین که به صوفیه سفر کرده است، از بلغارستان خواست هر چه سریعتر به این کشور کمک نظامی کند. او همه افراد داخل دولت را که با تحویل هرگونه سلاح جنگی مخالفت می‌کنند، سرزنش کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از صوفیه، وزیر امور خارجه اوکراین که دوشنبه شب، پس از ۲۰ ساعت رانندگی به صوفیه رسیده بود، به خبرنگاران گفت: مقامات کاملا می‌دانند خواسته‌های ما چیست. هنگامی که ما در حال جنگیم، به همه چیز از گلوله تا جنگنده نیاز داریم.

بلغارستان، عضو اتحادیه اروپا و ناتو، مهمات، موشک، سلاح‌های سبک و جنگنده‌های میگ-۲۹ با طراحی اتحاد جماهیر شوروی سابق تولید می‌کند. اما سوسیالیست‌های بلغارستان که بخشی از ائتلاف در رأس قدرتند، به شدت با ارسال هرگونه کمک نظامی به اوکراین مخالفند. کورنِلیا نینووا، رئیس حزب سوسیالیست و وزیر اقتصاد بلغارستان که کنترل مجوز‌های صادرات سلاح برعهده اوست، بار‌ها تأکید کرده است تا زمانی که او در دولت باشد حتی «یک میخ هم به اوکراین صادر نخواهد شد».

کولبا گفت: ما شرایط سیاسی بلغارستان را در نظر داریم و برعهده پارلمان و دولت است تا درباره اینکه چه زمان و چگونه به اوکراین کمک شود، تصمیم بگیرد. همه کسانی که مردد و مخالفند تا سلاح و تجهیزات نظامی در اختیار اوکراین قرار گیرد، در حقیقت از حمله روسیه و کشته شدن شهروندان ما حمایت می‌کنند.

این مقام اوکراینی، طی سفر خود، با رومن رادف، رئیس جمهور بلغارستان و کریل پیتکوو، نخست وزیر این کشور دیدار کرد. رئیس جمهور بلغارستان نیز درباره ارسال کمک تردید دارد.

۲ سال پیش

معاون وزیر امور خارجه آمریکا اظهار داشت باید کیفیت تسلیحات ارائه شده به اوکراین با توجه به تغییر ماهیت جنگ تغییر کند.

۲ سال پیش
پارلمان اتریش، انتشار خبر‌های آر تی و اسپوتنیک را ممنوع کرد

پارلمان اتریش، انتشار خبر‌های شبکه‌های آر تی و اسپوتنیک را برای شهروندان این کشور در شبکه‌های اجتماعی ممنوع کرد.

به گزارش شبکه تلویزیونی روسیا الیوم، پارلمان اتریش قانونی را تصویب کرد که بر اساس آن، هر شهروندی که خبر‌های شبکه‌های آر تی و اسپوتنیک روسیه را بازنشر کند، جریمه خواهد شد.

این مصوبه پارلمان اتریش، همزمان با محدودیت‌های بی سابقه غرب بر رسانه‌های روسیه صورت می‌گیرد.

۲ سال پیش

رسانه‌های عبری زبان به نقل از سایت یدیعوت آحارونوت اعلام کردند: اسرائیل با ارسال هزاران کلاه خود و سپر به اوکراین کمک خواهد کرد.

۲ سال پیش
تلاش بعضی جنگجویان اوکراینی برای نفوذ به خاک روسیه به عنوان پناهجو

وزارت کشور روسیه اعلام کرد بعضی از جنگجویان اوکراینی برای نفوذ به خاک روسیه به عنوان پناهجو تلاش می‌کنند.

به گزارش شبکه تلویزیونی روسیا الیوم، وزارت کشور روسیه اعلام کرد بعضی اوکراینی‌هایی که در عملیات جنگی علیه نیرو‌های روسی شرکت داشتند، تلاش می‌کنند به همراه مهاجران به خاک روسیه نفوذ کنند.

دمیتری پتروف معاون رئیس اداره مبارزه با افراط گرایی در وزارت کشور روسیه افزود: برای شناسایی و مجازات این افراد بر اساس قوانین روسیه تلاش می‌کنیم.

از سوی دیگر، خبرگزاری ریانووستی به نقل از یک منبع مطلع در وزارت امور خارجه روسیه تاکید کرد مسکو قصد ندارد گرفتن روادید را برای شهروندان اوکراینی الزامی کند و شهروندان اوکراینی می‌توانند بدون روادید وارد خاک روسیه شوند.

۲ سال پیش
تهدید روسیه به اقدامات تحریمی علیه سفارتخانه‌های اروپایی

معاون وزیر امور خارجه روسیه تهدید کرد مسکو در اقدام تلافی جویانه، حساب بانکی کشور‌های اروپایی را در روسیه مسدود خواهد کرد.

وبسایت خبری اسپوتنیک گزارش داد یوگنی ایوانف معاون وزیر امور خارجه روسیه در کنفرانسی مطبوعاتی گفت: حساب‌های بانکی سفارت‌های ما در کشور‌های مختلف مسدود شده و مشکلاتی برایمان به وجود آمده است. بر این اساس، اگر سفارت‌های ما نتوانند حساب بانکی باز کنند تا بتوانند هزینه‌های خود از جمله هزینه‌های آب و برق را پرداخت کنند، اقدامات مقتضی صورت خواهد گرفت.

معاون وزیر امور خارجه روسیه گفت: پس از پیوستن سوئیس به تحریم‌ها علیه روسیه، بی طرفی این کشور تنها در حد حرف مانده است. وی افزود: سوئیس که حتی در دوران جنگ جهانی دوم نیز بی طرف بود، اکنون به طور کامل از تحریم‌های ضد روسی اتحادیه اروپا و سایر کشور‌ها حمایت می‌کند.

ایوانف افزود: در همین چارچوب پیش‌نویس قانون تعلیق برخی مفاد معاهدات بین‌المللی مسکو با اتحادیه اروپا، دانمارک، ایسلند، لیختن اشتاین، نروژ و سوئیس در خصوص تسهیل صدور روادید برای اتباع روسیه و این کشور‌ها مورد بررسی قرار گرفت.

۲ سال پیش
تلاش نیرو‌های لوهانسک برای آزاد سازی سرزمین‌های خود از دست نیرو‌های اوکراینی

نیرو‌های جمهوری لوهانسک به تلاش‌های خود با کمک یگان‌هایی از نیرو‌های مسلح روسیه برای آزاد سازی سرزمین‌های خود از دست نیرو‌های اوکراینی ادامه می‌دهند.

به گزارش پایگاه اینترنتی اسپوتنیک عربی، «دیمتری مدودوف»، سخنگوی وزارت دفاع جمهوری لوهانسک فاش کرد: نیرو‌های اشغالگر اوکراینی استحکامات و موانعی ایجاد کرده اند که نمی‌توان به سرعت از آن‌ها عبور کرد و مخفیگاه‌های آن‌ها در دسترس قرار ندارد واغلب استحکامات آن‌ها با لایه‌های ضخیمی از بتن سیمانی ساخته شده است.

این منبع نوشت: با این وجود نیرو‌های لوهانسک به پیشروی خود ادامه می‌دهند وتن‌ها دو شهر از توابع این جمهوری تحت کنترل رژیم کی یف قرار دارد وآن دو شهر «سورودونتسک» و «لیچانسک» هستند.

از سوی دیگر، «دانیل بزونوف» معاون اول وزیر اطلاع رسانی جمهوری خلق لوهانسگ در این باره گفت: «بیش از سه هزار نظامی اوکراینی خود را تسلیم نیرو‌های جمهوری لوهانسک یا نیرو‌های جمهوری دونتسک یا نیرو‌های روسیه در دونباس کرده اند».

۲ سال پیش
گزارش روزانه وزارت دفاع روسیه از جنگ اوکراین

سخنگوی وزارت دفاع روسیه، از اجرای بیش از هزار حمله موشکی به اهداف مختلف در اوکراین خبر داد.

به گزارش شبکه تلویزیونی روسیا الیوم، ایگور کوناشینکوف در گزارش روزانه از جنگ اوکراین گفت: نیرو‌های مسلح فدراسیون روسیه به عملیات ویژه نظامی در اوکراین ادامه می‌دهند. در حملات با موشک‌های با دقت بالا، ۴۰ نفر از نیرو‌های اوکراینی کشته شدند و هفت دستگاه تجهیزات نظامی منهدم شد. شب گذشته هواپیما‌های عملیاتی و تاکتیکی نیروی هوایی و فضایی روسیه، به ۷۳ هدف نظامی اوکراین حمله کردند که از جمله آن‌ها چهار مرکز فرماندهی و ۵۷ محل تجمع نیرو‌ها و تجهیزات نظامی اوکراین و هفت سنگر و چهار انبار مهمات بود. در نتیجه این حملات شش دستگاه تانک و ۹ دستگاه خودروی زرهی و یک قبضه توپخانه ۱۵۲ میلیمتری منهدم شد.

کوناشینکوف افزود: نیرو‌های موشکی و توپخانه‌ای روسیه به ۱۰۵۳ هدف از زیرساخت‌های نظامی اوکراین حمله کردند. ۳۱ مرکز فرماندهی، شش مخزن سوخت و ۹۱۰ سنگر دشمن و مراکز تجمع دشمن و ۱۰۶ توپخانه منهدم شد. پدافند هوایی روسیه شش فروند پهپاد اوکراینی را منهدم کرد. دو موشک تاکتیکی توچکا نیز منهدم شد.

او اعلام کرد: به طور کلی از آغاز عملیات ویژه نظامی، ۱۴۰ فروند هواپیما، ۴۹۶ فروند پهپاد، ۲۵۳ سامانه ضد هوایی، ۲۳۸۸ دستگاه تانک و خودروی زرهی، ۲۵۶ قبضه موشک انداز، ۱۰۲۹ قبضه توپخانه و خمپاره و نیز ۲۲۳۲ دستگاه خودروی نظامی منهدم شده است.

۲ سال پیش
مقام روس: گفت روسیه مرعوب تحریم‌های غرب نخواهد شد

پیوتر اولگوویچ تولستوی، معاون دومای روسیه: گفت روسیه مرعوب تحریم‌های غرب نخواهد شد و مصمم است به اهداف خود در اوکراین دست یابد.

به گزارش شبکه تلویزیونی رویترز،، او گفت: بسیار تاسف آور است که اروپا اکنون دقیقا آن چه را که آمریکا و انگلیس دیکته می‌کنند، انجام می‌دهد.

۲ سال پیش

وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد در صورتی که امکان تامین مالی هیئت‌های ما در خارج از کشور مسدود شود، تدابیر تلافی جویانه اتخاذ خواهیم کرد.

۲ سال پیش
پیام تهدید آمیز جانسون برای افسران روسیه

شبکه الجزیره در خبری فوری گزارش داد: بوریس جانسون‏ نخست وزیر انگیس اظهار داشت به افسران روس می‌گویم که در دیوان کیفری بین المللی محاکمه خواهند شد همانند اتفاقی که برای کسانی که در جنایات بوسنی شرکت داشتند، افتاد.

۲ سال پیش
سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه: انگلیس از نجات مزدورانش در اوکراین خودداری کرد

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه روز چهارشنبه گفت سران انگلیس از کمک به آزادی مزدوران انگلیسی اسیر شده در اوکراین خودداری کرده است.

به گزارش خبرگزاری ایتارتاس از مسکو، وی در این خصوص خاطر نشان کرد: «(سران انگلیس) به شیوه‌ای آسان که مشاهده نشده است، با آزادی شهروندان خود که در آنجا اسیر و پیدا شده اند، مخالفت می‌کنند».

زاخارووا افزود: «این واقعا فوق العاده است! آن‌ها با درگیر شدن در بحث حقوق بشر، اظهارات بی پایان در مورد وضعیت‌های مختلف بشردوستانه در سراسر جهان، به معنای واقعی کلمه در یک ثانیه از شهروندان خود رویگردان شدند، گفتند این مسئله خصوصی آنهاست و به آن‌ها اجازه دادند تا هر طور که می‌توانند از آن شرایط خارج شوند».

پیش‌تر نماینده رسمی بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس در پاسخ به پرسشی درباره سرنوشت آیدن آسلین و شان پینر که در ارتش اوکراین خدمت می‌کردند و در ماریوپل اسیر شده بودند، تاکید کرد که دولت انگلیس در این مسئله همه حمایت‌های ممکن را انجام خواهد داد. با این حال وی به جزئیات این موضوع اشاره‌ای نکرد.

۲ سال پیش
پوتین: عملیات در اوکراین، تا بازگشت زندگی عادی به دونباس ادامه دارد

رئیس‌جمهور روسیه از تداوم عملیات نظامی ویژه این کشور در اوکراین تا زمان بازگشت زندگی عادی به منطقه دونباس خبر داد.

ولادیمیر پوتین گفت: فاجعه در دونباس و اقدامات تروریستی، مسکو را مجبور به آغاز عملیات برای کمک به هموطنان خود در لوهانسک و دونتسک کرد.

به گزارش اسپوتنیک، رئیس جمهور روسیه گفت: عملیات تا تامین امنیت کامل ساکنان دونباس ادامه دارد و به لطف روسیه، صلح به این منطقه باز می‌گردد.

۲ سال پیش

وزارت امور خارجه روسیه از ادامه تلاش مسکو برای افتتاح سفارت در لوهانسک و دونتسک خبر داد و اعلام کرد مسکو قصد ندارد برای ویزای شهروندان اوکراین محدودیت ایجاد کند.

۲ سال پیش
بهای نفت در بازار جهانی

بر اساس آمار پایگاه اینترنتی «اویل پرایس» در معاملات روز چهارشنبه تا ساعت ۱۴:۰۰ به وقت تهران، بهای نفت در بازار معاملات نفتی جهان، روند افزایشی داشت.

به گزارش پایگاه اینترنتی «اویل پرایس»، بهای هر بشکه نفت خام سبک و ‏‏شیرین وست تگزاس اینترمدییت‏ برای تحویل در ماه مه با ۸۳ سنت، معادل حدود ۸۱ صدم درصد افزایش، نسبت به معاملات پیشین به ۱۰۳ دلار و ۸۳ سنت رسید. بهای هر بشکه نفت خام سبک ‏برنت دریای شمال هم برای تحویل در ماه مه با ۹۴ سنت، معادل حدود ۸۸ صدم درصد، افزایش نسبت به معاملات پیشین به ۱۰۸ دلار و ۹ سنت رسید. بهای سبد نفت اوپک (انواع مختلف نفت خامی که توسط کشور‌های عضو اوپک تولید می‌شود) نیز برای تحویل در همین تاریخ با چهار دلار و ۴۷ سنت، معادل حدود چهار و ۲۱ صدم درصد، افزایش نسبت به معاملات پیشین به ۱۱۰ دلار و ۵۴ سنت رسید.

۲ سال پیش

کرملین اعلام کرد پیش نویس سندی را در قالبی شفاف به اوکراین ارائه کردیم و منتظر پاسخ هستیم. الان توپ در زمین کی یف است.

۲ سال پیش
بیش از پنج میلیون نفر اوکراینی از جنگ فرار کرده اند

به گزارش خبرگزاری فرانسه از کی‌یف، سازمان ملل متحد با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد تاکنون بیش از پنج میلیون نفر از مردم اوکراین از جنگی که روسیه در کشورشان به راه انداخته است، فرار کرده اند.

۲ سال پیش
پولیانسکی: واشنگتن به دنبال وابسته کردن اروپا به گاز مایع خود است

دیپلمات روس اعلام کرد آمریکا در صدد وابسته کردن اروپا به گاز مایع خود است.

به گزارش خبرگزاری تاس از سازمان ملل، دمیتری پولیانسکی، معاون نماینده روسیه در سازمان ملل اعلام کرد واشنگتن با تحت فشار قرار دادن شرکای اروپایی خود مبنی بر اعمال تحریم‌های بیشتر علیه روسیه سعی دارد وابستگی آن‌ها (کشور‌های اروپایی) را به گاز مایع خود افزایش دهد.

او گفت: مقامات آمریکایی به دنبال حداکثر منافع اقتصادی هستند آنهم بدون هیچ وجدان دردی. واشنگتن در حالی که اروپایی‌ها را تشویق میکند تا تحریم‌های اقتصادی شدیدتری علیه مسکو اتخاذ کنند، قصد دارد آن‌ها را در واقع به منابع گاز طبیعی مایع خود وابسته کند و از طرفی در این سناریو خود کمترین آسیب را می‌بیند. وی خاطر نشان کرد روسیه پتانسیل مقابله با پیامد‌های تحریم‌های غربی را دارد.

پولیانسکی در ادامه اعلام کرد این واقعیت به وضوح مشخص شده که اقتصاد روسیه با فشار‌های ناشی از تحریم‌ها کمر خم نکرده است، ما همچنان به فرصت‌های جدیدی برای توسعه و تعامل با شرکای قابل اعتماد جدید پیدا می‌کنیم؛ و در این بین تنها کشوری که در تمام ابعاد بازنده است «اوکراین» است، اما اینطور به نظر می‌رسد مقامات کی یف متوجه این موضوع نمی‌شوند یا وانمود می‌کنند که متوجه نمی‌شوند.

۲ سال پیش

شارل میشل، رئیس شورای اروپا وارد کی یف شده است، مدعی شد: تاریخ، جنایات روسیه در اوکراین را فراموش نخواهد کرد.

۲ سال پیش
هند خرید نفت از روسیه را افزایش می‌دهد

یک نشریه هندی به نقل از منابع آگاه اعلام کرد شرکت‌های نفتی دولتی هند قصد دارند تا حد امکان خرید نفت از روسیه را افزایش دهند و در همین راستا در نظر دارند قرار داد‌های بلند مدت با روسیه ببندند.

۲ سال پیش
دیپلمات روس: واشنگتن به دنبال وابسته کردن اروپا به گاز مایع خود است

یک دیپلمات روس اعلام کرد آمریکا در صدد وابسته کردن اروپا به گاز مایع خود است.

به گزارش خبرگزاری تاس از سازمان ملل، دمیتری پولینسکی معاون نماینده روسیه در سازمان ملل اعلام کرد واشنگتن با تحت فشار قرار دادن شرکای اروپایی خود مبنی بر اعمال تحریم‌های بیشتر علیه روسیه سعی دارد وابستگی آن‌ها (کشور‌های اروپایی) را به گاز مایع خود افزایش دهد.

این دیپلمات افزود: مقامات آمریکایی به دنبال حداکثر منافع اقتصادی هستند آنهم بدون هیچ وجدان دردی. واشنگتن در حالی که اروپایی‌ها را تشویق میکند تا تحریم‌های اقتصادی شدیدتری علیه مسکو اتخاذ کنند، قصد دارد آن‌ها را در واقع به منابع گاز طبیعی مایع خود وابسته کند و از طرفی در این سناریو خود کمترین آسیب را می‌بیند. وی خاطر نشان کرد روسیه پتانسیل مقابله با پیامد‌های تحریم‌های غربی را دارد.

دیپلمات روس در ادامه اعلام کرد این واقعیت به وضوح مشخص شده که اقتصاد روسیه با فشار‌های ناشی از تحریم‌ها کمر خم نکرده است، ما همچنان به فرصت‌های جدیدی برای توسعه و تعامل با شرکای قابل اعتماد جدید پیدا می‌کنیم؛ و در این بین تنها کشوری که در تمام ابعاد بازنده است «اوکراین» است، اما اینطور به نظر می‌رسد مقامات کی یف متوجه این موضوع نمی‌شوند یا وانمود می‌کنند که متوجه نمی‌شوند.

۲ سال پیش
ازسرگیری صادرات هند به روسیه در بحبوحه جنگ اوکراین

روزنامه هیندوستان سماچار نوشت: هند با برداشتن گام بزرگ در بحبوحه جنگ اوکراین، صادرات خود به روسیه را از سر گرفت.
به گفته مقامات روسیه، صادرات هند به این کشور شامل چای، برنج، میوه، قهوه، محصولات دریایی و شیرینی جات است.
براساس گزارشها، ارسال محصولات از ماه پیش آغاز شده است و اگرچه در این راستا با مشکلات بیرونی از جمله مشکلات بیمه‌ای و هزینه بالای کانتینر‌ها مواجه مشه است، اما پرداخت مبالغ از طریق دو بانک خصوصی روسیه انجام می‌گیرد.

۲ سال پیش
جدایی طلبان دونتسک: تاکنون بر ۱۶۷ شهر تسلط یافتیم

شبکه تلویزیونی الجزیره گزارش داد، جدایی طلبان دونتسک در اوکراین اعلام کردند: نیرو‌های ما کنترل ۴ شهرک جدید را در جنوب غربی شهر به دست گرفتند.
جدایی طلبان دونتسک افزودند: شمار شهر‌هایی که ما تصرف کردیم به ۱۶۷ شهر رسیده است.

۲ سال پیش
زاخارووا به سوئد و فنلاند در خصوص پیوستن به ناتو هشدار داد

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه روز چهارشنبه به فنلاند و سوئد درباره پیامد‌های پیوستن به ناتو هشدار داد.

زاخارووا تاکید کرد: ما اخطار‌های خود را صادر کرده‌ایم - هم به صورت علنی و هم از طریق کانال‌های دوجانبه. آن‌ها در مورد آن می‌دانند، بنابراین جای تعجب نیست. آن‌ها از همه چیز مطلع شده‌اند که به کجا منتهی می‌شود.

۲ سال پیش
وزارت دفاع روسیه از انهدام تعداد دیگری از تجهیزات نظامی اوکراین خبر داد

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد نیرو‌های روس یک هزار و ۵۳ هدف را در اوکراین طی شب درهم کوبیدند.

 وزارت دفاع روسیه اعلام کرد: در نتیجه حملات موشکی با دقت بالا در مناطق نوورونتسوا و کیسلوکا، حدود ۴۰ سرباز اوکراینی کشته شدند و ۷ تجهیزات نظامی منهدم شد.

وزارت دفاع روسیه افزود: هواپیما‌های نیرو‌های روسی، در حمله شبانه، ۷۳ زیرساخت نظامی اوکراین از جمله ۵۷ محل تمرکز نیرو‌ها و تجهیزات نظامی و چهار انبار مهمات را هدف قرار دادند.

وزارت دفاع روسیه تصریح کرد: نیرو‌های موشکی و توپخانه روسیه به هزار و ۵۳ هدف نظامی دیگر اوکراین حمله و ۱۰۶ سکوی شلیک را منهدم کردند.

وزارت دفاع روسیه همچنین از سرنگونی ۶ پهپاد در مناطق مختلف اوکراین خبر داد.

۲ سال پیش

شارل میشل رئیس شورای اروپا وارد کی یف، اوکراین شد.

۲ سال پیش
تسلیم شدن بیش از سه هزار سرباز اوکراینی از آغاز عملیات ویژه نظامی در دنباس

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت اطلاع رسانی دونتسک اعلام کرد: بیش از سه هزار سرباز اوکراینی از آغاز عملیات ویژه نظامی روسیه در دنباس تسلیم شده اند.

۲ سال پیش
هشدار مدودف درباره اقدام خصمانه ناتو علیه روسیه

معاون مشاور امنیت ملی روسیه، درباره اقدام خصمانه کشور‌های عضو ناتو علیه روسیه هشدار داد.
به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره، دمیتری مدودف گفت تجهیزات نظامی ناتو نزدیک مرز‌های روسیه، فقط حرف نیست و روسیه باید برای مقابله با اقدام خصمانه احتمالی از طرف ناتو آماده باشد.

۲ سال پیش

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، نروژ ۱۰۰ سامانه موشکی میسترال را به اوکراین تحویل داده است.

۲ سال پیش
مبارزان ماریوپل با ناامیدی از جامعه بین المللی درخواست کمک کردند

اوکراین برای کمک به مقابله با حمله روسیه به شرق این کشور، جت‌های جنگنده دریافت کرده است؛ همان جا که آخرین مبارزان اوکراینی مستقر در ماریوپل، برای نجات خود، با ناامیدی از جامعه بین المللی درخواست کمک کرده اند.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از کراماتورسک (اوکراین)، یکی از فرماندهان نظامی اوکراینی که در ماریوپل محاصره شده است، گفت: "شاید ما در حال سپری کردن آخرین روز‌های زندگی و حتی آخرین ساعات زندگی خود هستیم".
ماریوپل بندری راهبردی در جنوب شرقی اوکراین است و مسکو قسم خورده است آن را تحت کنترل خود درآورد.

۲ سال پیش
وزیر اقتصاد برزیل جنگ اوکراین را محکوم، اما با تحریم روسیه مخالفت کرد

وزیر اقتصاد برزیل ضمن محکوم کردن جنگ اوکراین تاکید کرد که کشورش با اعمال تحریم‌های اقتصادی ضد روسیه مخالف است.
به گزارش خبرگزاری رویترز، پائولو گوئدس، روز سه شنبه با بیان این مطلب افزود، برزیل یک بازیگر کلیدی در عرصه تامین امنیت انرژی و مواد غذایی است.
به گفته وزیر اقتصاد برزیل که در یک برنامه برخط به میزبانی اندیشکده مرکز مطالعات بین المللی و راهبردی سخن می‌گفت، اکنون زمان مناسبی برای الحاق این کشور به سازمان همکاری و توسعه اقتصادی همچنین امضای توافقنامه تجاری بین مرکوسور و اتحادیه اروپا است، زیرا در غیر این صورت این کشور صادرات خود را به آسیا و خاورمیانه افزایش خواهد داد.

۲ سال پیش
ارسال کمک کره جنوبی به اوکراین

وزارت خارجه کره جنوبی اعلام کرد روز گذشته ۲۰ تُن کمک‌های بشردوستانه را در قالب بسته‌های حمایتی به اوکراین ارسال کرده است.

این بسته‌های حمایتی به گفته مقامات کره جنوبی ارزشی معادل ۳۰ میلیون دلار دارند که در راستای کمک‌های بشردوستانه پیشین به ارزش ۱۰ میلیون دلار انجام شده است.

این بسته‌ها که شامل دارو‌های ضدشیمیایی، مواد مورد نیاز برای کمک‌های اولیه و کالا‌های اساسی است در راستای درخواست اوکراین برای ارسال کمک‌های بیشتر بشردوستانه به این کشور تهیه و ارسال شده است.

۲ سال پیش
روسیه در ماریوپل آتش بس اعلام کرد

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد قرار است امروز (چهارشنبه) در ماریوپل آتش بس اعلام کند تا نیرو‌های اوکراینی که در کارخانه فولاد آزوفستال حصور دارند  فرصت داشته باشند، تسلیم شوند.

روسیه روز گذشته حملات خود به ماریوپل را افزایش داد. منابع خبری می‌گویند ساکنان اوکراینی اندکی در این شهر بندری باقی مانده اند و بیشتر ساکنان آن از منطقه گریخته اند.

وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد: آتش بس امروز (چهارشنبه) از ساعت ۲ بعد از ظهر به وقت مسکو آغاز می‌شود. این آتش بس تنها برای زمین گذاشتن سلاح‌های نیرو‌های اوکراینی در نظر گرفته شده است.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین پیشتر قول داده بود که نیروهایش تا لحظه آخر در مقابل روس‌ها مقاومت خواهند کرد و هرگز تسلیم نظامیان روس نخواهند شد.

۲ سال پیش
ارسال تجهیزات توپخانه‌ای آمریکایی به اوکراین

به گزارش خبرگزاری رویترز، آمریکا تجهیزات توپخانه ای به اوکراین تحویل می دهد. این گزارش می افزاید جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا روز سه شنبه در گفتگو با خبرنگاران اعلام کرد کشورش تجهیزات توپخانه‌ای بیشتری به اوکراین خواهد فرستاد.

۲ سال پیش
کنترل اوکراین بر نیروگاه چرنوبیل

آژانس بین المللی انرژی اتمی اعلام کرد: دولت اوکراین می گوید پس از خروج نیروهای روسی از تاسیسات هسته ای چرنوبیل کنترل این نیروگاه به دست نیروهای دولتی کی یف افتاده است.

رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی در این باره گفت: اواخر ماه جاری میلادی گروهی از طرف آژانس بین المللی انرژی اتمی برای ارزیابی های بیشتر از این نیروگاه دیدن می کنند.

۲ سال پیش

بوریس جانسون، نخست‌وزیر انگلیس روز سه‌شنبه گفت که با ورود درگیری‌ها به مرحله جدید، تسلیحات توپخانه‌ای بیشتری به اوکراین خواهد فرستاد.

۲ سال پیش

به گزارش الجزیره، معاون کمیساریای عالی پناهندگان اعلام کرد: ما به گسترش کمک‌های خود برای نجات افراد آواره در سراسر اوکراین ادامه خواهیم داد.

۲ سال پیش

به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره، دادستان اوکراین گفت: روسیه از مسئولیت جنایات خود فرار نخواهد کرد و ما به جمع آوری شواهد ادامه می‌دهیم.

۲ سال پیش
پنتاگون: روسیه از تسلیحات شیمیایی در اوکراین استفاده نکرده است

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) اعلام کرد:

  • ما هیچ نشانه‌ای نداریم که نشان دهد روس‌ها تجهیزات یا محموله‌های غربی را هدف قرار داده‌اند.
  • ما هیچ نشانه‌ای مبنی بر استفاده از سلاح‌های شیمیایی یا بیولوژیکی در اوکراین نداریم.
  • برنامه‌ای برای آموزش تعدادی از اوکراینی‌ها وجود دارد و ما انتظار داریم که ظرف چند روز اجرای آن را آغاز کنیم.
  • روس‌ها به بمباران «ماریوپل» ادامه می‌دهند و به دلیل حملات هوایی و گلوله‌های توپخانه، ویرانی‌های زیادی در شهر روی داده است.
  • روس‌ها به دنبال جذب جنگجویان خارجی به ویژه از سوریه هستند، اما ما نمی‌دانیم که آیا آن‌ها واقعاً در رسیدن به هدف خود موفق بوده اند یا خیر.
  • ایالات متحده به تسهیل ارسال برخی از قطعات یدکی به اوکراین کمک کرد، اما ما کل هواپیما‌ها را ارسال نکردیم.
۲ سال پیش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۵ ۳۱ فروردين ۱۴۰۱
خب برای شما که کاری نداره خودتون استفاده کنید بندازید گردن روسیه
کاری که تا حالا زیاد کردید و خوب بلد هستین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۳ ۳۱ فروردين ۱۴۰۱
در عوض مدارک غیر قابل انکاری در مورد استفاده آمریکا از سلاح اتمی و سلاحهای بیولوژیک علیه غیرنظامیان وجود داره و آمریکا یکی از رژیمهاییست که صدام رو به سلاح شیمیایی مجهز کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۷ ۳۱ فروردين ۱۴۰۱
زنده بادروسیه قوی.اگ روسیه قرار بود مثل آمریکا آدارو بکشه و شهرارو بگیره بدون ملاحظه همون هفته اول همه چی تموم بود.ولی دمت گرم روسیه.viva russia
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۲ ۳۱ فروردين ۱۴۰۱
گاو روسیه زاینده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۸ ۳۱ فروردين ۱۴۰۱
تجهیزات نظامی امریکا یه مشت آشغال و آهن قراضه بیش نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۷ ۳۱ فروردين ۱۴۰۱
خب مشخص شد این ماکت ها و اسباب بازی های آمریکا و انگلیس به درد سطل آشغال میخوره ‌‌

تسلیحات و جنگ افزار فقط روسی
پیشرفته و نوین و قدرت تخریب بالا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۶ ۳۱ فروردين ۱۴۰۱
با رافت و عطوفت دارن با اوکراینیا برخورد میکنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۱ ۳۱ فروردين ۱۴۰۱
آمریکای جهانخوار جنایتکار .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۱ ۳۱ فروردين ۱۴۰۱
آمریکا تو خون خوارترین کشوری، جای دیگه دنبالش نگرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۸ ۳۱ فروردين ۱۴۰۱
سلام ،

اگر اروپا در مقابله با تهدید نظامی اوکراین همکاری کند ،
برای دور بعدی مذاکرات آماده هستیم ،

پیمان اشراقی.
آخرین اخبار