شرکت‌های نفتی دولتی هند قصد دارند تا حد امکان خرید نفت از روسیه را افزایش دهند و قرار داد‌های بلند مدت با مسکو امضا کنند.

روزنامه هندی اکونومیک تایمز به نقل از منابع آگاه اعلام کرد پالایشگاه‌های هند امیدوارند در آینده نزدیک نفت بیشتری از روسیه دریافت کنند.

به گزارش اسپوتنیک، این روزنامه نوشت: پالایشگاه‌های دولتی هند از زمان آغاز حمله نظامی روسیه به خاک اوکراین تاکنون بیش از ۱۵ میلیون بشکه نفت روسیه را با استفاده از کانال‌های بانکی عادی و پرداخت به دلار خریداری کرده اند.

به نوشته این روزنامه، عرضه نفت از روسیه به دلیل هزینه بالای حمل و نقل تنها سهم کمی از کل واردات نفت خام هند را به خود اختصاص می‌دهد. در عین حال، حتی با افزایش عرضه اخیر، واردات نفت از روسیه به هند هنوز کمتر از یک درصد است، زیرا شرکت‌های هندی تنها در صورتی نفت روسیه را خریداری می‌کنند که هزینه تحویل در قیمت نهایی لحاظ شود.

روسیه ۵ اسفند عملیات نظامی خود را در اوکراین آغاز کرد. ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه هدف این عملیات را حمایت از ساکنان شرق اوکراین، نازی زدایی و غیرنظامی سازی اوکراین عنوان کرد و کشور‌های غربی به ویژه آمریکا تحریم‌های متعددی را علیه مسکو اعمال کردند که به افزایش قیمت‌ها در بازار انرژی در سطح جهانی منجر شد.

۱۱ فروردین، رئیس‌جمهور روسیه بخشنامه مربوط به پرداخت بهای گاز این کشور به روبل روسیه از جانب «کشور‌های غیردوست» را امضا کرد. بر اساس این بخشنامه بازرگانان کشور‌های غیردوست از جمله اتحادیه اروپا باید حساب‌هایی را مبتنی بر ارز روسیه در بانک‌های این کشور باز کنند.

کارشناسان می‌گویند این فرآیند جدید کنترل اوضاع را به دست دولت روسیه می‌سپارد. کارشناسان مدعی شدند که این روش جدید می‌تواند هزینه‌های جدیدی را برای خریداران ایجاد کند، زیرا روسیه بر تمامی روند معامله کنترل دارد..

کمیسیون اروپا تأکید کرد که باید به قرارداد‌های توافق شده احترام گذاشته شود و به هر تلاشی از سوی روسیه برای دور زدن تحریم‌ها پاسخ خواهد داد. اکثر کشور‌های عضو اتحادیه اروپا نیز گفته‌اند که هزینه گاز خریداری شده از روسیه را به روبل پرداخت نمی‌کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار