هشدار دویچه بانک درباره رکورد تورمی ۱۰ درصدی در آلمان

دویچه بانک آلمان هشدار داد که در صورت محدود شدن واردات انرژی، نرخ تورم در این کشور می‌تواند به ۱۰ درصد برسد که از سال ۱۹۷۰ بی‌سابقه بوده است.

کارل فون روهر، معاون مدیرعامل دویچه بانک آلمان گفت: پیش‌بینی ما این است که در طول سال با نرخ تورم ۷ تا ۸ درصدی مواجه و در صورتی که واردات انرژی محدودتر باشد، حتی می‌توانیم شاهد رکورد ۱۰ درصد و بیشتر باشیم.

او هشدار داد که آلمان باید برای نرخ‌های تورمی آماده باشد که از دهه ۱۹۷۰ شاهد آن نبوده‌ است.

در ماه مارس، نرخ تورم سالانه در آلمان به رکورد ۷.۳ درصد رسید. یک نظرسنجی که برای روزنامه فرانکفورتر آلگماینه زایتونگ، انجام شد و اوایل این هفته منتشر شد، نشان داد که بیش از نیمی از آلمانی‌ها از ممنوعیت فوری واردات نفت و گاز روسیه حمایت نمی‌کنند.

ماه گذشته، کریستین سووینگ، مدیر اجرایی دویچه بانک آلمان گفت انتظار می‌رود بانک‌های آلمان به دلیل جنگ در اوکراین رشد بسیار کندی نزدیک به ۲ درصد را تجربه کنند. وی گفت اگر واردات یا عرضه نفت و گاز روسیه متوقف شود، وضع حتی بدتر هم خواهد شد. در این صورت رکود اقتصادی قابل توجه در آلمان عملا اجتناب ناپذیر خواهد بود.

مدیر اجرایی دویچه بانک، از بانک مرکزی اروپا خواسته بود تا برای جلوگیری از تورم اقدام کند و مسئله اقدامات کمکی دولت به شرکت‌ها و بخش‌ها در این صورت فوری‌تر خواهد شد.

تحریم‌های متنوع اعمال شده علیه روسیه تاکنون اقتصاد اروپا را با چالش‌های زیادی مواجه کرده اند. پیشتر، وزیر دارایی آلمان با اشاره به کاهش رشد و افزایش قیمت‌ها تاکید کرده بود که وضعیت فعلی در اقتصاد ملی نگرانی‌های جدی را برایش ایجاد کرده و جنگ اوکراین این کشور را فقیرتر خواهد کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار