همزمان با پنجاه‌وپنجمین روز درگیری‌های روسیه و اوکراین، معاون دبیرکل سازمان ملل اعلام کرد اکنون هیچ چشم اندازی برای برقراری آتش‌بس وجود ندارد.

پنجاه‌وپنج روز از آغاز حمله روسیه به اوکراین گذشته است و وزارت دفاع روسیه روز گذشته در بیانیه‌ای اعلام کرد که یک مرکز لجستیکی متعلق به اوکراین را در نزدیکی شهر «لویو» هدف قرار داده و تعداد زیادی از سلاح‌های ساخت خارج و تسلیحاتی که از اروپا و آمریکا وارد اوکراین شده بودند را منهدم کرده است. نیرو‌های روسیه همچنین یک مرکز تعمیر موشک‌های بالستیک توچکایو را در شهر «دنیپرو» منهدم کرده‌اند.

نیرو‌های مسلح لتونی دیروز (دوشنبه) یک رزمایش نظامی مشترک را که واحد‌هایی از آمریکا، بریتانیا، چک، لهستان، استونی و لیتوانی در آن شرکت می‌کنند، آغاز کردند. از سوی دیگر پایگاه خبری هیل از سفر گروهی از قانونگذاران آمریکایی به آلمان، لهستان، هند و امارات به منظور جلب حمایت بیشتر کشور‌ها برای اوکراین خبر داد.

ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز روز گذشته با تکرار اتهامات علیه روسیه، مسکو را به راه انداختن کارزاری تروریستی متهم کرد. ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه اما گفت تلاش کشور‌های غربی برای ضربه زدن به اقتصاد روسیه به شکست منتهی شده و عرضه و تقاضا در این کشور به حالت سابق بازگشته است.


بیشتر بخوانید:


رئیس‌جمهور روسیه همچنین در تماسی تلفنی با رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین تأکید کرد این کشور از مسئله فلسطین حمایت سیاسی می‌کند. در همین راستا چند روز پیش وزارت خارجه روسیه ضمن انتقاد و ابراز تأسف از اظهارات یائیر لاپید، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در خصوص تحولات اوکراین اعلام کرد اظهارات لاپید تلاشی تقریباً آشکار برای سوء استفاده از وضعیت اوکراین به منظور منحرف کردن توجه جامعه بین‌الملل از درگیری فلسطین و رژیم صهیونیستی بوده که یکی از قدیمی‌ترین درگیری‌های حل نشده است.

ایلهان عمر، نماینده دموکرات کنگره آمریکا ادعا‌های واشنگتن درخصوص نقض حقوق بشر را ریاکارانه خواند و گفت در صورتی که آمریکا قصد طرح شکایت از جنایات ادعایی روسیه در اوکراین را در دادگاه بین‌المللی داشته باشد باید ابتدا خود به آن بپیوندد.

تحولات روز پنجاه‌وپنجم از حمله روسیه به اوکراین در زیر آمده است:

جو بایدن: آمریکا تجهیزات بیشتری به اوکراین می‌فرستد

«جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا، پس از تماس با رهبران متحدین درباره حمله روسیه به خبرنگاران گفت که واشنگتن توپخانه بیشتری به اوکراین خواهد فرستاد.

۲ سال پیش
جن ساکی: آمریکا ممکن است تحریم های بیشتری را علیه روسیه اعمال کند

سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد «جوبایدن» رئیس جمهور این کشور مسائل مربوط به بحران اوکراین را با متحدان واشنگتن بررسی کرده است.

طبق گزارش الجزیره، «جن ساکی» سخنگوی کاخ سفید در کنفرانسی مطبوعاتی خود گفت: جو بایدن با متحدان آمریکا تلاش های جاری در مورد اوکراین از جمله کمک های اقتصادی و انسانی را بررسی کرده است.

۲ سال پیش
ادعای شولتس: پوتین مسئول جنایات اوکراین است

«اولاف شولتس» صدراعظم آلمان، با بیان آنکه نیرو‌های آلمان توانسته تا به تصمیمی برای ارسال تسلیحات به اوکراین برسد، مدعی شد که رئیس‌جمهور روسیه مسئول جنایات کنونی در اوکراین است.

به گزارش سی‌جی‌تی‌ان، شولتس با بیان اینکه نیرو‌های مسلح برلین اکنون می‌دانند چه تسلیحاتی می‌توانند به اوکراین ارائه کنند، گفت: «آلمان تسلیحات ضد تانک و دفاع هوایی در اختیار کی‌یف قرار داده است.»

۲ سال پیش
تخلیه شماری از مردم از طریق راهروهای بشردوستانه

تلویزیون دولتی روسیه اعلام کرد حدود ۱۲۰ نفر از طریق راهرو‌های بشردوستانه قلمرو کارخانه آزووستال اوکراین را ترک کرده اند.

۲ سال پیش
درخواست آنتونیو گوترش برای آتش بس بشردوستانه در اوکراین

خبرگزاری تاس گزارش داد آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد خواستار آتش‌بس بشردوستانه ۴ روزه در اوکراین از ۲۱ آوریل شد.

۲ سال پیش
اعمال تحریم‌های جدید کانادا علیه روسیه

دولت کانادا با انتشار بیانیه‌ای از قصد خود برای اعمال تحریم علیه ۱۴ فرد نزدیک به دولت روسیه از جمله دختران «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور این کشور، خبر داد.

بنابر اعلام رویترز، کانادا می‌گوید تحریم‌های جدیدی را علیه ۱۴ نفر از نزدیکان دولت روسیه، از جمله دو دختر ولادیمیر پوتین و همچنین الیگارش ها و خانواده‌های آنها اعمال می‌کند.

۲ سال پیش

خبرگزاری تاس اعلام کرد یک مقام ارشد روسیه می گوید که تقویت مرزهای ناتو با روسیه دیگر موضوع بحث نیست و مسکو باید برای تهاجم احتمالی آماده باشد.

۲ سال پیش
روسیه برای خروج نیرو‌های اوکراینی از کارخانه فولاد ماریوپل، گذرگاه امن باز کرد

به گزارش خبرگزاری رویترز، وزارت دفاع روسیه روز سه شنبه گفت برای نیرو‌های اوکراینی که می‌خواهند از پیشنهاد روسیه برای کنار گذاشتن سلاح‌ها و خروج ایمن از کارخانه فولاد آزوفستال در بندر محاصره شده ماریوپل استقبال کنند، یک گذرگاه امن باز کرده است.

روسیه پیشتر از نیرو‌های اوکراینی و جنگجویان خارجی مستقر در این نیروگاه خواسته بود که اگر می‌خواهند زنده بمانند، تا ظهر به وقت مسکو (ساعت ۹ به وقت گرینویچ) سلاح‌های خود را زمین بگذارند

۲ سال پیش
روسیه ۳۶ دیپلمات اروپایی را اخراج می‌کند

روسیه اعلام کرد در اقدامی تلافی جویانه ۳۶ دیپلمات اروپایی را اخراج می‌کند.

۲ سال پیش
پیش بینی صندوق بین المللی پول از کاهش تولید ناخالص داخلی روسیه و اوکراین

به گزارش خبرگزاری فرانسه، صندوق بین المللی پول پیش بینی کرد میزان تولید ناخالص داخلی روسیه امسال ۸.۵ درصد و تولید ناخالص داخلی اوکراین ۳۵ درصد کاهش یابد.

۲ سال پیش
کشته شدن ۲۳ غیرنظامی توسط نئونازی‌ها در کراماتورسک

شبه نظامیان خلق جمهوری خلق دونتسک روز سه شنبه در بیانیه‌ای در تلگرام اعلام کردند ملی گرایان اوکراینی چندین غیرنظامی را در شهر کراماتورسک کشتند.

به گزارش تاس این بیانیه افزود: «طبق اطلاعاتی که ساکنان کراماتورسک داده اند، ملی‌گرایان اوکراینی (نئونازی ها) غیرنظامیان را برای گرفتن خودروهایشان کشتند. ستیزه جویان خودرو‌ها را در امتداد بزرگراه ان-۲۰ به اسلاویانسک در خارج از شهر متوقف و آن‌ها را توقیف کردند و در صورت اعتراض، رانندگان و مسافران آن‌ها را می‌کشتند. ما اطلاع داریم ۲۳ غیرنظامی توسط ملی گرایان اوکراینی کشته شده اند، اما ممکن است شمار واقعی قربانیان بسیار بیشتر باشد.»

به گزارش خبرگزاری تاس، شبه نظامیان اعلام کردند در ۲۴ ساعت گذشته ۱۸ غیرنظامی از جمله یک کودک در گلوله باران ارتش اوکراین زخمی شدند. حملات نیرو‌های مسلح اوکراین شامل راکت‌انداز‌های ۱۲۲ میلی‌متری گراد بی ام-۲۱، توپ‌های ۱۲۲ میلی‌متری و ۱۵۲ میلی‌متری، خمپاره‌های ۸۲ میلی‌متری و ۱۲۰ میلی‌متری بود. در مجموع ۲۱۷ گلوله شلیک شد که به ۲۳ خانه، دو تأسیسات زیربنایی غیرنظامی و سه خودرو آسیب رساند.

۲ سال پیش
دانمارک طرح خود را برای کنار گذاشتن گاز روسیه ارائه کرد

دولت دانمارک روز سه شنبه طرحی را برای قطع وابستگی خود به گاز روسیه ارائه کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، با توجه به جنگ روسیه و اوکراین و مخاطراتی که درباره تحویل گاز روسیه به کشور‌های اروپایی وجود دارد دولت دانمارک امروز طرحی را ارائه کرد که هدف از آن قطع وابستگی به گاز روسیه است.

در این طرح استفاده از سامانه گرمایشی متمرکز شهری (سامانه‌ای که منابع حرارتی آن‌ها نیروگاه‌های حرارتی یا دیگ بخار‌های بزرگ با بازدهی بالا هستند)، پمپ‌های حرارتی (وسیله‌ای که عمل انتقال انرژی از نقطه مبدا (کم دما) به نقطه مقصد را که دارای دمای بیشتر است انجام می‌دهد)، زیست گاز یا بیوگاز (گاز حاصل از شکست و تجزیه زیست توده توسط میکروارگانیسم‌ها و باکتری‌ها در غیاب اکسیژن) و همچنین توسعه انرژی بادی و خورشید دیده شده است.

۲ سال پیش
آمریکا تحریم‌های روسیه را تشدید می‌کند

مت میلر، مشاور ویژه کاخ سفید امروز سه‌شنبه اعلام کرد که دولت واشنگتن به دنبال راه‌هایی برای تشدید تحریم‌های اعمال شده علیه روسیه به دلیل عملیات نظامی در اوکراین است.

میلر تاکید کرد که دولت به دنبال راه‌هایی برای اعمال فشار بیشتر بر روسیه با شرکای خود است. از سوی دیگر، وی خاطرنشان کرد که دولت او تعداد تسلیحات ارسال شده به کی یف و "کمک‌های امنیتی" بیشتر به ارتش اوکراین را افزایش می‌دهد.

۲ سال پیش
روسیه ۱۵ نفر از دیپلمات هلند را اخراج می‌کند

به گزارش خبرگزاری رویترز، وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد ۱۵ تن از دیپلمات‌های هلند را اخراج می‌کند.

۲ سال پیش
لهستان آماده پذیرش ۱۰۰۰۰ سرباز زخمی اوکراینی است

در حالی که روسیه حملات تازه‌ای را در شرق اوکراین آغاز کرده است، نخست وزیر لهستان روز سه شنبه گفت، خدمات بهداشتی لهستان توان درمان دست کم ۱۰۰۰۰ سرباز اوکراینی زخمی را دارد.

به گزارش خبرگزاری «رویترز» «ماتئوش موراویسکی» هنگام بازدید از شهر «لویو» در غرب اوکراین، به خبرنگاران گفت که لهستان در حال درمان ده‌ها سرباز است و برای پذیرش شمار بیشتری از سربازان نیز آمادگی دارد.

او گفت: «آماده ایم در صورت نیاز، دست کم ۱۰۰۰۰ (سرباز) را بپذیریم. ما نهایت تلاش خود را می‌کنیم تا همه سربازان زخمی اوکراین را «پذیرش و مداوا کنیم.»

«ولودیمیر زلنسکی»، رئیس‌جمهوری اوکراین، روز جمعه به «سی‌ان‌ان» گفت تا کنون بین ۲۵۰۰ تا ۳۰۰۰ سرباز اوکراینی در جنگ با روسیه کشته، و ۱۰۰۰۰ تن دیگر زخمی شده‌اند.

«موراویسکی» برای بهره برداری از «شهر کانتینری» با بودجه لهستان از لویو دیدن می‌کرد. این شهر برای اسکان موقت ۳۰۰-۳۵۰ پناهجو در کابین‌های قابل جا به جایی ساخته شده است.

۲ سال پیش
سفر نخست وزیر اسپانیا به اوکراین

پدرو سانچز، رئیس دولت اسپانیا در روز‌های آینده به کی یف سفر می‌کند تا با ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین دیدار کند.

به گزارش خبرگزاری رویترز از مادرید، طی هفته‌های گذشته، شمار بسیاری از سران اتحادیه اروپا، همچنین «اورزولا فون درلاین رئیس کمیسیون اروپا، به کی یف سفر کردند تا در برابر حمله نظامی روسیه، از اوکراین حمایت کنند.

امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه، که برعکس از آغاز جنگ اوکراین در تاریخ ۲۴ فوریه به این کشور سفر نکرده است، دوشنبه تأکید کرد «نه فقط به نشانه حمایت از اوکراین، بلکه برای آنکه چیز‌هایی سودمند با خود بیاورد به اوکراین خواهد رفت».

۲ سال پیش
وزیر دفاع روسیه: هدف ما آزاد کردن شرق اوکراین است

شبکه الجزیره در خبر فوری گزارش داد: سرگئی شویگو وزیر دفاع روسیه گفت: مسکو در مسیر تحقق هدف آزاد کردن شرق اوکراین حرکت می‌کند. آمریکا و کشور‌های غربی وابسته به آن، همه تلاش خودشان را برای به عقب انداختن عملیات ویژه در اوکراین به کار گرفته اند. ارسال فزاینده سلاح به اوکراین نشان می‌دهد، غرب قصد دارد کی‌یف را به سوی جنگیدن تا آخرین اوکراینی سوق دهد. ما به تقویت توانایی و توسعه سلاح‌های خودمان ادامه می‌دهیم.

۲ سال پیش
بازگشایی سفارت هلند در «لویو» اوکراین

دولت هلند اعلام کرد سفارت خود را در شهر «لویو» اوکراین با تعداد کمی از کارکنان بازگشایی کرده است. وزارت امور خارجه هلند گفت: با بازگشت به لویو در غرب اوکراین حتی با تعداد کمی از کارکنان، تصویر خوبی از وضعیت امنیتی در اوکراین ایجاد خواهد شد. در صورتی که وضعیت به اندازه کافی امن تلقی شود، سفارت در نهایت به کی‌یف، پایتخت اوکراین باز خواهد گشت.

۲ سال پیش

 تی آر تی/ مقامات لهستانی می‌گویند ۲۲ هزار نفر در آخر هفته به اوکراین بازگشته اند. این بیشترین تعداد افراد بازگشته از زمان آغاز درگیری است.

۲ سال پیش
زاخارووا: مسئله درج نام روسیه در فهرست کشور‌های حامی تروریسم تبلیغاتی است

«ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد: اظهارات اخیر واشنگتن مبنی بر احتمال شناسایی روسیه به عنوان یک کشور حامی تروریسم «یک اقدام تبلیغاتی» است.
به گزارش روسیا الیوم، زاخارووا گفت: «این ایده هیچ پشتوانه قانونی یا حقوقی ندارد، هیچ کس درباره حقایق سخن نمی‌گوید و اینکار در حال حاضر برای فعالیت‌های تبلیغاتی واشنگتن لازم است».
پیشتر ند پرایس سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفته بود: آمریکا احتمال قرار دادن نام روسیه در فهرست «دولت حامی تروریسم» را بررسی می‌کند.

۲ سال پیش
مجارستان از تحریم‌های روسیه حمایت نمی‌کند

وزیر امور خارجه مجارستان اعلام کرد: مجارستان از هیچ تحریمی علیه نفت و گاز روسیه حمایت نخواهد کرد.

۲ سال پیش
ژاپن پهپاد و تجهیزات گوناگون برای اوکراین می‌فرستد

ژاپن قصد دارد هواپیما‌های بدون سرنشین و تجهیزات مورد نیاز برای محافظت از مواد شیمیایی برای اوکراین ارسال کند.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، دولت ژاپن قصد دارد کمک‌های بیشتری درقالب لباس‌ها و ماسک‌های ویژه‌ای که می‌تواند از افراد در برابر خطر مواد شمیایی محافظت کند و نیز هواپیما‌های بدون سرنشین در اختیار اوکراین قرار دهد.

وزارت دفاع ژاپن روز سه شنبه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد بنا به درخواست جدید دولت اوکراین، تصمیم گرفته شد لباس‌ها و ماسک‌های محافظ در برابر مواد شیمیایی و نیز پهپاد به این کشور ارسال شود.

بر اساس بیانیه وزارت دفاع ژاپن، این وزارتخانه و نیرو‌های مسلح ژاپن قصد دارند بیشترین حمایت و پشتیبانی ممکن را از اوکراین انجام دهند.

ژاپن در ماه مارس گذشته نیز کمک‌هایی در قالب تجهیزات دفاعی شامل سپر محافطت از بدن، کلاه ایمنی، لباس گرم، چادر، دوربین، محصولات بهداشتی و جیره خشک به اوکراین فرستاد.

۲ سال پیش
یونان یک نفتکش روسیه را توقیف کرد

گارد ساحلی یونان اعلام کرد یک نفتکش روسی را در نزدیکی جزیره «اویا» به عنوان بخشی از تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه مسکو توقیف کرده است.

کشتی «پگاس» با پرچم روسیه با ۱۹ خدمه روسی در سواحل جنوبی اویا در نزدیکی آتن، پایتخت آتن امروز توقیف شد، اما به گفته مقامات کشتیرانی محموله نفتی کشتی توقیف نشده است

۲ سال پیش
لاوروف: هدف مرحله بعدی عملیات ویژه، آزادسازی دونباس است

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه گفت مسکو در حال آغاز مرحله جدیدی از «عملیات نظامی ویژه» خود در اوکراین است و پیش‌بینی می‌کند این اقدام تحولی مهم باشد.

لاوروف در مصاحبه با شبکه تلویزیونی ایندیا تودی گفت: مرحله دیگری از این عملیات (در شرق اوکراین) در حال آغاز است و من مطمئن هستم که این لحظه بسیار مهمی از کل این عملیات ویژه خواهد بود. روسیه به دنبال تغییر رژیم در اوکراین نیست. هدف مرحله بعدی «آزادسازی» منطقه دونباس خواهد بود.

سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه هم اعلام کرد: نیروهای مسلح روسیه طرح آزادسازی جمهوری‌های دونتسک و لوهانسک را اجرا می‌کنند.

۲ سال پیش
پنتاگون: بخش بزرگ توان نظامی روسیه حفظ شده است

جان کربی، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا، پنتاگون، با بیان اینکه روسیه تلاش می‌کند از ناهماهنگی‌های قبلی در نیرو‌های نظامی خود که در چند هفته گذشته مشهود بود در حمله گسترده به شرق و جنوب بکاهد تاکید کرد ارزیابی‌های ما نشان می‌دهد با وجود خسارت‌هایی که در جنگ چند هفته گذشته به ارتش روسیه وارد شده است، ارتش این کشور همچنان بخشی بزرگ از تجهیزات و تسلیحات خود را در اختیار دارد.

۲ سال پیش
روسیه: اوکراین به تریبونی برای ناتو تبدیل شده است

شبکه تلویزیونی الجزیره در خبر فوری گزارش داد: سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه گفت: اوکراین به تریبونی برای ناتو تبدیل شده است و ارتش اوکراین با تقویت حضور خود در مناطق شرقی، تعهدات کی‌یف را نقض کرد. درباره جنایت‌های جنگی که گردان‌های افراطی و نیرو‌های مسلح اوکراینی مرتکب شدند تحقیق می‌کنیم. تحقیقاتی که غرب درباره جنایت‌ها و حوادث انجام می‌دهد، به طور معمول به نتیجه‌ای نمی‌رسد. هر نوع جرمی برای نظامیان روس ممنوع است و همه تخلفات ثبت می‌شود و درباره آن‌ها تحقیق صورت می‌گیرد.

۲ سال پیش
یونان یک نفتکش روسیه را توقیف کرد

به گزارش خبرگزاری رویترز ، یک مقام وزارت کشتیرانی یونان اعلام کرد یونان روز سه شنبه یک نفتکش روسیه را در چارچوب تحریم های اتحادیه اروپا علیه روسیه توقیف کرد.

۲ سال پیش

ارتش روسیه اعلام کرد مسکو از مدافعان اوکراینی در ماریوپل خواست به «مقاومت بی‌معنای» خود پایان دهند.

۲ سال پیش

وزارت دفاع روسیه: نیروی هوایی روسیه ۶۰ تاسیسات نظامی را بمباران و ۳ پست فرماندهی نیرو‌های اوکراینی را منهدم کرد.

۲ سال پیش
ساکی: در حال بررسی افزودن روسیه به فهرست کشور‌های حامی تروریسم هستیم

سخنگوی کاخ سفید در نشست خبری روزانه با اشاره به آنچه او کمک‌های بی سابقه و تاریخی آمریکا در فرستادن کمک‌های امنیتی و نظامی به اوکراین دانست، درباره پرسش خبرنگاری درباره درخواست رئیس جمهور اوکراین برای قرار گرفتن نام روسیه در فهرست کشور‌های حامی تروریسم گفت این فرآیند در دست بررسی است، اما در حال حاضر تنها نام‌های سه کشور از جمله ایران در این فهرست قرار دارند.

۲ سال پیش

ستاد کل نیروهای مسلح اوکراین: نیروی هوایی ما، ۷ هدف هوایی روسیه از جمله یک هواپیمای جنگنده و یک موشک کروز را سرنگون کرد.

۲ سال پیش
رئیس جمهوری چچن: فاشیست‌های آزوف از مردم به عنوان سپر‌های انسانی استفاده می‌کنند

رئیس جمهوری چچن گفت: فاشیست‌های آزوف (نئو نازی‌های اوکراینی) از غیر نظامیان به عنوان سپر انسانی در این مناطق استفاده می‌کنند.

به گزارش پایگاه اینترنتی خبرگزاری اسپوتنیک؛ رمضان قدیروف در واکنش به سخنان فرمانده هنگ آزوف مبنی بر حضور غیر نظامیان در کارخانه «آزوف استال» در شهر ماریوپل تأکید کرد روسیه دائما سازماندهی گذرگاه‌های امن را خواستار بوده است و «فاشیست‌های آزوف» از مردم غیر نظامی به عنوان سپر انسانی استفاده می‌کنند.

قدیروف افزود: به این ریاکاری و دروغ‌های جنایتکاران آزوف که در ساختمان‌های آزوف استال مستقر هستند نگاه کنید. این روسیه بود که همیشه خواستار سازماندهی گذرگاه‌های امن برای غیر نظامیان بود و برای آن‌ها پشتیبانی و سرپناه و غذا و مراقبت‌های بهداشتی فراهم می‌کرد در حالی که فاشیست‌های آزوف از مردم به عنوان سپر انسانی استفاده کردند.

رئیس جمهوری چچن گفت پاسخ روشن است. آن‌ها در اینجا نیاز به گروگان دارند و اینک جنایتکاران آزوف تصمیم دارند تظاهر کنند که منجی هستند.

وی تأکید کرد دستور رهبر روسیه (ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه) نجات مردم غیر نظامی است.

میخائیل مزینتسف، رئیس مرکز مدیریت دفاع ملی روسیه دیروز گفته بود روسیه با وجود ممانعت‌های کی یف امروز بیش از ۱۲ هزار نفر را از مناطق خطر در اوکراین و دو جمهوری لوهانسک و دونتسک تخلیه کرد.

این مقام روس افزود از زمان آغاز عملیات ویژه بیش از ۸۶۳ هزار نفر از جمله بیشتر از ۱۵۸ هزار کودک از این مناطق تخلیه شدند و بیش از ۱۱۴ هزار خودروی شخصی از جمله ۹۷۶ دستگاه خودرو طی ۲۴ ساعت گذشته از مرز روسیه عبور کردند.

مزینتسف خاطر نشان کرد: «در اینجا در نقاط بازرسی به اندازه کافی اتوبوس برای انتقال مردم به مکان‌های مد نظر آنان یا محل‌های اقامت موقت وجود دارد.»

۲ سال پیش

معاون نخست وزیر اوکراین: امروز هیچ راه حل بشردوستانه‌ای وجود ندارد و بمباران شدید دونباس ادامه دارد.

۲ سال پیش

جدایی طلبان دونتسک: گروه‌های نظامی ویژه حمله به کارخانه آزوفستال در ماریوپول را آغاز کردند.عملیات حمله به کارخانه آزوفستال، آخرین پایگاه نیروهای اوکراینی در ماریوپل، با حمایت نیروهای روسیه انجام می‌شود.

۲ سال پیش
گزارش سازمان ملل از تعداد تلفات غیرنظامیان در اوکراین

سازمان ملل اعلام کرد که در جریان جنگ روسیه و اوکراین دست‌کم ۲۰۷۲ غیرنظامی جان باخته و ۴ میلیون و ۹۳۴ هزار و ۴۱۵ نفر به کشورهای همسایه پناه برده‌اند.

۲ سال پیش

دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا پس از چند هفته از آغاز حمله روسیه به اوکراین، از این دو کشور خواست با توافق به جنگ پایان دهند.

۲ سال پیش

وزارت خزانه داری آمریکا قصد دارد با کشورهایی که تحریم‌ها علیه روسیه را دور می‌زنند برخورد کند.

۲ سال پیش
تصمیم روسیه برای تعدادی موشک‌های سنگین از نوع آنگارا-۳ در سال آینده

مدیر کل سازمان فضایی فدرال روسیه «روسکوسموس» اعلام کرد شرکت بولیوت در غرب سیبری در سال ۲۰۲۳ تولید هشت فروند موشک‌های سنگین و دو فروند موشک‌های سبک از نوع «آنگارا» را آغاز خواهد کرد.

به گزارش شبکه تلویزیونی روسیا الیوم، دیمیتری راگوزین گفت در حال حاضر توان تولید چهار فروند موشک آنگارا در شرکت بولیوت را داریم، اما یک سال بعد قادر به تولید هشت فروند موشک سنگین و دو فروند موشک سبک از همین نوع خواهیم بود.

ساخت این موشک ها، همه نیاز‌های ما از جمله نیاز‌های وزارت دفاع و همچنین نیاز هر طرفی که موشک‌های ما را خریداری می‌کند تأمین خواهد کرد.
شایان ذکر است که موشک سنگین آنگارا- ۳ بار در سال‌های ۲۰۱۴، ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ از پایگاه فضایی پـِلِسِتْسْک پرتاب شده است.

۲ سال پیش
کشورهای اروپایی سفارت‌های خود را در کی‌یف بازگشایی می‌کنند

ند پرایس، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت که فقدان نمایندگی دیپلماتیک آمریکا در اوکراین رایزنی با کی‌یف برای پایان دادن به این بحران را با مشکل مواجه می‌کند.

ایتالیا سفارت خود را از لویو به کی‌یف بازگرداند و اسپانیا هفته آینده سفارت خود را در پایتخت اوکراین بازگشایی خواهد کرد.

۲ سال پیش
اردوغان درباره امکان حل مسالمت آمیز بحران اوکراین ابراز اطمینان کرد

رئیس جمهور ترکیه تاکید کرد برای دستیابی به نتایج مثبت بر اساس مذاکرات استانبول، همچنان با روسای جمهور اوکراین و روسیه در ارتباط است.

به گزارش شبکه تلویزیونی روسیا الیوم، رجب طیب اردوغان ضمن اعلام این مطلب ابراز اطمینان کرد امکان دستیابی به راه حل مسالمت آمیز از طریق گفتگو وجود دارد. ابراهیم کالین سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه نیز بر ادامه تلاش های کشورش برای بازگرداندن اوکراین و روسیه به میزمذاکرات تاکید کرد.

۲ سال پیش
سازمان ملل: به نظر نمی‌رسد در آینده نزدیک آتش‌بسی در اوکراین برقرار شود

به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره، مارتین گریفیتس، معاون دبیرکل سازمان ملل در امور انسانی در نشست خبری در مقر این سازمان گفت: در سفر به مسکو و کی‌یف، پیشنهادهایی را درباره اوضاع انسانی در اوکراین ارائه کردم.

گریفیتس افزود: فعلا هیچ چشم اندازی برای آتش بس وجود ندارد، اما ممکن است دو هفته دیگر یا پس از آن، محقق شود. این موضوع به دو مسئله بستگی دارد. مسئله اول جنگ و روند آن است که نمی توانم پیش بینی درباره آن داشته باشم. مسئله دوم مذاکرات است، زیرا اطمینان دارم که مبتنی بر حداقل اعتمادسازی است.

او اعلام کرد سازمان ملل طرح‌های روزانه‌ای برای ارسال کاروان کمک های بشردوستانه به اوکراین تعیین می‌کند و تاکنون بعضی فعالیت‌های موفقیت آمیزی صورت گرفته است، اما در سطح مطلوب نیست. در شرایط فعلی، یکی از مشکلات مربوط به گذرگاه های امن و حرکت کاروان های کمک ها آن است که دو طرف با یکدیگر مذاکره نمی کنند و زمانی که شرایط مناسب نباشد، به سادگی، یکدیگر را متهم می کنند.

۲ سال پیش
اقدام وزارت دفاع روسیه به تأمین نان مورد نیاز ساکنان شهر ماریوپل

وزارت دفاع روسیه با مستقر کردن نانوایی های سیار در شهر ماریوپل، کار تولید نان را با ظرفیت روزانه هشت تن برای توزیع در بین اهالی این شهر آغاز کرد.

۲ سال پیش
ابراز نگرانی عمیق گوترش از ادامه حملات روسیه

خبرگزاری آناتولی در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد، از ادامه حملات روسیه به اوکراین عمیقاً ابراز نگرانی کرد.

۲ سال پیش
دیمیتری پولیانسکی: در حال حاضر چشم اندازی برای هیچ گونه توافق بین روسیه و اوکراین نمی‌بینم

 دیمیتری پولیانسکی، معاون اول نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد گفت که در حال حاضر چشم اندازی برای هیچ گونه توافق بین روسیه و اوکراین نمی‌بینم. سازمان ملل پیشنهادی برای برگزاری نشستی بین روسیه و اوکراین برای بحث در مورد مسائل بشردوستانه ارائه کرده است.

۲ سال پیش
توضیح خواستن روسیه از مونته‌نگرو درخصوص قطع روابط با مسکو

یک مقام سفارت روسیه به تاس گفت: سفارت روسیه در پودگوریتسا یادداشتی به وزارت امور خارجه مونته‌نگرو ارسال کرده و از وزارت خارجه مونته‌نگرو خواسته است تا در مورد بیانیه قبلی خود درباره لزوم قطع روابط دیپلماتیک با روسیه توضیح دهد.

۲ سال پیش
آمریکا به دنبال توقیف یک قایق تفریحی روسی در جزیره فیجی است

برخی منابع خبری گزارش دادند آمریکا به دنبال توقیف یک قایق تفریحی متعلق به یکی از سرمایه داران روسی در جزیره فیجی است.

گفته می شود این قایق متعلق به فردی به نام سلیمان کریموف، یک الیگارش روسی است که در هفته های اخیر توسط آمریکا و اتحادیه اروپا تحریم شده است.

این قایق تفریحی حدود 18 روز پیش پس از ترک مکزیک و عبور از اقیانوس آرام وارد بندر فیجی شده است.

۲ سال پیش
شهردار ماریوپل: بیش از 40 هزار غیرنظامی به زور به روسیه یا مناطق تحت کنترل روسها منتقل شده اند

وادیم بویچنکو، شهردار ماریوپل در گفتگو با تلویزیون اوکراین گفت: متاسفانه امروز باید اعلام کنم روسها به زور ساکنان این منطقه را با خود به مناطق تحت اشغال خود می برند. این تعداد تا به امروز بیش از 40 هزار نفر تخمین زده شده است.

هیچ منبع خبری این اطلاعات را تا به حال تایید نکرده است.

روسیه بارها کشتار و یا گروگانگیری غیرنظامیان در مناطق مختلف اوکراین را به شدت تکذیب کرده است.

۲ سال پیش
یک مقام اوکراینی: حملات روسیه به اوکراین بیش از 30 درصد از زیرساختهای کشور را از بین برده است

یک وزیر اوکراینی اعلام کرد: از زمان آغاز درگیری های نظامی در اوکراین و با تشدید حملات روسها به این کشور بیش از 30 درصد از زیرساختهای این کشور به طور کامل از بین رفته اند.

وی ادامه داد: تا به حال بیش از 100 میلیارد دلار به زیرساختهای ما آسیب وارد شده و بازسازی آنها حداقل دو سال زمان خواهد برد.

مقامات اوکراینی پیشتر خسارات حملات نظامی به این کشور را از ابتدای آغاز درگیری ها بیش از 500 میلیارد دلار برآورد کرده بودند.

۲ سال پیش
ماکرون: مذاکرات مستقیم با پوتین پس از کشف گورهای دسته جمعی در اوکراین متوقف شد

امانوئل ماکرون، رییس جمهور فرانسه روز گذشته گفت: از زمان قتل عامهایی که در بوچا و شهرهای دیگر اوکراین اتفاق افتاده است درگیری ها مسیر متفاوتی به خود گرفته اند. از آن زمان من دیگر به طور مستقیم با پوتین صحبت نکردم ولی ممکن است در آینده این کار را انجام دهم.

رییس جمهور فرانسه در ادامه عنوان کرد: زمانی به کی یف سفر خواهم کرد که چیز مفیدی با خود به همراه داشته باشم. صرف اعلام حمایت فرانسه از اوکراین نیاز به سفر حضوری ندارد.

وی تاکید کرد: اگر قرار باشد به اوکراین سفر کنم قطعاً به دنبال ایجاد فضایی متفاوت خواهم بود.

۲ سال پیش
اوکراین: روسیه حملات به شرق کشور را تشدید کرده است

مقامات اوکراینی اعلام کردند: روسیه حملات گسترده ای را در مناطق شرقی آغاز کرده که تا به حال و در پی این حملات 7 نفر در منطقه لووو که همگی از غیرنظامیان بودند کشته شده اند.

مقامات اوکراینی تاکید کردند: حملات روسیه در روز گذشته موجب کشته شدن 4 نفر در منطقه دونتسک شرقی شده است. دو نفر هم در خارکف، در شمال شرق اوکراین بر اثر اصابت گلوله نیروهای روسی در مجاورت یک ساختمان مسکونی کشته شدند.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین، پس از آنکه مقامات ارشد این کشور گفتند مسکو یک پیشروی تهاجمی جدید را در امتداد جناح شرقی اوکراین آغاز کرده، گفت که نیروهای روسی «نبرد دونباس» را آغاز کرده‌اند.

زلنسکی در یک پیام ویدئویی عنوان کرد: بخش بزرگی از کل ارتش روسیه اکنون بر روی این حمله متمرکز شده است.

۲ سال پیش
کاخ سفید: جو بایدن برای بررسی اوضاع اوکراین با متحدانش تماس خواهد گرفت

کاخ سفید ساعاتی پیش اعلام کرد: جو بایدن، رییس جمهور آمریکا برای هماهنگی و بررسی اوضاع در اوکراین امروز(سه شنبه) با متحدانش تماس خواهد گرفت.

در بیانیه کاخ سفید آمده است: رییس جمهور در تماسی ویدئویی با متحدان آمریکا در مورد اوضاع اوکراین پیگیری های لازم را انجام خواهد داد. بایدن در این ارتباط تاکید خواهد کرد که واشنگتن همواره به حمایتهای همه جانبه خود از کی یف ادامه خواهد داد.

در ادامه این بیانیه آمده است: روسیه باید پاسخگوی تمام اقدامات خود در خاک اوکراین باشد.

۲ سال پیش
به صدا درآمدن آژیر هشدار در سراسر اوکراین

رسانه‌های محلی اوکراین از به صدا درآمدن آژیر حمله هوایی در سراسر این کشور همزمان با آغاز حملات سنگین موشکی روسیه به مناطق شرقی و غربی اوکراین خبر دادند.

۲ سال پیش
کاخ سفید: در حال ارزیابی امکان بازگشایی سفارت آمریکا در کی‌یف هستیم

سخنگوی کاخ سفید گفت:

  • کمک‌های امنیتی و تحریم‌های اقتصادی ما موقعیت اوکراینی‌ها را در میز مذاکره تقویت می‌کند.
  • انتظار داشتیم روس‌ها بازی خود را به شرق اوکراین ببرند و این دقیقاً همان کاری است که انجام دادند.
  • ما همچنان در حال ارزیابی امکان بازگشایی سفارت خود در کی‌یف هستیم.
۲ سال پیش

رئیس دفتر ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین گفت: مرحله دوم جنگ آغاز شده است و ما خواستار اعتماد به نیرو‌های مسلح خود هستیم.

۲ سال پیش

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین مدعی شد: ارتش روسیه بخش بزرگی از نیرو‌های خود را در حمله به شرق اوکراین متمرکز کرده است و ما آماده دفاع از کشور خود هستیم.

۲ سال پیش

به گزارش الجزیره، سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد:

  • اطلاعات زیادی درباره اقدامات نظامی روسیه با اوکراین به اشتراک گذاشتیم.
  • به گسترش اهداف تحریم‌های خود علیه روسیه و جلوگیری از تلاش برای دور زدن آن‌ها ادامه خواهیم داد.
  • از زمان آغاز جنگ ۲.۶ میلیارد دلار به اوکراین کمک کرده‌ایم.
۲ سال پیش
پنتاگون: روسیه هنوز از بسیاری از قابلیت‌های رزمی خود برخوردار است

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) اعلام کرد: ما معتقدیم که نیرو‌های روسیه با وجود خساراتی که متحمل شده اند، هنوز از بسیاری از قابلیت‌های رزمی خود برخوردار هستند.

۲ سال پیش

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین مدعی شد: نیرو‌های روسی نبرد دونباس را که از مدت‌ها پیش آماده می‌کردند، آغاز کردند.

۲ سال پیش
پنتاگون: آموزش نیرو‌های اوکراینی را در خارج از اوکراین آغاز خواهیم کرد

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) مدعی شد:

  • روند آموزش اوکراینی‌ها برای استفاده از توپخانه «هویتزر» ممکن است ظرف چند روز آغاز شود.
  • آموزش برخی از لشکر‌های نیرو‌های اوکراینی را در خارج از اوکراین آغاز خواهیم کرد.
  • ما هیچ نشانه‌ای نمی‌بینیم که روس‌ها کمک‌های غرب به اوکراین را هدف قرار داده یا از بین می‌برند.
  • ما معتقدیم روس‌ها همچنان در حال آماده‌سازی شرایط برای عملیات تهاجمی بعدی در منطقه دونباس هستند.
  • نیرو‌های روسیه متحمل خسارات انسانی و از دست دادن تجهیزات نظامی سنگین و سبک شدند.
  • روس‌ها اکنون توانایی‌های خود را در منطقه جغرافیایی کوچک‌تری در دونباس و جنوب متمرکز کرده‌اند.
  • روس‌ها تلاش می‌کنند بر برخی موانع لجستیکی غلبه کنند و از خطوط داخلی خود حمایت کنند.
  • می‌دانیم که روس‌ها تلاش کردند از سوریه جنگجویان را جذب کنند، اما از تعداد آن‌ها اطلاعی نداریم.
  • ما معتقدیم که روس‌ها بر همه چالش‌هایی که در اوکراین با آن روبه‌رو هستند غلبه نکرده‌اند.
۲ سال پیش

به گزارش الجزیره، پلیس خارکیف مدعی شد ۱۳ نفر امروز (دوشنبه) در نتیجه بمباران روسیه در استان خارکیف کشته شدند.

۲ سال پیش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۸ ۳۰ فروردين ۱۴۰۱
پوتین باید کی یف رو تصرف می کرد. نه اینکه عقب نشینی کنه. با تصرف کی یف، همه شهر های اکراین سالم به تصرف روسیه می آمدند حیف نون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۹ ۳۰ فروردين ۱۴۰۱
مرگ بر امریکا و غرب و عرب مرتجع درود بر پوتین و روسیه بزرگ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۱ ۳۰ فروردين ۱۴۰۱
روسیه گفت ۲۴ساعت خاک اوکراین میگیرم چند ماه شد که نگرفتی گاو زاییده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۴ ۳۰ فروردين ۱۴۰۱
گفتند 24 ساعته خودمون رو به کی یف میرسونیم که رسوندند
همین الانش هم روسیه پیروز میدان جنگ هستش و اوکراین نابود شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۷ ۳۰ فروردين ۱۴۰۱
روسیه داره با کل ناتو و غرب و امریکا می جنگه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۰ ۳۰ فروردين ۱۴۰۱
روسیه غارتگر شکست خواهد خورد‌.پوتین باید اعدام شود.
Brazil
ناشناس
۱۵:۰۶ ۳۰ فروردين ۱۴۰۱
با سلام
نه تی شرت اوکراین و نه تی شرت روسیه و نه تی شرت پنج شیر. احساساتی شدن خوب نیست همشون کارشون عیب دارد.
سازمان ملل هم کارش دعا و ثنا و بیانیه دادن پنج گنده لات حق ویژه دارند و بقیه هم فقط ابراز تاسف میکنند و کاغذ بازی.
دوره ای است که بدون چماق کلفت نمتوان در این جنگل زندگی کرد.
موشک خیلی هم بد نیست هرچه گنده تر بهتر است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۸ ۳۰ فروردين ۱۴۰۱
این اسباب بازی ها و ماکت های آمریکا خیلی آشغاله
F16 وF18 هم که مال 48 سال پیشه و به درد سطل آشغال میخوره

تجهیزات جنگی فقط روسی
هم برای دفاع هم برای حمله
جنگنده ها و پدافند ها و موشک ها و تانک های پیشرفته روسیه تمام اوکراین را به ویرانه تبدیل کرد و اوکراین با خاک یکسان شد
(در حالی که روسیه با 20 تا کشور جنگید و آخر هم پیروز شد)
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۸ ۳۰ فروردين ۱۴۰۱
جواب ابلهان باشد خموشی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۰ ۳۰ فروردين ۱۴۰۱
سلام
در این جنگ مشخص شد
و با چشم هم دیدیم که تسلیحات امریکا و انگلیس مفد هم نمی ارزه و به درد سطل آشغال میخورن


تسلیحات فقط جنگ افزار های روسیه
نوین و پيشرفته و قدرت تخریب بالا
Iran (Islamic Republic of)
دهقان
۱۶:۴۲ ۳۰ فروردين ۱۴۰۱
عزیزم روسیه زیر بار حرف زور آمریکا نمیره کشور مسلحی هم هست آمریکا میخواد تلافی شکست در سوریه را از روسیه جبران کنه بله سامانه اس ۴۰۰ روسیه در سوریه هم گل کاشت والانم در برابر اسراییل مقابله می‌کنه ولی سامانه پاتریود و گنبد آهنین آمریکا و اسراییل حتی در برابر پهبادهای پلاستیکی یمنم نتونستن کاری بکنند و نتیجش شد انهدام تاسیسات جده که عربستان سر تعظیم فرود آورد درود بر روسیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۶ ۳۰ فروردين ۱۴۰۱
وقتیکه سازمان ملل ساخته و پرداخته آمریکا میشود نتیجه این میشود که>>>>>> «سازمان ملل یعنی کشک » !!!!!
Iran (Islamic Republic of)
..
۱۰:۳۵ ۳۰ فروردين ۱۴۰۱
این جنگ برای روسیه پُر هزینه و فرسایشی شده است .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۸ ۳۰ فروردين ۱۴۰۱
اردوغان تو اگ راست میگی کشوری هستی ک داری تظاهر میکنی ب خوب بودن،چرا با اسرائیل دوستی کردی.مرگ بر ترکیه دم دمی مزاج
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۶ ۳۰ فروردين ۱۴۰۱
سازمان ملل یا سازمان آمریکایی؟
Iran (Islamic Republic of)
دهقان
۱۶:۴۷ ۳۰ فروردين ۱۴۰۱
سازمان ملل سازمانی بی کفایت سازمان تابع ظلم این همه در سوریه یمن بی گناه ها رو همین آمریکا با پشتیبانی داعش کشت دم نزد سازمان ملل فقط گفت متأسفیم در یمن همین جور این سازمان ملل سازمان ظالمین ملل هست و گوش به فرمان آمریکا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۶ ۳۰ فروردين ۱۴۰۱
چرا حقوق فروردین بدون افزایش بارگذاری شده،یعنی چی اینکارا؟هرساله حقوق فرودین افزایش داشت،این چ بی تدبیریه،وای جی سی لطفا پیگیری کن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۵ ۳۰ فروردين ۱۴۰۱
زلنسکی غرب گرا همش داری ادعا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۴ ۳۰ فروردين ۱۴۰۱
زلنسکی قاتله و نوکر بایدنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۳ ۳۰ فروردين ۱۴۰۱
زلنسکی بیچاره تا کی نوکری ادامه داره
Iran (Islamic Republic of)
دهقان
۱۶:۵۰ ۳۰ فروردين ۱۴۰۱
زلنسکی خمار کوکایین هست هر وقت شارژه ادا بازی ژست قلدر مالی میگیره وقتی خمار میشه التماس می‌کنه برای مذاکره رییس جمهور دست نشانده و نوکر آمریکا اینه دیگه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۵۹ ۳۰ فروردين ۱۴۰۱
خاورمیانه رو با اسرائیلی های وحشی به آتش کشیده وبا داعشی ها وسعودی ها حالا اروپا رو با اوکراین نئو نازی می خواد به آتش بکشه مردم اروپا تاوان سکوت وحمایت از صهیونیست ها ومادیده گ فتن کودکان فلسطینی رو پرداخت می کنن بله دیگه دنیا خبلی گرده
Iran (Islamic Republic of)
دهقان
۱۶:۵۳ ۳۰ فروردين ۱۴۰۱
خیلی ایرانیها میخانه و دوست دارن برن در کنار روسیه در برابر آمریکا مبارزه کنند ولی نمیدونند باید به کی و کجا مراجعه کنند اکثرا هم نظامی و بازنشسته آماده و قبراق هستند کسی می‌دونه راهنمایی کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۰ ۳۰ فروردين ۱۴۰۱
آقای دهقان
میخوان
نه میخانه!
آخرین اخبار