پایگاه خبری هیل از سفر گروهی از قانونگذاران آمریکایی به آلمان، لهستان، هند و امارات به منظور جلب حمایت بیشتر کشور‌ها برای اوکراین خبر داد.

بر اساس گزارش هیل، آلمان، لهستان، هند و امارات به اندازه کافی در همکاری با تلاش‌های تحت رهبری آمریکا برای منزوی کردن روسیه فعال نبوده اند و این سفر برای جلب حمایت بیشتر این کشورها از اوکراین خواهد بود.

قانونگذاران کنگره شامل سناتور‌های آمریکایی مارک کلی، کرستن گیلیبراند، کوری بوکر و اد مارکی و همچنین موندایر جونز عضو مجلس نمایندگان خواهند بود.

اعضای کنگره در بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند در سفر ۹ روزه آتی خود به این کشورها با تعدادی از مقامات کلیدی و نظامی برای تقویت روابط در این دوره تشدید تنش بین روسیه و اوکراین که آمریکا و اروپا را نیز درگیر خود کرده است، دیدار خواهند کرد.

وزارت دفاع آمریکا «پنتاگون» اعلام کرد که این کشور تا اواسط ماه میلادی جاری کمک های بیشتری را به اوکراین ارسال خواهد کرد.

طبق گزارش الجزیره، پنتاگون می گوید که فضای امنیتی اروپا تغییر کرده و ما به هماهنگی با متحدان خود برای شناخت نیازهای نظامی در این قاره ادامه می دهیم. وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد: ارسال نیروهای بیشتر به منطقه شرقی کشورهای عضو ناتو را بعید نمی دانیم.

چندی پیش نیز، گروهی متشکل از شش قانونگذار آمریکایی از جمله باب منندز، رئیس کمیته روابط خارجی سنای آمریکا در سفری از پیش اعلام نشده، وارد تایوان شدند.

آمریکا مهم ترین حامی بین المللی و تامین کننده تسلیحات تایوان در برابر چین است. تایوان از حمایت مستمر دولت بایدن برخوردار است که همین امر روابط ضعیف چین و آمریکا را روز به روز تیره‌تر کرده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
قریشی
۲۱:۰۷ ۲۹ فروردين ۱۴۰۱
بفرمائید برپایی سیرک حیوانات کاخ سفید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۲ ۲۹ فروردين ۱۴۰۱
اوکراین = کانون فتنه امریکا
آخرین اخبار