نخست‌وزیر لهستان گفت روسیه باید در جواب حمله به اوکراین در کنار دیگر تحریم‌ها با ممنوعیت کامل تجارت اتحادیه اروپا با خود روبه‌رو شود.

ماتئوش موراویه تسکی، نخست‌وزیر لهستان اعلام کرد که ورشو پیشنهاد می‌کند اتحادیه اروپا در اسرع وقت یک محاصره تجاری را یه فهرست دیگر تحریم ها علیه روسیه اضافه کند به طوری که این محاصره شامل ممنوعیت تجارت زمینی و دریایی باشد.

او اضافه کرد قطع کامل تجارت با روسیه، مسکو را وادار می‌کند تا این جنگ ظالمانه را متوقف کند.

وزارت دفاع روسیه روز گذشته در گزارشی از آخرین دستاورد‌های عمایات نظامی در اوکراین، اعلام کرد یک هزار و ۴۴۳ تانک و خودروی زرهی را از زمان آغاز این عملیان نظامی در تاریخ ۲۴ فوریه منهدم کرده است. دیمیتری مدودف، معاون رئیس شورای امنیت روسیه نیز در سخنانی گفت اقتصاد روسیه بخاطر تحریم‌های غرب سقوط نخواهد کرد؛ چراکه می‌داند چگونه تحت محدودیت‌ها عمل کند و در فضای پسا شوروی، دوستان قابل اعتمادی همچون چین، جنوب شرقی آسیا و آفریقا را دارد. 

معاون وزیر خارحه چین گفته است تحریم‌ها علیه روسیه یکجانبه بوده و به تصویب شورای امنیت نرسیده است. او همچنین گفت: ما اقدام روسیه را محکوم نمی‌کنیم و آن را تهاجم نمی‌نامیم؛ اما نگرانی خود را از جنگ اعلام می‌داریم. ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه پیش از این با حضور در مراسمی که به مناسبت الحاق شبه‌جزیره کریمه به روسیه برگزار شده بود، اعلام کرد مردم کریمه با ایجاد سدی سخت برسر راه نازی‌ها، کار درستی انجام دادند. کریمه باید به عنوان بخشی از یک کشور که به آن تحقیرآمیز رفتار می‌کرد جدا می‌شد.

روابط مسکو و کی‌یف پس از الحاق کریمه به روسیه دچار تنش شد. اقدامات نظامی آمریکا و ناتو در استقرار نیرو‌های نظامی در نزدیکی مرز‌های روسیه و مداخلات آن‌ها، باعث تحریک مسکو و شعله‌ور شدن جنگ شد. روسیه هدف این جنگ را غیرنظامی کردن دونباس و دور کردن تهدیدات نظامی ناتو از مرز‌های خود دانسته است و گفته عملیات نظامی خود را به درخواست رؤسای‌جمهور دونتسک و لوهانسک در شرق اوکراین انجام داده است. روسیه روز گذشته (شنبه) برای اولین‌بار موشک‌های مافوق صوت کینژال پرتاب کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
ناشناس
۱۲:۲۵ ۲۹ اسفند ۱۴۰۰
لهستان = نوکر شیطان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۸ ۲۹ اسفند ۱۴۰۰
علاوه بر اینکه لهستان نوکر آمریکاست، یکی از فقیرترین و نژاد ستیز ترین کشور های شمال اروپاست، دولتش و بعضی از مردمش نسبت به مهاجران و مسلمانان رفتار خوبی ندارن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۲۴ ۲۹ اسفند ۱۴۰۰
خوبه
آخرین اخبار