در شب نیمه شعبان از کتاب شهید مهدی جمال زاده با عنوان خالصانه تا رسیدن به خدا در مهدیه گلزار شهدای جوادیه الهیه فلاح از توابع نوق رونمایی شد.

همزمان با ولادت امام زمان (عج) از کتاب شهید مهدی جمال زاده در مهدیه گلزار شهدای جوادیه الهیه فلاح از توابع نوق رفسنجان با حضور جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی و مردم رفسنجان رونمایی شد.

سرهنگ محسن جمال زاده برادر شهید مهدی جمال زاده در این آئین گفت: شهادت فوز عظیمی است و همه انبیاء، رسولان و مجاهدین فی سبیل الله و سربازان در جبهه، آرزوی شهادت را داشتند.

او گفت: اما برخی تصور می‌کنند که شهادت خاص سال‌های دفاع مقدس است یا باید جنگی باشد تا شهادت اتفاق بیفتد؛ اما در باغ شهادت باز است و هر کسی که در زندگی طالب شهادت باشد، خداوند او را خریدار است؛ بنابراین هر کسی در هر زمان و هر مقام و پستی که باشد؛ اگر خدا را عاشق شد، خدا عاشقانش را رها نمی‌کند.

به گفته برادر شهید یکی از خواسته‌ها و دغدغه‌های مقام معظم رهبری (مدظله العالی)  ورود کردن نیرو‌های انقلابی به حوزه هنر و ادب است و  ایشان می‌گویند همان طور که دشمن از این فضا به سبک فیلم‌های هالیوودی فرهنگ خود را به دنیا غالب می‌کند ما هم باید از این فضا برای  صادر کردن انقلاب به دنیا مدد گیریم.

او گفت: رسالت داریم آنچه  را که در سینه رزمندگان دوران دفاع مقدس است به رشته تحریر درآورده و در اختیار نسل آینده قرار دهیم تا آیندگان نگویند دفاع مقدس حادثه‌ای افسانه‌ای و غیر واقعی بود.

 تمدن اسلامی باید در همه جا شکل بگیرد 

سرهنگ علی سلطانی نیز در این مراسم با تبریک ولادت منجی عالم بشریت حضرت مهدی موعود (عج) گفت: هر احساس والدین را نمی‌توان منکر شد، مگر می‌شود شهید جمال زاده همراه پدر در جبهه باشد و پدر او را دوست نداشته باشد؟!

او گفت: شهید مهدی جمال زاده در نماز شبش از خدا التماس می‌کرد تا به شهادت نائل شود و شهید سلیمانی ۴۰ سال در نماز شب برای کسب شهادت التماس کرد. 

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج حضرت رسول (ص) سپاه ثارالله استان کرمان می گوید: قرار است تمدن اسلامی در جهان و کشور‌های اسلامی و غیراسلامی رخ دهد.

او می‌گوید: حاج قاسم سلیمانی اگر سردار دل‌ها می‌شود به واسطه حضور و نشستن با شهدا و الگو گرفتن از شهید جمال زاده، شهید مغفوری و یوسف الهی است؛ بدانید که مکتب عاشورا به دفاع مقدس ۸ ساله وصل است و با این وسعت فکر، رسیدن به خدا و شهادت رقم می‌خورد.

سرهنگ سلطانی گفت: شهید همدانی که ۳۰ سال برای نظام مقدس جمهوری اسلامی کار کرد و بازنشسته شد؛ بعد از آن با بدن نحیفش در سوریه می‌رود و با روحیه جانبازی، سازمان بسیج مردمی سوریه را از کنار قبر حضرت زینب (س) شروع می‌کند.

سرهنگ سلطانی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج حضرت رسول (ص) سپاه ثارالله استان کرمان

او می گوید: شیعه بودن تاوان دارد و تاوانش این است که نه تنها در کربلا سر بردیند؛ بلکه همان قوم در عربستان ۴۱ جوان شیعه و ۴۰ جوان اهل تسنن را سر بریدند و دشمن همان دشمن است و میدان هم همان میدان است؛ بنابراین موقعی شیطان نسل جوان را وسوسه کند که چرا رفتیم جنگ و چرا هنوز می‌جنگیم؟ باید پاسخ داد که حاج قاسم رفت و همه امروز به او احترام می‌گذارند، اما چه اتفاقی افتاد؟ این اتفاق همان است که باید تمدن اسلامی در عراق، یمن و دیگر کشور‌های اسلامی و نیز کشور‌های غیراسلامی شکل بگیرد و امام زمان (عج) باید یار داشته باشد تا زمینه ظهور حضرت مهدی (عج) فراهم شود.

دشمن قصد جبران کردن شکست ۴۰ ساله خود را دارد

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج حضرت رسول (ص) سپاه ثارالله استان کرمان گفت: مقام رهبری (مدظله العالی)  مدتی است ندا می‌دهد که جهاد تبیین را سرلوحه امور قرار دهید؛ یعنی احساس کردند که دفاع مقدس ما در حال تحریف است، امام احساس کردند دشمن چه در فضای تحریم و چه در فضای مجازی و رسانه و غیر رسانه، محله و غیر محله با تمام قوا می‌خواهد شکست ۴۰ ساله خود را جبران کند.

او می گوید: جهاد تبیین؛ یعنی باید از شهید گفت و ما نصفه خالی لیوان را برای نسل جوان تشریح نکنیم؛ جوانان باید به این تفکر برسند که انقلاب بعد از ۴۰ سال شأنش در این وضعیت اقتصادی نیست و چیزی که باعث ایجاد نابسامانی در اقتصاد و تهدید معیشت خانواده‌ها شده است، یکی تحریم‌های ظالمانهاست که باید آن را دور زد. 

سرهنگ سلطانی گفت: عامل دیگر ایجاد وضعیت نابسامان اقتصاد کشور، سوء مدیریت مسئولان در هر دولتی است.

به گفته او شهدا به ویژه شهدای حرم به ما عزت دادند و امروز جمهوری اسلامی و همه خبرگزاری‌ها و دنیا می‌دانند و به این پی برده اند که هر بحثی در دنیا بخواهد مطرح شود از جمله گفتگو؛ یک طرف قضیه ایران است، مگر ما چه قدر قدرتمندیم؟ مگر قدرت شرق و غرب چه شده است؟

سرهنگ سلطانی گفت: امروز حاج قاسم  جبهه مقاومت را درست کرده که صهیونیست‌ها را هر لحظه تهدید می‌کند. این‌ها ر اباید به نسل جوان تبیین کرد. 

 به گفته او ما در دوران دفاع مقدس تجهیزات جنگی حتی اسلحه نداشتیم و  امروز اگر تجهیزات و  انرژی هسته‌ای را نداشتیم می‌فهمیدیم. اوکراین برای ما تجربه است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج حضرت رسول (ص) سپاه ثارالله استان کرمان گفت: اوکراینی که سومین کشور هسته‌ای دنیا بود، تسلیحاتش را طی معاهده‌ای ننگین تحویل گرفتند و  این تجربه ایران از اوکراین است که اگر ما سلاح توانمند خود را کنار بگذاریم این جنگی که برای اوکراین اتفاق افتاده است، برای ما رقم می‌خورد.

او گفت: امروز توان جمهوری اسلامی تهدید است و اگر جایی دشمن بخواهد ناامنی ایجاد کند او را تهدید می‌کنیم در حالی که در دوران قبل از انقلاب جرأت نداشتیم، این تهدید را نه تنها به یک اروپایی که به یک اسرائیلی انجام دهیم.

به گفته  سرهنک سلطانی این جهاد تبیینی است که رهبری می‌گوید در مقابل دشمن باید نشان داد و نسل آینده را از توطئه‌های دشمن آگاه ساخت.

 او می گیود: با توکل به خدا و تأسی در راه شهدا، نگاه به فرمان رهبری و برداشتن نگاه از غرب، مشکلات جامعه و اقتصادی حل می‌شود.

کتاب شهید مهدی جمال زاده

کتاب شهید مهدی جمال زاده به نویسندگی مهدی شریفی با عنوان خالصانه تا رسیدن به خدا به رشته تحریر درآمده و برای جمع آوری اطلاعات آن از دوران دفاع مقدس از سال ۹۳ تاکنون تلاش شده است. 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار