وزارت دفاع روسیه اعلام کرد اوکراین قصد دارد در روز «عید پاک» کلیسا‌ها را بمباران کند تا بتواند مسکو را جنایتکار جنگی معرفی نماید.

حمله روسیه به اوکراین به پنجاه‌وچهارمین روز رسید. ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین روز گذشته اعلام کرد در مذاکرات با روسیه سرزمین خود را تسلیم نخواهد کرد و جنگ در دونباس تأثیر منفی خواهد داشت و مدعی شد اوکراین برای ۱۰ سال جنگ با روسیه آمادگی دارد. دیمیترو کولبا، وزیر خارجه اوکراین نیز گفت: «ما انتظار داریم درگیری‌ها در شرق اوکراین تشدید شود و عملیات تهاجمی روسیه در آن‌جا گسترده‌تر گردد.»

اورزولا فون درلاین اما روز یکشنبه از کشور‌های اتحادیه اروپا خواست که در اسرع وقت تسلیحات بیشتری را به نظامیان اوکراینی برسانند. رئیس کمیسیون اروپا همچنین گفت این اتحادیه در حال بررسی اقداماتی علیه بخش بانکی و انرژی در بحث اعمال تحریم‌های بیشتر علیه روسیه به علت جنگ اوکراین است.

در حالی که دویچه بانک آلمان هشدار داد که در صورت محدود شدن واردات انرژی، نرخ تورم در این کشور می‌تواند به ۱۰ درصد برسد که از سال ۱۹۷۰ بی‌سابقه بوده است؛ آلمان به شهروندان خود توصیه کرد که در صورت تحریم گاز طبیعی روسیه در پی حمله روسیه به اوکراین، تا جایی که می‌توانند دوش آب گرم نگیرند.


بیشتر بخوانید:


مولود چاووش اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه روز گذشته (یک‌شنبه) با اعلام اینکه سیستم سازمان ملل قادر به حل مشکلات نیست، از پذیرش میانجی‌گری ترکیه از سوی روسیه و اوکراین خبر داد. صدراعظم اتریش نیز دیروز اعلام کرد که ولادیمیر پوتین موافقت کرده است تا در تحقیقات درباره وقوع جنایات جنگی در اوکراین شرکت کند.

وزارت خارجه روسیه به دلیل اظهارات اخیر «یائیر لاپید» وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی علیه مسکو، سفیر رژیم صهیونیستی در روسیه را احضار کرد. بنابراین سفیر صهیونیستی امروز (دوشنبه) باید در وزارت خارجه روسیه حاضر شود.

روزنامه جمهوریت در گزارشی با تأکید بر این‌که "قدرت آمریکا برای حفظ «جهان تک قطبی» کافی نیست"، به بررسی پیامد‌های اقتصادی جنگ اوکراین بر جهان پرداخته و اعلام کرد شاخص اقتصادی چین برخلاف آمریکا درحال اوج‌گیری است.

پیش از این شبکه العربیه گزارش داد احتمال وقوع درگیری بین روسیه و آمریکا با ادامه ارسال سلاح از طرف واشنگتن و سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) به اوکراین وجود دارد.

تحولات روز پنجاه‌وچهارم حمله روسیه به اوکراین را می‌توانید در ادامه ببینید:

تلاش ترکیه برای به نتیجه رساندن گفت و گوهای روسیه و اوکراین

شبکه الجزیره گزارش داد رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور روسیه گفت: به تلاش خود برای به نتیجه رسیدن گفت‌وگوهای روسیه و اوکراین در استانبول تا جایی که مورد رضایت طرفین و نیز مورد رضایت جامعه جهانی باشد، ادامه می دهیم.

۲ سال پیش
انهدام مرکز لجستیکی و انبار تسلیحات غرب در اوکراین

الجزیره/ وزارت دفاع روسیه اعلام کرد: موشک‌های ما یک مرکز لجستیکی را در لویو که حاوی تسلیحاتی بود که از اروپا و آمریکا وارد اوکراین شده بود، منهدم کرد.

۲ سال پیش
تمرکز روسیه بر کنترل کامل دونتسک و لوهانسک

به گزارش خبرگزاری رویترز، فرماندهی نیرو‌های مسلح اوکراین اعلام کرد، نشانه‌هایی می‌بیند که روسیه در حال آغاز حمله جدیدی در شرق اوکراین است.

فرماندهی نیرو‌های مسلح اوکراین همچنین اعلام کرد تمرکز اصلی نظامی روسیه کنترل کامل دونتسک و لوهانسک است.

۲ سال پیش
گفتگوی پوتین با همتای الجزایری‌اش

خبرگزاری ریانووستی به نقل از کاخ کرملین از تماس تلفنی ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه با عبدالمجید تبون، همتای الجزایری خود خبر داد و گفت دو طرف بر ادامه همکاری در قالب اوپک پلاس ودر چارچوب مجمع کشورهای صادرکننده گاز توافق کردند.

۲ سال پیش
اخراج دیپلماتهای بلغارستان از مسکو

وزارت خارجه روسیه از اخراج شماری از کارمندان سفارت بلغارستان در مسکو خبر داد.

وزارت خارجه روسیه اعلام کرد امروز سفیر بلغارستان را احضار کرده و به وی یادداشتی را تحویل داده که حاوی این مطلب بوده است که شماری از کارمندان سفارت بلغارستان عناصر نامطلوب هستند.

۲ سال پیش
لوپن روسیه را "قدرت بزرگ" خواند

مارین لوپن، نامزد ریاست جمهوری فرانسه، نزدیکی با مسکو را در راستای منافع امنیتی اروپا خوانده است.

لوپن همچنین وضعیت کریمه را ارزیابی کرد و گفت که احساس می‌کند این منطقه مطابق با همه پرسی محلی با روسیه  متحد شده است.

۲ سال پیش
گفتگوی پوتین و رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین

کرملین اعلام کرد: ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه و محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین بر اهمیت از سرگیری گفت‌وگو بین فلسطین و رژیم صهیونیستی به‌ویژه زیر نظر کمیته چهارجانبه بین‌المللی تاکید کردند.

۲ سال پیش
روسیه تعدادی از کارمندان سفارت بلغارستان را عنصر نامطلوب اعلام کرد

خبرگزاری رویترز امروز (دوشنبه) گزارش داد وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد این وزارتخانه تعدادی از کارمندان سفارت بلغارستان در مسکو را ”عنصر نامطلوب“ خوانده است.

۲ سال پیش
پوتین: تحریم ها به وخامت اقتصاد در کشورهای غربی منجر شده است

شبکه تلویزیونی الجزیره گزارش داد ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه گاعلام کرد روبل با ثبات است و تحریم ها به وخامت اوضاع اقتصادی در کشورهای غربی منجر شده است.

او در این خصوص گفت: محدودیت های اعمال شده از سوی کشورهای غیردوست بر تجارت و مبادلات تجاری کشورمان تأثیر گذاشته است.

۲ سال پیش
خروج بیش از ۴.۹ میلیون نفر از اوکراین از آغاز تهاجم روسیه

اسپوتنیک: به گفته کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان، از آغاز تهاجم روسیه، بیش از چهار میلیون و نهصد هزار نفر اوکراین را ترک کرده اند.

۲ سال پیش
آنتونوف: مسکو و واشنگتن دیگر شریک نیستند

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، آناتولی آنتونوف، سفیر روسیه در واشنگتن گفت: مسکو و واشنگتن دیگر شریک نیستند.

۲ سال پیش
تاجر روسی دستگیر شده از سوی اوکراین خواستار مبادله زندانیان میان مسکو و کی‌یف شد

دستگاه های امنیتی اوکراین دوشنبه ویدیویی از «ویکتور مِدوِدچوک » نماینده و تاجر اوکراینی و نزدیک به ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه منتشر کردند. او در این ویدیو مبادله با نظامیان و غیرنظامیان محاصره شده در ماریوپل را درخواست کرد. مدودچوک اخیرا دستگیر شد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از کی‌یف، در این ویدیو، که تاریخش مشخص نیست، مدودچوک درحالی که لباسی سیاه به تن داشت و سرمیزی نشسته بود، گفت: «من از ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه و ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین می خواهم من را با مدافعان ماریوپل و ساکنانش مبادله کنند».

۲ سال پیش
مدودف هدف اروپا را ناتوان کردن روسیه از پرداخت بدهی ها دانست

به گزارش شبکه تلویزیونی روسیا الیوم، دیمیتری مدودف، معاون رئیس شورای امنیت ملی روسیه در صفحه تلگرامی خود ضمن اعلام اینکه اتحادیه اروپا به دنبال آن است که روسیه نتواند بدهی ها را پرداخت کند و به هیچ وجه به دنبال صلح در اوکراین نیست نوشت: ناتوانی روسیه از پرداخت بدهی ها می تواند اروپا را نیز تحت تاثیر قرار دهد.

او در ادامه گفت: سامانه مالی اروپا چندان پایدار نیست و اعتماد مردم به آن در حال کاهش است. نمی توان روسیه را به سبب تورم شدیدی که شهروندان عادی اروپا گرفتار آن خواهند شد یا کمبود ابتدایی ترین مواد غذایی در فروشگاه ها و نیز به راه افتادن موج مهاجرت پناهندگان، سرزنش کرد.

۲ سال پیش
قدیروف، زلنسکی را مورد تمسخر قرار داد

وبسایت خبری روسیا الیوم گزارش داد رمضان قدیروف، رئیس جمهور چچن، درباره اظهارات ولادیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین مبنی بر آمادگی اوکراین برای ده سال جنگ گفت: در عرض یک شبانه روز همه چیز برای زلنسکی پایان خواهد یافت.

قدیروف در حساب کاربری خود در تلگرام صدای ضبط شده ای را منتشر کرد که در آن به طعنه می گوید: اینجا خواندم که زلنسکی برای ده سال جنگ اعلام آمادگی کرده است. هی احمق، تو کی هستی؟ وقت زیادی نداریم ! در عرض یک شبانه روز کارت را تمام خواهیم کرد. فکر می‌کنم مبتلا به اسکیزوفرنی هستید! پیش برادر بزرگترت بایدن برو.

۲ سال پیش
وزارت دفاع روسیه: اوکراین با استفاده از خبرنگاران غربی، اخبار جعلی منتشر می‌کند

وزارت دفاع روسیه: تحریکات کی‌یف در مناطق زاپوروژیه، نیکولایف، اودسا، سومی و خارکیف با حمایت تعدادی از کشورهای غربی آماده می‌شود. بیش از ۷۰ گروه از پرسنل گردان‌های ملی اوکراین برای انجام اقدامات تحریک آمیز با استفاده از خودروهای مجهز به خمپاره تشکیل شده است. اوکراین خبرنگاران غربی را به کی‌یف می‌آورد تا بتوانند اخبار جعلی درباره آنچه که آنان جنایت‌های روسیه می‌خوانند، منتشر کنند. 

وزارت دفاع روسیه از سازمان ملل، سازمان امنیت و همکاری اروپا، کمیته بین‌المللی صلیب سرخ و سایر سازمان‌های بین‌المللی خواسته است که از این تحریکات «غیرانسانی» جلوگیری کنند.
 

۲ سال پیش
کشته شدن پنجاه تفنگدار دریایی اوکراین در ماریوپل

به گزارش شبکه تلویزیونی روسیا الیوم، ادوارد باسورین جانشین رئیس پلیس جمهوری دونتسک گفت: شب سه شنبه گذشته گروهی از نیرو‌های تیپ ۳۶ تفنگداران دریایی اوکراین تلاش کردند از کارخانه ایلیچ در ماریوپل که تحت محاصره بود خارج شوند. نیرو‌های ویژه جمهوری دونتسک تلاش آن‌ها را خنثی کردند و طی آن حدود پنجاه تن از نیرو‌های اوکراینی از جمله پنج افسر ارشد کشته شدند و ۴۲ نفر دیگر نیز خود را تسلیم کردند. هنگام بررسی صحنه عملیات، در میان اجساد کشته شدگان، جسد فرمانده تیپ ۳۶ تفنگداران دریایی اوکراین و وسایل و سلاح وی را پیدا کردیم.

۲ سال پیش
خنثی‌سازی یک عملیات تروریستی در روسیه
سرویس امنیت فدرال روسیه اعلام کرد که یک حمله تروریستی در شهر چرکسک در جنوب روسیه را خنثی و سه نفر از حامیان داعش (که فعالیت آن در روسیه ممنوع است) را بازداشت کرده است.
 
۲ سال پیش
کرملین: طرف اوکراینی در مذاکرات سازگار نیست

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین در یک کنفرانس به خبرنگاران گفت: تماس ها با اوکراین در سطح کارشناسی در چارچوب روند مذاکرات ادامه دارد. متأسفانه طرف اوکراینی از نظر نکاتی که توافق شده است سازگار نیست. نمی‌توانیم اطلاعات مربوط به کشورهایی را که موافقت کرده‌اند گاز روسیه به روبل خریداری کنند، منتشر کنیم.

 

۲ سال پیش
صربستان رئیس‌جمهور اوکراین را متهم به بمب‌گذاری در هواپیماهای این کشور کرد

الکساندر ووچیچ، رئیس‌جمهور صربستان یکشنبه شب اوکراین و یک کشور ناشناس اتحادیه اروپا را به دست داشتن در مجموعه ای از تهدیدهای دروغین بمبگذاری در هواپیماهای مسافربری «ایر صربستان» متهم کرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، از زمان حمله روسیه به اوکراین در اواخر فوریه، بیش از ده پرواز ایر صربستان به علت تهدیدات بمبگذاری مجبور به بازگشت به بلگراد یا مسکو شدند و فرودگاه بلگراد حداقل سه بار تخلیه شده است.

ووچیچ بدون ارائه مدرکی گفت: سرویس های (اطلاعاتیِ) خارجی دو کشور این کار را انجام می دهند. یکی از آن ها از کشورهای اتحادیه اروپا و دیگری اوکراین است.

او در ادامه گفت: ما به معنای واقعی کلمه، برای (حفظ) اصول به این پروازها ادامه می دهیم، زیرا می خواهیم نشان دهیم که کشوری آزاد هستیم و تصمیم خود را می گیریم. برای ما تصمیم نگیرید که چه زمانی پروازها را لغو کنیم.

۲ سال پیش
روسیه: کی‌یف قصد دارد با بمباران کردن کلیساها مسکو را به جنایت جنگی متهم کند

اسپوتنیک: وزارت دفاع روسیه می‌گوید کی‌یف قصد دارد برای متهم کردن نیروهای روسیه به جنایات جنگی، در عید پاک کلیساها را بمباران کند.

۲ سال پیش

مشاور شهردار ماریوپل: هیچ دکتری در شهر باقی نمانده و همین موضوع وضعیت انسانی را بدتر می‌کند. تعداد تلفات غیرنظامیان به حدود ۲۲ هزار نفر رسیده و پیش بینی می‌شود که افزایش یابد.

۲ سال پیش

ریاست جمهوری اوکراین: بنادر تمامی کشورهای اتحادیه اروپا از امروز به روی کشتی‌های روسی بسته است.

۲ سال پیش
ترکیه: روند مذاکرات روسیه و اوکراین دشوار است

ابراهیم کالین، سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه در دیدار با هیئت آمریکایی گفت: روند مذاکرات روسیه و اوکراین اخیرا دشوار بوده است.

۲ سال پیش
انجام ۵ حمله موشکی به شهر لویو اوکراین

شهردار لویو آندری سادووی در پست تلگرامی خود از پنج حمله موشکی صبح دوشنبه به شهر لویو خبر داد. شهردار هیچ اطلاعاتی در مورد تلفات این حمله فاش نکرد.

ساکنان محلی پیش از این به چندین انفجار و دود سیاه در بالای شهر اشاره کردند و ماکسیم کوزیتسکی، رئیس اداره نظامی منطقه‌ای لویو با تأیید این حمله به مردم هشدار داد تا تا اطلاع ثانوی مقامات دولتی در پناهگاه‌های خود بمانند.

در همین حال، میخائیلو پودولیاک، مشاور رئیس جمهور اوکراین، این حمله هوایی را محکوم کرد و در حساب توییتر خود نوشت: «روس‌ها همچنان به حملات وحشیانه به شهر‌های اوکراین از هوا ادامه می‌دهند».

۲ سال پیش

وزارت دفاع روسیه: ۱۶ تاسیسات نظامی نیرو‌های اوکراینی را شب گذشته با استفاده از موشک‌های دقیق منهدم کردیم. ۴ انبار تسلیحات و تجهیزات نظامی با حملات موشکی در پوپسنیا، یامبول و کراماتورسک منهدم شدند.

۲ سال پیش
وزارت دفاع روسیه از انهدام یکصد موضع نظامی اوکراین و مقادیر زیادی تجهیزات نظامی این کشور خبر داد

سخنگوی وزارت دفاع روسیه اعلام کرد یگان موشکی و توپخانه این کشور ۴ مرکز فرماندهی، ۴ قبضه توپ، ۲ انبار سوخت و بیش از ۱۰۰ موضع نظامی در اوکراین را منهدم کرده است.

ایگور کونا شنکوف سخنگوی وزارت دفاع روسیه: «نیروی هوایی روسیه طی ۲۴ ساعت گذشته ۴۴ پایگاه نظامی اوکراین را هدف قرار داد که مرکز فرماندهی و سامانه پدافند هوایی اس ۴۰۰ و ۳ انبار مهمات و ۲۳ منطقه مختص جمع آوری تسلیحات و تجهیزات نظامی از آن جمله آن بودند. »

وی افزود: سامانه دفاع هوایی روسیه دو هواپیمای اوکراینی از نوع میگ-۲۹ را نزدیک دو منطقه «فدوروفکا» و «زافودی» در حوالی خارکیف هدف قرار دادند و یک فروند پهپاد اوکراینی را نیز در منطقه پاولوگراد سرنگون کردند.

کوناشنکوف خاطر نشان کرد از آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین تاکنون ۱۳۶ فروند هواپیما، ۴۷۱ فروند پهپاد و ۲ هزار و ۳۰۸ دستگاه تانک و خودروی زرهی و ۲۴۹ سامانه دفاع هوایی (پدافند هوایی) و ۲۵۴ موشک انداز و ۹۹۸ توپخانه و ۲ هزار و ۱۷۱ زرهی نظامی منهدم شده است.

۲ سال پیش

اداره نظامی دنیپرو اوکراین: حمله موشکی روسیه زیرساخت‌های راه آهن شهر را نابود کرد.

۲ سال پیش

آژانس هواپیمایی روسیه: تعطیلی ۱۱ فرودگاه در جنوب و جنوب غربی روسیه تا ۲۵ آوریل تمدید شد.

۲ سال پیش

مشاور رئیس جمهور اوکراین در توئیتر: پنج موشک روسی زیرساخت‌های غیرنظامی در لووو را هدف قرار دادند.

۲ سال پیش

رسانه‌های اوکراینی به نقل از شهردار لوهانسک مدعی شدند: در بمباران روسیه در یک مجموعه ورزشی در زولوت حداقل دو نفر کشته و تعدادی دیگر زخمی شدند. روسیه سایت‌هایی را در منطقه واسیلکیف در جنوب کی‌یف هدف قرار می‌دهد.

۲ سال پیش
حملات شدید روسیه به خارکف در شمال شرق اوکراین

اولگ سینگوبوف، رییس اداره منطقه ای خارکف در پیامی تلگرامی گفت: بخش مرکزی شهر و مناطق مسکونی به شدت زیر حملات نظامی روس ها هستند. متاسفانه از روز گذشته در پی این حملات 5 نفر در خارکف کشته و بیش از 20 نفر نیز مجروح شده اند.

ایهور ترخوف، شهردار خارکف هم تاکید کرد: مناطق مسکونی از صبح روز گذشته مورد حمله نیروهای روسی قرار گرفته اند. در این حملات ده ها ساختمان آسیب دیده و تلفات جانی زیادی هم به ثبت رسیده است.

ترخوف مدعی شد نیروهای نظامی روس به دنبال کشتار غیرنظامیان و ایجاد ترس و ارعاب در خارکف هستند.

روسیه تا به امروز هر گونه اقدام برای کشتار غیرنظامیان در درگیری های نظامی با اوکراین را به شدت تکذیب کرده و آن را فریبکاری اوکراین نامیده است.

۲ سال پیش
مقامات اوکراین حملات توپخانه ای روسیه به شمال شرق این کشور را محکوم کردند

مقامات اوکراینی ادامه حملات توپخانه ای روسیه به شهرهای شمال شرق اوکراین و ادامه محاصره نظامی شهر بندری ماریوپل در جنوب این کشور را به شدت محکوم کردند.

در روزهای اخیر نیروهای نظامی روسیه بار دیگر حملات خود به دونباس را از سر گرفته اند ؛ همچنین حملات نظامی به کی یف پس از غرق شدن رزمناو روسی در آبهای دریای سیاه به شدت تشدید شده است.

۲ سال پیش
تظاهرات مردمی در برخی کشورهای اروپایی برای حمایت از اوکراین

مردم در برخی کشورهای اروپایی از جمله فرانسه با برگزاری تظاهراتی خواستار پایان دادن به درگیری های نظامی در اوکراین شدند.

تظاهرات کنندگان با در دست داشتن پرچم اوکرین و سر دادن شعارهای ضد روسی از مسکو خواستند هر چه سریعتر حملات خود به اوکراین را پایان دهد.

۲ سال پیش
زلنسکی: اوکراین برای پایان درگیری ها با روسیه مناطق شرقی کشور را واگذار نخواهد کرد

ولودیمیر زلنسکی، رییس جمهور اوکراین تاکید کرد که اوکراین برای پایان دادن به تنشها با روسیه به هیچ عنوان حاضر نیست مناطق شرقی این کشور را در اختیار روسیه قرار دهد و ممکن است این رویکرد بر کل روند جنگ تاثیر بگذارد.

زلنسکی در مصاحبه با سی ان ان گفت: برای ما بسیار مهم است که اجازه ندهیم روسها در مواضع خود بایستند و پافشاری کنند این نبرد می تواند تمام معادلات این تنش ها را تغییر دهد.

وی افزود: با تصرف دونباس نیروهای روسی ممکن است بار دیگر برای تصرف کی یف تلاش کنند.

رییس جمهور اوکراین همچنین عنوان کرد که کشورش آماده تعامل دیپلماتیک با روسیه برای پایان دادن به درگیری های نظامی است.

۲ سال پیش
گفتگوی زلنسکی با رییس صندوق بین المللی پول برای بازسازی اوکراین

ولودیمیر زلنسکی، رییس جمهور اوکراین از گفتگوی خود با کریستالینا جورجیوا، مدیرعامل صندوق بین المللی پول درباره ثبات مالی و بازسازی اوکراین پس از پایان درگیریهای نظامی در این کشور خبر داد.

زلنسکی در این باره گفت: ما در حال حاضر برنامه جامع و چشم اندازی روشن برای آینده اوکراین داریم. من اطمینان دارم که همکاری های بین اوکراین و صندوق بین المللی پول در سالهای آینده ادامه خواهد داشت.

جورجیوا نیز در پیامی توئیتری ضمن تشکر از زلنسکی برای حضور در این گفتگو گفت: به نظر من برنامه ریزی و حمایت از اوکراین برای ایجاد پایه های محکم در جهت بازسازی این کشور ضروری است.

دنیس شمیحال، نخست وزیر اوکراین، پیشتر گفته بود که این هفته در نشست های صندوق بین المللی پول و بانک جهانی در واشنگتن  شرکت خواهد کرد و به دنبال جذب کمکهای مالی بیشتر برای اوکراین خواهد بود.

۲ سال پیش
نخست وزیر اوکراین مدعی شد ماریوپل هنوز به طور کامل سقوط نکرده است

علی رغم اولتیماتوم روسیه به نیروهای نظامی اوکراین که در ماریوپل در محاصره هستند اما هنوز هیچ یک از این نیروها تسلیم روسیه نشده است.

مسکو روز گذشته از نیروهای نظامی اوکراین که در کارخانه فولاد در بخشی از ماریوپل محاصره شده اند خواسته بود اگر سلاح های خود را زمین بگذارند و تسلیم شوند جانشان در امان خواهد بود.

دنیس شمیهال، نخست وزیر اوکراین گفت: علی رغم درخواست روسیه از نیروهای نظامی کشورمان برای تسلیم شدن، این نیروها همچنان در حال جنگ با نیروهای روسی هستند.

او که در یک برنامه تلویزیونی از شبکه سراسری تلویزیون اوکراین صحبت می کرد گفت: نیروهای ما هنوز تسلیم نشده اند و در حال مبارزه با روسها هستند.

شمیهال تاکید کرد: ماریوپل هنوز به طور کامل سقوط نکرده است. هنوز بخش هایی از جنوب شرقی اوکراین در اختیار نیروهای نظامی این کشور است.

۲ سال پیش
مقدمه تصمیم گیری اتحادیه اروپا برای عضویت اوکراین در این اتحادیه

ایهو ژوفکوا، معاون دفتر رییس جمهور اوکراین گفت: اوکراین اخیراً پرسشنامه ای را تکمیل کرده که مقدمه تصمیم گیری اتحادیه اروپا برای عضویب کی یف در این اتحادیه است.

اورسولا فون در لاین، رییس کمیسیون اروپا این پرسشنامه را در سفر اخیرش به اوکراین در اختیار ولودیمیر زلنسکی قرار داده است.

گفته می شود اورسولا فون در لاین متعهد شده روند عضویت اوکراین در اتحادیه اروپا پس از حمله نظامی روسیه به این کشور تسریع شود.

ژوفکوا روز گذشته در گفتگو با تلویزیون اوکراین گفت: امروز می توانم به قطع بگویم که این سند از طرف ما تکمیل شده و منتظر تصمیم گیری مقامات اتحادیه اروپا هستیم.

۲ سال پیش
سوء استفاده داعش از بحران اوکراین برای حضور در اروپا

گروهک تروریستی داعش در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که قصد دارد انتقام مرگ سرکرده سابق خود را بگیرد و از حامیان خود خواست از فرصت به وجود آمده در جنگ اوکراین برای انجام حملات تروریستی در اروپا استفاده کنند.

۲ سال پیش
ارتش آمریکا از درگیری اوکراین برای آماده شدن برای جنگ‌های آینده استفاده می‌کند

خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داد که ارتش آمریکا در حال آموزش نیرو‌ها برای جنگیدن در محیطی است که به شدت تحت تاثیر عملیات نظامی روسیه علیه اوکراین شکل گرفته است.

این خبرگزاری گفت که هدف از این کار آمادگی برای نبرد‌های آتی علیه دشمنان بزرگی مانند روسیه یا چین است.

۲ سال پیش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۵ ۲۹ فروردين ۱۴۰۱
خدایا شکرت بروسیه مسلط شد به این دو شهر ک ٨سال است از دست اوکراین آسایش ندارد،زنده باد دونستک و لوهانتسک
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۸ ۲۹ فروردين ۱۴۰۱
من نمی دانم این امریکای حیله باز چرا باید به هر خواسته که دارد برسد تمام بد بختی هایی که روی این کره ی زمین رخ میدهد باعث این هم بدبختی آمریکا ی فتنه گر است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۴ ۲۹ فروردين ۱۴۰۱
زلنسکی مانند یک قهرمان از وطنش دفاع می کند؛ قدیروف خود فروخته و کثیف تو چه غلطی می کنی!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۲ ۲۹ فروردين ۱۴۰۱
خداکنه این جنگ هرچه زودترتمام شه،اگه این جنگ به علت حمایت امریکاواروپا از اکراین طول بکشه خیلی برای روسیه سرشکستگی میشه،جوری که دیگه هیچ کشوری حتی،اوگاندا هم براش تره خورد نمیکنه، پیروزی روسیه یقینا پیروزی متحدانش مثل ،چین ،ایران،عراق،سوریه هم هست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۲ ۲۹ فروردين ۱۴۰۱
انشالا زودتر به نفع اوکراین تموم میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۳ ۲۹ فروردين ۱۴۰۱
من همین گفتم چند هفته پیش یه عده حزب اللهی خشک مغز اومدن ضد من حرف زدن گفتم ایران جنگ با کشور مدرن نداشته باید از این جنگ مدرن برای قوی تر شدن خودش استفاده کنه که یه عده اومدن چرت پرت گفتن
France
7891
۱۵:۱۲ ۲۹ فروردين ۱۴۰۱
امریکا خودش مستقیما ژترال به اکراین میفرسته و تمرین جنگ میکنه و مردم را میکشه ولی روسیه را به کشتار متهم میکنه. خود امریکا توی این جنگ مستقیما شلیک میکنه ولی تعیین میکنه که کشتار توسط روسیه انجام شده. هم شاکیه و هم قاضی. مردم هم عقلشون کف پاشونه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۷ ۲۹ فروردين ۱۴۰۱
واقعا درود بر شما،بالاخره یه حرفه حساب شنیدیم
Iran (Islamic Republic of)
ت
۱۴:۱۱ ۲۹ فروردين ۱۴۰۱
احتمالا این حیله آمریکاست که پوتین را به سرنوشت صدام دچار کند وتمام آنهایی را که با او همکاری می کنند را نابودکند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۷ ۲۹ فروردين ۱۴۰۱
پوتین،صدام نیست،صدام یک جاهل بود که اصلا از سیاست هیچی بلد نبود،اینبار بایدن باخته بازیو
Iran (Islamic Republic of)
مرجان
۱۲:۵۰ ۲۹ فروردين ۱۴۰۱
تمام حرفهی زلنسکی دیکته آمریکا و اسرائیله که اون نادان اجرا میکنه و کشور رو همچون افغانستان میکنه،مطمئنم اگر ب صلح نرسد،دقیقا پایگاهی برای آمریکا و اسرائیل می شود که درونجا فقط منفعت بدست بیارن.تو آخه کجاش برای 10سال دیگ آمادگی جنگ داری،همین دیروز بزرگترین شهر بندریتو تو 24ساعت گرفت شهر ماریوپل.این ادعاها چیه آخه بدبخت،مگه بازیه،؟تو واس خودت ی جا نشستی مردمن که دارن میمیرن ،تو آخه کی هستی که برای ملتی تصمیم بگیری بعد بدختی اینجاست که اوکراینی های نفهم هم تشویقش میکنن،اینا که ادعاهای فهم و شعورشون میشه،کشوری45میلیون جمعیتشه ۵میلیون خورده ای فرار کردن.خیلیاشون هم که تسلیم شدن،عده ای هم زن و کودک هستن که نمیزاره دولت شوهراشون بیان با زن و بچه هاشون،من موندم این جز سناریوی ۱۰ساله ای که آمریکا واس خودش تو این کشور باشه و گندم تجارت کنه چیزی دیگری است؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۲ ۲۹ فروردين ۱۴۰۱
جوش نیار برادر ؛ مغز که نداری ، موتور می سوزانی؛ برادر امثال تو اگه با این فکر که داری ، دشمن حمله کنه سریع تسلیم میشوی ؛ مردک به کشورش حمله شده دارند با جون و دل دفاع میکنند ، احمق
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۷ ۲۹ فروردين ۱۴۰۱
لازم دیدم یاداوری کنم این روسیه هست که به اوکراین حمله کرده نه امریکا
Iran (Islamic Republic of)
حزب الله
۰۸:۰۰ ۳۰ فروردين ۱۴۰۱
لازم دیدم یاداوری کنم که که این آمریکا وناتوهستندکه تفاهم نامه سال ۴۵ فنلاندرونقض کردن وناتوروبه سمت مرزهای روسیه گسترش دادن همچنین قراردادمینیسک.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۶ ۲۹ فروردين ۱۴۰۱
مرگ بر آمریکا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۶ ۲۹ فروردين ۱۴۰۱
عملیات نظامی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۲ ۲۹ فروردين ۱۴۰۱
غیر از عنوان خبر بقیه متن هیچ ربطی به هم نداشتند!
آخرین اخبار