رئیس‌جمهور آمریکا از تصمیم این کشور برای ارسال توپخانه بیشتری به اوکراین خبر داد.

«جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا، پس از تماس با رهبران متحدین درباره حمله روسیه به خبرنگاران گفت که واشنگتن توپخانه بیشتری به اوکراین خواهد فرستاد.

به گزارش رویترز، بایدن در پاسخ به این سوال که آیا واشنگتن توپخانه بیشتری به اوکراین می‌فرستد، گفت بله.

پیشتر از این «جنیفر ساکی» سخنگوی کاخ سفید، به خبرنگارانی که با بایدن به نیوهمپشایر سفر کرده بودند، گفت که دولت به ارائه مهمات و سایر کمک‌های نظامی بیشتر به اوکراین ادامه خواهد داد.

از طرفی دیگر، شبکه خبری سی‌بی‌اس نیز در پیامی توییتری از قصد کانادا برای ارسال کمک به اوکراین خبر داد و نوشت: «جاستین ترودو، نخست‌وزیر کانادا اعلام کرده است که کانادا توپخانه سنگین به اوکراین می‌فرستد. نخست‌وزیر این خبر را امروز در مراسمی در نیوبرانزویک اعلام کرد و گفت که در روز‌های آینده جزئیات بیشتری ارائه خواهد شد.»

پیش از این منابع خبری از احتمال وقوع درگیری بین روسیه و آمریکا با ادامه ارسال سلاح از طرف واشنگتن و سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) به اوکراین خبر دادند

این در حالیست که نیرو‌های روسی به تازگی نیز یک ژنرال آمریکایی را در ماریوپل به اسارت گرفتند.

روزنامه واشنگتن پست تأکید کرد چند ساعت پس از آنکه آمریکا اعلام کرد قصد دارد حمایت نظامی از نیرو‌های اوکراینی را افزایش دهد، روسیه آن را اقدام غیرمسئولانه توصیف کرده و خواستار توقف ارسال کمک‌های نظامی شد و هشدار داد همه خودرو‌های نظامی ناتو و آمریکا را در خاک اوکراین هدف قرار خواهد داد. مسکو این خودرو‌ها را اهداف مشروعی برای ارتش روسیه می‌داند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار