رهبر کره شمالی: به توسعه قابلیت‌های مهم دفاعی ادامه خواهیم داد

کیم جونگ اون امروز اعلام کرد: ما به توسعه قابلیت‌های دفاعی ادامه خواهیم داد و در این مورد با هیچ کشوری مذاکره نمی‌کنیم.

کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی امروز در دیدار با کارکنان یک مرکز موشکی که در آزمایش اخیر موشک بالستیک این کشور حضور داشتند گفت: قابلیت‌های دفاعی کره شمالی قابل تعویض و یا مذاکره نیست.

اون در ادامه این دیدار تاکید کرد: تنها در صورت تبدیل شدن به قدرت نظامی بزرگ می‌توا از جنگ جلوگیری و امنیت مردم خود را تضمین کنیم. موشک بالستیک جدید می‌تواند مقابل زیاده خواهی‌های آمریکا را بگیرد و مانع هر گونه اقدام نظامی این کشور علیه کره شمالی شود.

رهبر کره شمالی در ادامه اظهار کرد: ما نیرو‌های دفاعی خود را با هیچ چیزی معاوضه نمی‌کنیم. این موضوع قابل مذاکره نیست. ما علی رغم مشکلات به توسعه توانایی‌های دفاعی خود خواهیم پرداخت.

کیم جونگ اون با اشاره به توانایی‌های هسته‌ای کشورش گفت: کره شمالی به ساخت و توسعه نیرو‌های دفاعی و استراتژیک کاملتر و قوی‌تر ادامه خواهد داد.

آمریکا اخیراً به آخرین آزمایش موفقیت آمیز موشک بالستیک دوربرد کره شمالی به شدت واکنش نشان داده و آن را تهدیدی جدی برای صلح جهانی عنوان کرده است.کره شمالی در روز‌های اخیر پیشرفته‌ترین موشک بالستیک دور برد خود را با موفقیت آزمایش کرده است. پیونگ یانگ اعلام کرده این موشک می‌تواند کشور آمریکا را مورد هدف قرار دهد.

برخی منابع خبری گمانه زنی کرده اند براساس شواهد و اسناد موجود این موشک قابلیت حمل دو کلاهک هسته‌ای را به صورت همزمان دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۵ ۰۸ فروردين ۱۴۰۱
دمت گرم خوب فرصتی را انتخاب کردی برو باهمین فرمون که خوب میری
آخرین اخبار