مخالفت مجارستان با تحریم نفت‌ و‌ گاز روسیه

وزیر خارجه مجارستان ضمن اعلام خبر ورود محموله‌های گاز از روسیه گفت که کشورش موافق ممنوعیت واردات انرژی روسیه به اتحادیه اروپا نیست.

پیتر سیارتو اعلام کرد این کشور از هیچ تحریمی علیه نفت و گاز روسیه حمایت نخواهد کرد.

به گزارش رویترز، سیارتو در یک نشست خبری که در صفحه فیس بوک او پس از گفتگو با همتای تّرکش در آنکارا پخش شد، گفت: «محموله‌های گاز روسیه به مجارستان بدون هیچ گونه اختلالی وارد شده است».

موضع مجارستان در قبال حمله روسیه به اوکراین با اندکی پیچیدگی همراه بوده است. ویکتور اوربان، نخست وزیر مجارستان تاکنون حمله به اوکراین را محکوم کرده و تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه مسکو را وتو نکرده است. با این حال، تا به حال از انتقاد مستقیم نسبت به ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه خودداری کرده و گفته است که با تحریم‌ها موافق نیست.

از سوی دیگر، روابط مجارستان و اوکراین دو هفته پیش با احضار سفیر اوکراین کمی تنش‌آمیز شد. وزیر خارجه مجارستان در اظهاراتی عنوان کرد: «زمان آن رسیده است که رهبران اوکراین از توهین‌های خود به مجارستان دست بردارند و خواسته مردم ما را بپذیرند؛ این جنگ ما نیست، بنابراین از آن دور می‌مانیم».

اتحادیه اروپا تاکنون طیف وسیعی از تحریم‌ها را علیه مسکو اعمال کرده است، اما تلاش این بلوک برای ممنوعیت واردات انرژی از روسیه تاکنون بی‌سرانجام مانده است؛ چرا که بسیاری از کشور‌های عضو اتحادیه به شدت به انرژی روسیه متکی هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۳ ۳۱ فروردين ۱۴۰۱
آمریکا چند سال است که بخش نفت و گاز خودش را تعطیل کرده است .
احتمال اینکه ذخیره انرژی نداشته باشد زیاد است .
کمبود نفت خام در میادین نفتی آمریکا و صعب العبور بودن مناطق ، باعث از کار افتادن میادین نفتی در امریکا شده است .
آخرین اخبار