مدیرعامل دویچه بانک، از مقامات اروپایی خواست تحریم‌ها علیه روسیه را تشدید نکنند چراکه این اقدامات تأثیر منفی بر این اتحادیه نیز خواهد داشت.

خبرگزاری آرتی نوشت، کریستین سوینگ، مدیرعامل دویچه بانک، از مقامات اروپایی خواسته است برای تشدید تحریم‌ها علیه روسیه به دلیل بن‌بست نظامی در اوکراین، صبر کنند چراکه این اقدامات ممکن است تأثیر منفی بر این اتحادیه نیز داشته باشد.

سیوینگ در مصاحبه‌ای گفت: «باید اجازه دهیم تحریم‌های اعلام شده، اعمال شود. این مجازات‌ها آسیب زیادی به اقتصاد روسیه وارد کرده است.»

به گزارش خبرگزاری آرتی، رئیس بزرگ‌ترین موسسه مالی آلمان با بیان این‌که دولت‌ها باید قبل از اعمال تحریم‌های سخت‌تر، بار‌ها و بار‌ها فکر کنند، گفت: «با این حال، این تحریم‌ها بر ما نیز تأثیر منفی دارد و ما باید این را تحمل کنیم.»

استرالیا صادرات سنگ معدن آلومینیوم به روسیه را ممنوع کرد

در تازه‌ترین خبرها، دولت استرالیا امروز یکشنبه اعلام کرد که صادرات آلومینا و سنگ معدن آلومینیوم، از جمله بوکسیت، به روسیه را به عنوان بخشی از تحریم‌های مستمر خود علیه مسکو به دلیل جنگ در اوکراین ممنوع کرده است. این اقدام توانایی روسیه برای تولید آلومینیوم را که یک کالای صادراتی مهم برای روسیه است، محدود خواهد کرد.

در این بیانیه آمده است: «دولت استرالیا با صادرکنندگان و اتحادیه‌های کارگری که تحت تأثیر این ممنوعیت قرار می‌گیرند همکاری نزدیکی خواهد داشت تا بازار‌های جدید را پیدا کرده و بازار‌های موجود را گسترش دهد.»

وزارت کشور انگلیس هم بیش از هزار نفر را که به دولت روسیه وابسته هستند در فهرست تحریم‌های خود قرار داد.

وزیر انرژی انگلیس نیز اعلام کرد که این کشور تا پایان سال ۲۰۲۲ واردات نفت و محصولات نفتی روسیه را متوقف خواهد کرد. اما در مقابل، «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، اعلام کرد که درباره واردات انرژی از روسیه پیرو آمریکا نخواهد بود.

در دو هفته اول جنگ در اوکراین ۲ هزار ۷۷۸ تحریم جدید علیه روسیه اعمال شد و با گذشت زمان بر تعداد این تحریم‌ها افزوده شده است بطوریکه روسیه اکنون به کشوری با بیشترین آمار تحریم‌ها در جهان تبدیل شده است.

این در حالی است که دیمیتری مدودف، معاون رئیس شورای امنیت روسیه شب گذشته گفت: «اقتصاد روسیه بخاطر تحریم‌های غرب سقوط نخواهد کرد؛ چراکه می‌داند چگونه تحت محدودیت‌ها عمل کند و در فضای پسا شوروی، دوستان قابل اعتمادی همچون چین، جنوب شرقی آسیا و آفریقا را دارد.»

معاون وزیر خارحه چین گفته است تحریم‌ها علیه روسیه یکجانبه بوده و به تصویب شورای امنیت نرسیده است. او همچنین گفت: «ما اقدام روسیه را محکوم نمی‌کنیم و آن را تهاجم نمی‌نامیم؛ اما نگراین خود را از جنگ اعلام می‌داریم.»

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار