روگوزین: جای نگرانی نیست اگر روسیه از «جی پی اس» حذف شود

رئیس شرکت روسکاسموس تایید کرد در صورتی روسیه از سیستم موقعیت یاب جی پی اس حذف شود، جایگزین آن را به راه می‌اندازد.

«دیمیتری روگوزین» اعلام کرد به عنوان بخشی از تحریم‌های علیه روسیه، آمریکا در حال بررسی امکان قطع پیوند روسیه از سیستم‌های موقعیت یاب GPS است، اما این جای نگرانی نیست، زیرا روسیه «GLONASS» را دارد.

به گزارش اسپوتنیک رئیس آژانس فضایی روسیه «روسکاسموس» در جریان بازدید از مرکز موشکی و فضایی «پروگریس» گفت: امروز در چارچوب تحریم ها، آمریکا در حال بررسی امکان قطع پیوند فدراسیون روسیه از GPS است، اما این موضوع ارزش نگرانی را هم ندارد، زیرا هر گوشی هوشمند به سیستم روسی GLONASS نیز متصل است که در این صورت به کار خود ادامه خواهد داد.

روگوزین پیش از این به کشور‌های اروپایی هشدار داده بود تحریم‌های غرب در برابر روسیه می‌تواند موجب فروافتادن ایستگاه فضایی بین‌المللی (ISS) شود. به گفته روگوزین، این تحریم‌ها که برخی از آن‌ها پیش از حمله نظامی روسیه به اوکراین آغاز شده‌اند، می‌توانند کارکرد فضاپیمای روسیه را که سرویس‌دهی به ایستگاه فضایی بین‌المللی را انجام می‌دهد، مختل کنند. در همین راستا رئیس آژانس فضایی روسیه در تلگرام خود نوشت ایستگاه فضایی بین‌المللی ۵۰۰ تنی می‌تواند روی چه کسی فرود بیاید؟

روگوزین ماه گذشته نیز در حالی که تحریم‌های غرب را در توییتر به باد انتقاد می‌گرفت، یک تهدید مشابه مبنی بر فروافتادن ایستگاه فضایی بین‌المللی به زمین مطرح کرده بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۳ ۲۸ اسفند ۱۴۰۰
روسیه منزوی شده
آخرین اخبار